Vandaag stond de tweede wedstrijd van het seizoen op het programma. We moesten afreizen naar TVC’28 JO13-1 die afgelopen zaterdag met maarliefst 1-10 hadden gewonnen van MVV’29 JO13-1. Dit in ons achterhoofd houdende konden we hieruit opmaken dat TVC’28 waarschijn aan ons gewaafd zou zijn aangezien we in de voorbereiding zelf ook gewonnen hadden van MVV’29 JO13-1 met 1-8.

We begonnen in de volgende opstelling: Niels op doel, Levi, John, Siem en Chris achterin, Roy, Mats en Sven op het middenveld, Thijs, Hugo en Malick voorin en Stef en Jordi begonnen op de bank.

We begonnen voorgaande weken lekker fel aan de wedstrijd, maar net zoals afgelopen week was het ook vandaag weer erg mat van onze kant. We kwamen te laat in de duels en hierdoor had TVC’28 de overhand op ons. Dit resulteerde zich ook in de eerste kan van TVC. Een bal die bij Niels langs ging leek Niels te gaan vangen maar door het natte gladde veld kon hij niet klemmen en tikte hem voor de spits van TVC deze kon afwerken op een presenteerde blaadje en schoot in de 5e minuut al de 1-0 binnen. We keken onnodig tegen een achterstand aan en moesten zorgen dat we onszelf weer in het spel gingen spelen. In de 14e minuut deden we dit, een corner van Sven kwam voor de tweede keer bij hem voor de voeten hij gaf de bal weer voor en Levi kopte de bal op doellijn binnen en bracht ons zo weer naast TVC. Dit was goed voor het vertrouwen en we moesten zorgen dat we hieruit doordrukten. Helaas waren we nog steeds niet fel genoeg en ondervonden de jongens toch ook hidner van het lange gras en natte veld. Hoewel dit geen excuus mag zijn want TVC voetbalt hier ook op was het toch duidelijk te zien ballen sprongen van de voeten en alles lag een handelingssnelheid te laag. Dom balverlies aan onze linkerkant in de 23e minuut zorgde ervoor dat Siem een penal veroorzaakte, een overtreding die nodig was anders scoorde TVC sowieso voor open goal want Niels was al omspeeld. Helaas ging deze penal erin en stonden we weer tegen een achterstand aan te kijken 2-1. In de 30e minuut op slag van rust ging het helemaal mis en kwamen we op een 3-1 achterstand dit was zuur zo vlak voor rust maar zeker wel verdient want de jongens van ons waren geen moment in hun spel.

In de rust hebben we alle koppies weer de zelfde kant op proberen te zetten. Het was gewoon niet goed genoeg en we misten toch bij veel jongens de echte “Wil om te winnen”. Dit hebben we aangegeven en de jongens leken het net zoals vorige week te begrijpen. Het is jammer dat we na vorige week wederom dit nodig hadden in de rust om ons spel te verbeteren.

De tweede helft begon een stuk beter en we waren een stuk feller. Dit tot tevredenheid van de begeleiding en we voelden ineens dat er toch wel iets te halen viel. En dat klopte ook in de 37e minuut werd Malick de diepte ingestuurd door Mats, Malick kwam oog in oog met de keeper en faalde niet en scoorde zo de 3-2. Dit smaakte zeker naar meer en we drukten door op TVC. Drie minuten later in de 40e minuut maakten we de gelijkmaker dit keer was het andersom Malick gaf de bal aan Mats en Mats krulde de bal geweldig om de keeper heen in de lange hoek. Dit was het moment dat je TVC op de knieen hebt en dat ze nog het laatste zetje nodig hadden om om te vallen. We moesten dus doordrukken. We kregen nog een mooie kans een voorzet van links kwam bij Malick, Malick schoot ineens maar de bal werd geblokt en hierdoor kregen we een corner. De corner waar we normaal gevaarlijk mee zijn liep uit op niets. Maar we drukten wel door Hugo ging spelen zoals die moest spelen sterk aan de bal en vanuit hieruit andere spelers goed vrij zetten, hierdoor kregen we ook nog een kans Hugo legde de bal terug op Mats en Mats probeerde te schieten maar schoot voorlangs. We wisten dat hier wat te halen viel en op basis van onze tweede helft was dit ook zeker terecht. Roy stuurde Mats diep die zeker geen buitenspel liep en kon door naar de goal, maar de grensrechter die zeker niet faal aan het vlaggen was, beoordeelde dit als wel buitenspel kan gebeuren dit moesten we gewoon accepteren. In de 53e minuut sloeg toch het noodlot toe een foutje in de opbouw zorgde ervoor dat we balverlies leden hierdoor kon de spits van TVC gelijk door op Niels en scoorde zo de winnende treffer 4-3. We hadden nog 7 minuten de tijd om het recht te trekken en we hebben dit ook zeker geprobeerd echter mocht het helaas niet baten en na 60 minuten stonden we met lege handen.

Al met al een wedstrijd met twee verschillende helften. De eerste helft was van onze kant dramatisch en de tweede helft was weer goed door een goede mentaliteit. Een terechte uitslag? misschien, maar met een punt had TVC ook zeker niet hoeven klagen. Volgende week spelen we de eerste derby van het seizoen, Den Han komt naar De Bosrand en we trappen af om 09:30.

Man of the match vandaag was John, John werkte keihard en verloor bijna geen duel. John is nog zoekende in het centrum maar pakt dit steeds beter op. In de tweede helft op de linksback geen duel verloren. Goed gedaan John hou dit vol!