De KNVB heeft de indeling vastgesteld van de competitie 2019-2020 van de tweede klasse H. van het zaterdagvoetbal. Het is een indeling, die het nodige belooft en garant staat voor een boeiende competitie. Vergeleken met vorig seizoen zijn DOS Kampen en SVI (promotie naar de eerste klasse) en ook FC Zutphen, de Esch en ON Almelo (degradatie naar de derde klasse) verdwenen. DZSV uit Dinxperlo verhuist daarnaast naar een andere tweede klasse. In hun plaats komen zes nieuwe ploegen: Enter Vooruit, Owios, PH, Quick’20 VSCO’61 en ZAC.

Enter Vooruit degradeerde na één seizoen weer uit de eerste klasse en is een vertrouwde tegenstander van Vroomshoopse Boys. Mooie volksclub ook, die het net als de Boys puur van eigen spelers moet hebben. Owios uit Oldebroek eindigde vorig seizoen als nummer 11 van de tweede klasse met veelal teams uit de Veluwe. Ook VSCO’61 uit Oosterwolde speelde in die klasse een werd vorig seizoen 10e. PH uit Almelo en Quick’20 uit Oldenzaal komen uit de derde klasse, waarin PH superieur was. Quick’20 promoveerde via de nacompetitie en beide teams zijn exponenten van de van oorsprong zondagsclubs, die steeds meer het accent op het zaterdagvoetbal leggen. ZAC uit Zwolle (125 jaar oud!) promoveerde uit de derde klasse en is vol goede moed om zich komend seizoen te handhaven.

Al met al een mooi deelnemersveld, waarbij de altijd beladen gemeentelijk derby tegen vv Den Ham en de streekderby tegen Hulzenze Boys weer op het programma staan. ASC’62 uit Dalfsen, Be Quick uit Zwolle, IJVV uit IJsselmuiden, Sparta Enschede en WVF uit Zwolle spelen net als Vroomshoopse Boys komend seizoen opnieuw in de tweede klasse H.

Een totaaloverzicht:

• ASC’62
  • Be Quick’28
  • vv Den Ham
  • Enter Vooruit
  • Hulzense Boys
  • IJVV
  • Owios
  • PH
  • Quick’20
  • Sparta Enschede
  • Vroomshoopse Boys
  • VSCO’61
  • WVF
  • ZAC

De eerste competitiewedstrijd is gepland op zaterdag 21 september 2019. Op de drie zaterdagen ervoor wordt er door de Boys gevoetbald in de voorronde van districtsbeker Oost van de KNVB. De tegenstanders zijn inmiddels bekend: derde klasser Gramsbergen (de vorige club van hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman) en de tweede klassers Barbaros uit Hengelo en Germanicus uit Coevorden.