Hans Meijerink (38) slaagde onlangs voor de opleiding Uefa C Youth. Komend seizoen wordt dit in praktijk gebracht bij de jeugd van Vroomshoopse Boys. We stellen Hans even nader voor.

Proficiat Hans, is dit niet de opleiding TC-3?

“Nee, het heet officieel Uefa C Youth. De JO15-1 van de Boys was mijn stageteam. Daar moest ik ook mijn praktijkexamen afleggen. Het was een prettige samenwerking met de spelers van dat team.”

Welk Boys-team train en coach je nu?

“Afgelopen seizoen heb ik als assistent meegelopen met eersteklasser Vroomshoopse Boys 2. Ik heb hier veel geleerd van Alexander Fokkert en Richard Willems. Samen met de spelers was het een mooi seizoen, waar ik enorm veel van hem opgestoken. Ook was ik circuittrainer bij Boys JO8, JO10 en JO11. Zoals eerder gesteld moest ik bij Boys JO15-1 mijn opdrachten doen en het examen afleggen, dat waren leergierige spelers.”

Wat ga je komend jaar bij de Boys doen?

“Dan word ik hoofdtrainer van Boys JO13-1. Daar heb ik enorm veel zin in.”

Waar was je opleiding?

“We waren met 9 cursisten en elke week moet een cursist een bijeenkomst organiseren. Via deze weg wil ik de mensen van de kantine van de Boys bedanken. Die dank geldt ook voor de wedstrijdzaken en coördinatoren van onze club voor het regelen van een competitiewedstrijd op een vrijdagavond. Ook dank ik de spelers, trainers en leiders van Boys JO13-1, JO15-1 en JO17-1 voor de geboden hulp. Afgelopen seizoen heb ik gezien dat Vroomshoopse Boys het goed voor elkaar heeft qua vrijwilligers.”

Naast Hans Meijerink is er nog iemand van de Boys-familie geslaagd voor een jeugdopleiding van de KNVB en zo is het technische kader verder uitgebreid. Dat is Lars Paters (20), die we ook nader introduceren.

Gefeliciteerd Lars, welke opleiding heb je gehaald?

“Dat is de opleiding juniorentrainer, die vanuit de KNVB is opgezet.”

Hoe heb je dit resultaat bereikt?

“Het afgelopen seizoen heb ik samen met Wouter Lucas Vroomshoopse Boys JO15-2 getraind en gecoacht. De opleiding bestond uit acht bijeenkomsten en die vonden bij vv Den Ham plaats onder leiding van John Kaersenhout.”

Hoe ga je de opleiding bij de Boys in praktijk brengen?

“Komend seizoen gaan Tobias Kempers en ik samen Vroomshoopse Boys JO15-1 begeleiden. Dat is goed te combineren met het spelen voor het tweede elftal van de Boys.”