Twenthe Goor 2 – Vrh Boys 3 1-1 (28 april 2018)

Dit weekend de lastige uitwedstrijd naar Twenthe Goor. Lastig vanwege de tegenstander en lastig vanwege de nasleep van de gezellige verjaardag van onze koning. We begonnen met de volgende 11: 1. Bart 2. Lars 3. Maarten 4. Alexander 5. Tom 6. Wido 7. Jelmer 8. Markus 9. Gerjan 10. Ronald 11. Rick. De van een blessure teruggekeerde Niek begon op de bank.

De tegenstander had meer balbezit dan wij en was ook gevaarlijk. Vooral de rechtsback van Twenthe had duidelijk een verjaardagje overgeslagen en bleef maar gaan. Rick werd er horendol van. Toch wisten we achterin redelijk overeind te blijven. De kansen die er wel waren werden gekeerd door de Man of the Match Bart, die geen stem maar wel meerdere reflexen had deze wedstrijd. Zelf kregen we voor rust een goede kans. Gerjan speelde diep op de inmiddels ingevallen Niek, voor Jelmer, en Niek’s schuiver kon tenauwernood worden gekeerd door de keeper. 0-0 bij rust. In de kleedkamer spraken de meer ervaren jongens dat ze wel vaker zulke wedstrijden hadden gespeeld en dat de kans en het goaltje nog wel zouden komen.
In de tweede helft ging Twenthe voortvarend van start. De druk op onze goal werd nog groter en na ongeveer een kwartier spelen kwamen zij op voorsprong. Opnieuw de rechtsback die de achterlijn haalde, zijn voorzet werd benut door de gevaarlijke spits. Vervolgens kregen we een goede kans voor Niek die na een 1-2 met Gerjan voor de keeper verscheen. Niek’s inzet werd knap gepakt door de keeper. Daarna een mooie lob van 30 meter van Niek die helaas op de lat belandde. In de tussentijd viel Jelmer in voor de geblesseerde Rick. Twenthe had eigenlijk in de tweede helft weg moeten lopen bij ons, veel kansen werden gemist. Bart keepte goed en werd geholpen door de lat en Maarten op de lijn. Zo bleef het dus spannend en kon het goaltje nog vallen. 1 minuut voor tijd kregen we nog een corner. Alexander nam deze corner en de corner werd ingekopt door Maarten. De keeper pakte de bal en kon niet klemmen. De rebound was voor Gerjan die de bal geblokt zag op de doellijn. Uiteindelijk kon Twenthe na een scrimmage de bal wegwerken. De afvallende bal kwam terecht bij Markus die Maarten vrij zag staan in de 16 meter. Markus gaf een strakke bal over de grond en die bal werd ingeschoten door Maarten. 1-1! Een gigantische ontlading volgde na deze “terechte” gelijkmaker. De 11 spelers waren door het dolle heen. De vreugde van de 11 (+1) Vroomshoopse vrienden was tot ver buiten Goor te horen, wat een teamresultaat..
Daarna floot de scheidsrechter af en hadden we een puntje gestolen in Goor.
Volgende week spelen we thuis om half 3 tegen Dos ’47 4.