Vrijdagavond 14 januari, 19.00 uur. Vanuit meer dan 100 huiskamers wordt  ingelogd voor de pubquiz met als heel belangrijk onderdeel de veiling. Eindelijk dan toch de afsluitende veilingavond, nadat meerdere keren geprobeerd is, dit in het clubhuis te organiseren. Maar ja….die coronaregels.

Onze inlog is gelukt. De klok in beeld telt af. Nog 5 minuten te gaan. Koffie ingeschonken en voor de gelegenheid een stuk taart erbij. Moet kunnen.  We gaan starten. Twee presentatoren in prachtige overhemden melden zich. Stefan en Jeroen leggen de regels nog even uit en daar gaan we. Zelf meedoen is het leukst. Zorgt voor extra spanning en enige discussie. De eerste ronde goed te doen. Tweede ronde ..makkie toch. Maar is dat formulier nu wel op tijd verzonden?Was dat een vos of een havik? Het wordt toch lastig. De razende reporters,  onze voorzitter Edward Olthof en denktanklid Erik Netters, brengen ondertussen een bezoekje aan de familie Meijerink. Gelukkig even pauze. Daarna gaat het helemaal los. De veiling start en de startknop van veilingmeester Dennis Jongeneel is ook ingedrukt. Wat heeft die man een energie en wat kan hij de boel opzwepen. “Wat giet ’t mooi, wat giet ’t mooi”.  “Dat nieuwe clubhuis , dat komt er” Dennis zorgt ervoor dat de biedingen tot grote hoogtes stijgen. Er komen geweldige items langs en we proberen nog mee te bieden op de Ecowoodspicknicktafel. Bieden lukt , maar de bedragen vliegen in zo’n tempo omhoog , dat wij maar even afhaken.  Straks nog een veilingronde. Wel even uitblazen van deze.

Door met de quiz. Juiste formulier voor de neus. Oh er zijn ook nog benaderingsvragen. Mochten we al even gedacht hebben dat we goed meedoen….. nou  wordt het andere koek. Ofwel groente. Wat is dat nu toch? Aubergine  of courgette? Manlief verheugt zich op de topografieronde. Is hij goed in. Maar het meest noordelijke punt van Afrika. Marokko of Tunesië.  Ai dat valt tegen. Ondertussen zijn de reporters in Westerhaar gearriveerd om daar een veilingitem af te leveren. Iets met waterdruk snap ik.

De veilingmeester heeft zich weer opgeladen en de volgende veilingronde start. Opgeladen…dubbele energie. De bedragen schieten omhoog. Er wordt geboden en overboden. Een aantal bieders zit elkaar duidelijk in de haren., ofwel proberen elkaar te overtroeven. Prachtig om te horen en om te zien hoe  veilingmeester  Dennis opnieuw de boel nog eens aanjaagt. Prachtig ook om te horen hoe de bedragen steeds hoger worden. Enkele bieders proberen het  steeds opnieuw ,maar grijpen er telkens naast. Dan mengt  het eerste van de Boys zich ook in de strijd. Eenmaal….andermaal….een prachtige tafel voor hen.

De pubquiz start de laatste ronde. Leuke vragen , niet te moeilijk , niet te makkelijk.  De winnaars van deze 2022 editie zijn uiteindelijk………met 57 punten:  Annelie van de Poll en Lisa Mosterd. Met Iris Roelofs en Maureen Meijer op een eervolle tweede plek.  Gefeliciteerd. Onze eigen punten vielen niet tegen.

Terug naar het slot van de veiling. Er wordt nog stevig geboden op een boxspring en ook die levert een mooi bedrag op. Mede dank zij de inzet van de veilingmeester.

Aan het eind van de avond blijkt dat de veiling meer dan € 20.000,- heeft opgebracht. Wat een geweldig bedrag. Wat een enorme inzet van de veilingcommissie. Wat geweldig gedaan. Ook degenen die de pubquiz hebben georganiseerd. Dikke complimenten. Een geweldig bedrag en voor iedereen die  ‘erbij’ was een geweldige avond.

Toch gemist? Geeft niets. Er zijn de komende weken en maanden nog meerdere acties voor het nieuwe clubhuis. Op onze website vind je de informatie. Heb je jebijvoorbeeld al opgeven voor de kentekenactie ? Dat kan nog steeds. Vul het formulier op de website in en je doet mee.