In de “Diamant van Twenterand” werd vandaag gevoetbald in de 2e klasse H tegen Dos Kampen. De 4e thuisontmoeting tussen beide clubs in de geschiedenis, die begon in 1976 eindstand 2-3 en doelpuntmakers Libbe van Borsumwaalkesen Wim de Wit. De laatste wedstrijd in 2015 eindigde in 2-1 (Ernst Jan Heideman en Thomas Smedema). De kamperclubopgericht in 1926 wil niets liever dan volgend jaar in de eersteklasse spelen samen met Go Ahead Kampen en KHC. Het afgelopen seizoen eindigde Dos Kampen als 3e in de 2e klasse en zij stonden tot vandaag na 4 wedstrijden ongeslagen aan kop. Vorig seizoen strandde Dos Kampen in de eerste ronde van de nacompetitie in de strijd om promotie naar de 1e klasse. Een nagenoeg fitte Vroomshoopse selectie onder leiding van Carlo Meppelink is er alles aangelegen om de aansluiting met de kop te houden en vandaag is de uitgelezen mogelijkheid om het verschil met de koploper terug te brengen naar 2 punten.
Scheidsrechter W.M.J. Nijmeijer uit Hellendoorn floot precies om 14.30 uur af en Vroomshoopse Boys liet er geen onduidelijkheid over bestaan dat het hen vandaag menens is en er geknokt zou worden voor iedere meter. Een overwinningen niets minder is waar het om gaat.

Een eerste helft wat stevige duels van beide zijden laat zien en die vanaf de eerste minuut al in kansen resulteert voor Vroomshoop via Leon Dogger die net naast schiet, de 3eminuut een volley op de goal van Rutger Schrijver en in de 7eminuut een schot van Jelle Drees die net naast gaat. Verder compact verdedigen van Dos Kampen kan niet voorkomen dat we in de 8e minuut op de paal schieten en in de 12e minuut opnieuw een volley die tot doeltrap wordt verwerkt door Kampen.
In de 14e minuut komt DOS Kampen voor de 1e keer in de 16 meter van Vroomshoopse Boys en scoort gelijk de openingstreffer door Raymon Beuling. Diverse kansjes voor Vroomshoop zorgen niet voor de aansluitingstreffer. In de 27 minuut wordt Jos Hutten vanwege een blessure gewisseld voor Ernst Jan Heideman. Het veldoverwicht loopt iets terug maar weerhoudt ons niet van om dat er nog diverse halve kansen ontstaan die tot aan de rust niet zorgen voor meer goals.

De tweede helft begint direct met een 100% kans voor DOS Kampen maar niet wordt benut door Robin Horstman. In de 51e minuut wordt er een overtreding gezien door scheidsrechter Nijmeijer en de penalty die er op volgt wordt goed ingeschoten door Allan Bakker. In de 66e minuut krijgt DOS Kampen nog een kans en die wordt gepareerd door keeper Kok die vandaag ook weer een prima wedstrijd speelde. Via verschillende vrije trappen en spelhervattingen kreeg Vroomshoopse Boys nog kansen die er uiteindelijk niet in gingen waardoor de eindstand op 0-2 bleef staan. In de 69eminuut kwam Robert Veld voor Robin Drenten en in de 79eminuut kwam Bram Hooijer in het veld voor Jurian Derks.

Er werd door Vroomshoopse Boys in de volgende opstelling gespeeld: Doel: Rene Kok, achter Andjin van Veen, Rutger Schrijver, Jesper Derks en Robin Drenthen midden Leon Dogger, Ton Kunst, Jelle Drees en voor Jordy Harms, Jos Hutten, Julien Derks

Volgende week speelt de hoofdmacht van Vroomshoop uit tegen DZSV in Dinxperlo, die de uitwedstrijd tegen FC Zutphen vandaag niet wisten te winnen. Een nieuwe kans om het verschil met de top niet groter te laten worden.
Vroomshoopse Boys 2 speelde eerder deze dag al tegen Dos Kampen 2 en deed wederom goede zaken richting de eerste periode door 3 punten aan deze wedstrijd over te houden. Zij wonnen de wedstrijd met 5-0 en staan nog steeds ongeslagen aan kop in de 1e klasse. Het derde elftal heeft niet gespeeld. Boys JO19-1 zou spelen tegen SJO/JCO, deze wedstrijd werd afgelast vanwege te weinig spelers bij de club uit Ommen