Vandaag de laatste van 3 bekerwedstrijden. De eerste werd vanwege een aanmerkelijk conditietekort verloren van een jeugdig Lemelerveld 2 met 5 – 2. Vorige week werd er in een spannende derby met 4 – 3 gewonnen van Den Ham. Nu kwam Lemele 3 op bezoek. Bij de aanblik van onze wat uitgedijde en oudere bezoekers waren er al wat lichtzinnige en onbezorgde opmerkingen te horen. Eindelijk een ontspannen potje waar we lekker zouden kunnen rondtikken en aanvallen. Waarschijnlijk was er na onze overwinning van vorige week wat gemakzucht ontstaan. Trainersduo Nieuwlaar & Nieuwlaar zagen de luchtigheid van het team met lede ogen aan. Het dekselse duo probeerde het team nog tot bezinning te brengen maar dr was gin proat’n meer an. De eerste helft gunde Lemele ons het balbezit maar we kwamen er maar niet door. Lemele bleek een taaie ploeg met balvaste spitsen. Al snel ontstond er tweespalt in ons team want de helft wou voorruit en de andere helft achteruit. Achterin werd natuurlijk organisator en opbouwer Maarten gemist maar die had na de overwinning tegen Den Ham zijn biezen gepakt en zat nu ergens op de tribune bij Barcelona te genieten. Ondertussen werd het spel er niet beter van. De befaamde ondergrens waar Nieuwlaar & Nieuwlaar zo van gruwelen werd na 20 minuten al bijna bereikt. Passjes over 5 meter gingen verkeerd, iedereen liep zich vast met de bal aan de voet en Lemele kon makkelijk de vrije man vinden. Ondanks dat kregen wij in de eerste helft de beste kansen maar ook het afwerken was vandaag onder de maat. Keeper Jeffrey deelde gelukkig niet mee in de malaise want hij wist ons met een paar prima reddingen op de been te houden. De tweede helft begon met een mooie bal van Thijs op de diep gaande Gert(je). Gert was de verdediger en keeper op een slimme manier te snel af en prompt stonden wij op een 1 – 0 voorsprong. Vanaf dat moment werd het eigenlijk nog minder en al snel werd de ondergrens bereikt. Lemele profiteerde en wist al snel 2x te scoren zodat we (terecht) achter stonden. Toch wist het viefde zich nog terug te vechten in de wedstrijd. Nadat we 1 op 1 gingen staan kwam Lemele er eigenlijk niet meer uit. Bartje wist na een prima bal van John de gelijkmaker binnen te koppen waardoor we op 2 -2 kwamen. Dit was echter de laatste opleving want inplaats van door te drukken gaven we Lemele weer de regie over de wedstrijd en waren we niet meer in staat dit om te keren. Lemele maakte nog de 3 -2 en won deze parodie op een voetbalwedstrijd. Na 90 minuten martelen floot scheidsrechter Klaren voor het eindsignaal. Nieuwlaar & Nieuwlaar waren zichtbaar woedend maar het duo kon zich maar net inhouden en verdween sissend de kantine in. Voor T viefde was dit een goede les dat een ontspannen wedstrijdje er tegen geen enkele tegenstander inzit en dat de eerste competitiewedstrijd van volgende week weer heel anders zal moeten.