De tweede competitie wedstrijd van het seizoen stond vandaag op het programma. We moesten uit spelen bij Dalfsen JO13-1. Dalfsen wist vorige week te winnen van De Zweef JO13-1 met 2-4. En eindigde als derde met drie punten in de beker poule. Voor de rest konden we nog niet veel over Dalfsen zeggen enkel dat ze vorige week dus hadden gewonnen.

We speelden op een natuurgrasveld en trapten om 10:00 af in de volgende opstelling; 1. Daan, 2. Julian, 3. Arjen, 4. Duncan, 5. Chris, 6. Rick, 7. Nelson, 8. Niek, 9. Stef, 10. Jordi (c), 11. Sem. En 12. Levi en 14. Hugo die nog niet volledig uitgeslapen waren van het kamp begonnen op de bank.

Het was al snel duidelijk dat wij deze ochtend sterker aan de wedstrijd begonnen. Dalfsen dat in een verkapte versie van 1-4-4-2 speelden probeerden ons niet onder druk te zetten maar gaven wel veel ruimte weg achterin. Hier maakten we maar al te graag gebruik van want het waren Sem, Rick en wederom Sem die in de 2e, 3e, en 4e minuut scoorden. Zo stonden we na 4 minuten al op een comfortabele 0-3. Dalfsen wat niet wist we hun overkwam raakte onder de indruk wat resulteerde in veel pijntjes bij de spelers en vele wissels aan Dalfsen zijn kant. Wij bleven goed voetbal laten zien en zetten veel aanvallen op, de één wat gelukkiger dan de ander maar zo snel als het in de eerste vier minuten ging, ging het (gelukkig) niet meer. We stonden voor met 0-3, Dalfsen zakte in en wij moesten het spel maken wat geen probleem was echter mede door de voorsprong werd het nu wel wat rommeliger we gingen iets te vaak de individuele actie opzoeken waardoor we vaak stranden op de helft van Dalfsen. In de 13e minuut maakte Niek op aangeven van Stef de 0-4. En bekroonde Stef in de 18e minuut een penalty na een handsbal van Dalfsen 0-5. We speelden het uit tot aan de rust en gingen zonder een schot op doel gehad te hebben rusten met een erg comfortabele voorsprong.

Onze valkuil was vandaag het welbekende “kluitjesvoetbal”. Doordat we zo dik voorstonden en het bij vlagen erg makkelijk ging, gingen de jongens vaker voor een dribbel of op zoek naar de bal waardoor ons speelveld erg klein werd vooral in de buurt van de goal van Dalfsen. Dit moesten we voorkomen. Maar wederom net als vorige week was 0 heilig.

De tweede helft ging Dalfsen iets anders voetballen, in plaats van 1-4-4-2 met een 10 achter de spitsen was het nu 1-4-4-2 met twee verdedigende middenvelders. Een variant om de schade te beperken. Dalfsen ging ook een stukje feller voetballen waardoor wij er moeilijker doorheen kwamen. Als begeleiding kozen wij ervoor om te kijken wat de oplossing was van de jongens voor deze variant van Dalfsen. Hoewel Dalfsen niet op onze helft kwam en als ze er al kwamen, kregen ze geen schot op ons doel. Maar wij kwamen ook niet meer tot echte kansen het was lastig om door de drukte van Dalfsen heen te komen en in principe stonden we overal in een ondertal behalve achterin (3 middenvelders tegen 4 van hun, 3 aanvallers tegen 4 verdedigers van hun). Na 50 minuten grepen we in en gingen we naar een 1-3-3-4 variant. We brachten Stef en Hugo samen in de spits en Nelson en Sem aan de buitenkant, Duncan op 10, Levi op 6, Niek op 8 en Arjen, Julian en Chris achterin. Je zag dat Dalfsen hiervan onder de indruk was en er geen oplossing voor hadden we scoorden nog drie keer door doelpunten van Hugo in de 50e minuut, Stef in de 52e minuut en de mooiste goal van de ochtend met een bal over de boomlange keeper kwam ook op naam van Stef in de 57e minuut. Hierdoor wonnen we de wedstrijd vrij eenvoudig en zonder schot op ons doel met 0-8 van Dalfsen. Complimenten wederom aan het team aangezien we nu al twee wedstrijden achter elkaar de nul hielden en de wedstrijd wisten te winnen.

Door deze ruime overwinning mogen we ons aan kop in het klassement begeven. Op doelsaldo weliswaar. We staan samen met JCO JO13-1 en Hellendoorn Jo13-1 bovenaan die beiden ook zes punten verzamelden. Alleen is ons doelsaldo iets beter waardoor we de koppositie voor het eerst in ons bezit hebben!

Volgende week mogen we aantreden tegen De Zweef JO13-1. Dat na twee wedstrijden op een 5e plaats staan met één gewonnen wedstrijd en één verloren wedstrijd. We trappen bij De Zweef in Nijverdal af om 09:45. Maar we voetballen woensdag eerst onze laatste poule wedstrijd van de beker. We spelen uit bij DETO in Vriezenveen. Bij winst bekeren we door! We trappen af om 18:30.

Man of the match; De man of the match was vandaag overduidelijk Stef Kikkert. Met drie doelpunten en twee assists erg belangrijk vandaag. Goede individuele acties en vaak aanspeelbaar in de punt van de aanval. Klasse ga zo door!