Na de mooie 3-0 overwinning van ons eerste elftal en de daarmee verbonden handhaving valt er komende zaterdag nog iets te winnen voor ons tweede elftal. Momenteel wordt in de eerste klasse de 5e plaats bezet door het team van trainer Reinier de Jong met een respectabel aantal van 43 punten uit 25 wedstrijden. De plaatsen 3. en 4. geven recht op het spelen van nacompetitie voor promotie naar de hoofdklasse. Op zaterdag 13 mei wordt er om 12.00 uur op Sportpark Moskou in Bergentheim door Vroomshoopse Boys 2 aangetreden tegen de gelijknamige voetbalvereniging, de huidige nummer 4. Winst is noodzakelijk om de nacompetitie te halen en bij een gelijke stand is het tweede afhankelijk van de resultaten van andere teams. Winnen is zaterdag dus het devies voor het tweede elftal van de Boys.

Het tweede heeft een turbulent seizoen achter de rug met een trainerswissel en een structureel gebrek aan voldoende spelers. Met name de laatste weken heeft het team ontzettend veel hulp gehad van spelers en begeleiding van lagere senioren teams en van Boys A1. Daardoor is het tweede nog volop in de race. Afgelopen zaterdag werd er door een benutte penalty van “good-old” Jan Sportel thuis met 2-1 gewonnen van Hulzense Boys 2, na de knappe 3-1 overwinning van een week ervoor op de huidige nummer 3. Enter Vooruit. De wedstrijd tegen Hulzense Boys betekende het debuut van Jasper Snoeijer en zo ware er dit seizoen meerdere debutanten, die hun steentje bijdroegen. Mede daardoor kan er nog steeds een tastbare prijs worden gepakt aan het eind van dit seizoen in de eerste klasse. Het tweede kan beslist support gebruiken en daarom wordt er gehoopt dat verschillende Boys-luu zaterdag naar “Bantum” zullen afreizen om de blauw-gele favorieten te steunen.