Vandaag speelden we onze tiende wedstrijd van het seizoen. Na vorige week verloren te hebben konden we vandaag wel weer een opsteker gebruiken. We moesten aantreden tegen Stevo JO13-1 dat op een een-na-laatste plaats stond gepositioneerd. Wat opviel aan de statistieken van Stevo is dat ze eigenlijk niks dik verloren bijna alles met 1 doelpuntje verschil. Hieruit konden we dus opmaken dat we tegen Stevo wederom een lastige dobber zouden gaan krijgen.

Doordat John ziek was reisden we met 12 jongens af richting Geesteren. We begonnen in de volgende opstelling. Niels op doel, Jordi, Levi, Siem, Chris achterin Roy, Mats en Sven op het middenveld Thijs, Malick en Stef begonnen voorin en Hugo begon aan de kant.
De wedstrijd startte rommelig we hadden veel balverlies en we kozen (te) vaak de verkeerde oplossing. We waren wel de betere maar konden dit niet uitdrukken door middel van kansen. Nadelig hieraan was dat telkens wanneer we richting de zestien van Stevo kwamen we alles in de spreekwoordelijke trechter speelden. We hielden het veld niet groot, we speelden niet zo diep en breed mogelijk waardoor onze mogelijkheden erg gering werden. Doordat we dit deden hielden we Stevo in de wedstrijd. En zoals al vaker dit seizoen deden we onszelf te kort we moesten zorgen dat we kansen gingen creëren en hieruit gingen scoren. Helaas beloonden we onszelf niet waardoor Stevo de overhand pakte in de eerste helft. Ze legden druk op ons met de tegenaanvallen. In de 14e minuut kreeg Stevo een vrije trap, een voorzet en die werd binnen gekopt. Deze goal sloeg in als een bom en we moesten zorgen dat we ons herpakten na wederom een onnodige achterstand. Dit deden we de eerste helft niet waardoor we gingen rusten met een 1-0 achterstand.

In de rust hebben we een aantal zaken omgezet, we gingen 1-3-4-3 spelen om zo de druk op te voeren op Stevo. Want de mogelijkheden waren er alleen we zijn momenteel nog niet in staat deze ook te creëren. De jongens verlieten gemotiveerd de kleedkamer en we maakten ons op voor de tweede helft.
De tweede helft startte goed, je zag dat Stevo dit niet aan zag komen we pakten meteen vanaf minuut de overhand. Met veel druk naar voren probeerden we een gelijkmaker te forceren. Deze viel ook al vier minuten na rust, een doelpunt bijna identiek aan die van Stevo, een voorzet uit een vrije trap van Siem viel bij Sven op de voet achter de verdediging en Sven schoot ineens feilloos binnen 1-1 in de 34e minuut. Het was nu zaak dat we doordrukten! Dit deden we ook want Stevo heeft geen moment op onze helft gevoetbald. Echter wat uitbleef waren uitgespeelde kansen, we hadden zoveel druk naar voren dat we weer dezelfde fouten gingen maken we liepen teveel en te snel de drukte in en hierdoor was het voor Stevo makkelijk verdedigen. We probeerden een voorsprong te forceren maar moesten ook zeker oppassen voor een uitval die voor zou kunnen komen bij Stevo. Gelukkig hadden Siem, Levi en Jordi de aanvallers van Stevo in de spreekwoordelijke broekzak waardoor we eigenlijk alleen aanvallen konden denken met Sven als balverdeler (wat die heel goed invulde) speelden we toch echt wel goed tot de zestien van Stevo. Vanaf hier kozen we te vaak voor de verkeerde oplossing zoals nog een extra man uit proberen te spelen, of een slechte pass. Waarbij de mogelijkheid er juist lag om vanaf randje zestien af te drukken op doel van Stevo. Maar we creëerden eigenlijk geen 100% kans waardoor de wedstrijd eindigde in een 1-1 gelijkspel.

svenEen wedstrijd waarin we het onszelf onnodig moeilijk hebben gemaakt door niet het gehele speelveld te gebruiken. En vooral door het midden gespeeld te hebben in plaats van de ruimte te zoeken aan de buitenkanten. De eerste helft waren we niet scherp genoeg en de tweede helft vlogen we over Stevo heen maar konden we niet meer dan 1 doelpunt maken. Aankomenze zaterdag spelen we tegen MVV’29 uit om 09:45.

Man of the match was van vandaag Sven, vooral een ijzersterke tweede helft gespeeld als balverdeler op het middenveld. Hou dit vol!