Op het fraaie sportpark ’t Meijerink in Zutphen speelde Vroomshoopse Boys een cruciale wedstrijd tegen de plaatselijke trots FC Zutphen. Winst was absoluut geboden om niet verder in de problemen te komen op de ranglijst van de eerste klasse D. Na het eerste fluitsignaal van arbiter J. Groot Ganseij uit Nijverdal, die langs de lijn werd geassisteerd door J.H.A. Klein Koerkamp en F. de Haan, maakte de goed combinerende Boys direct de intenties duidelijk. Er werd door de blauw-gelen hartstochtelijk gestreden om elke meter terreinwinst en direct al in de eerste minuut al moest FC Zutphen-keeper Marijn Sangers buiten zijn  eigen strafschopgebied koppend redding brengen. De gasten wonnen veel duels en bleven waar mogelijk pressie uitoefenen. Ramon de Jong en Ton Kunst belaagden in de  openingsfase met schoten het doel van de thuisclub, maar dat werd iets te hoog gezocht.

In de 15e en 20ste minuut meldde de uiterst gevaarlijke aanvaller Mark Bloemendaal zich namens FC Zutphen aan het front, maar door attent defensief ingrijpen werd de Boys voor een achterstand behoed. Er pakten zich letterlijk donkere wolken samen boven ’t Meijerink en in de stromende regen wist het sterke collectief van Vroomshoopse Boys toe te slaan. In de 25ste minuut werd door Ramon de Jong een corner vanaf links strak ingebracht en Ton Kunst kopte even onberispelijk als fraai raak: 0-1. Op dat moment was die voorspong verdiend, al probeerde het zichtbaar verraste FC Zutphen zich te herpakken. In de 33ste minuut hing de gelijkmaker in de lucht, toen na goed voorbereidend werk van Aldo Joaquim spits Thomas Nijkamp een vrije schietkans kreeg. Tot opluchting van alles wat de Boys was eindigde de bal op de kruising van paal en lat.  In de 34ste minuut miste dezelfde FC Zutphen-spits weer nadat Mark Bloemendaal hem een uitstekende kans had geboden. In de 36steminuut kwam Boys-aanvaller Ernst-Jan Heideman er langs op rechts, maar werd zijn voorzet vanuit de draai over geschoten door Ton Kunst. Het laatste wapenfeit voor de rust kwam van de thuisclub, maar Floris Egbers schoot nipt naast de paal.

Na de thee ontwikkelde de thuisclub, die verrassend goed presteert in deze competitie, een offensief. Het overwicht was echter vooral optisch, doordat het gehele team van Vroomshoopse Boys uitstekend  positioneel stond en geen enkele speler verzaakte.  Met snelle tegenstoten werd door de gasten getracht de score uit te bouwen en in de 59ste minuut was Ramon de Jong na een goede voorbereidende actie van Ernst-Jan Heideman dichtbij die bevrijdende treffer. Na een uur spelen brak Mark Bloemendaal door, maar hij speelde bal iets te ver voor zich uit en Boys-keeper Tim Sickman redde manmoedig.  Alleen een schwalbe restte de FC Zutphen-speler nog, maar daar tuinde de prima leidende scheidsrechter Groot Ganseij niet in.

FC Zutphen-trainer Taco Lourens trachtte met de nodige wissels een ommekeer in de wedstrijd te bewerkstelligen en ook het spel werd hier en daar blijkens meerdere gele kaarten wat grimmiger, zonder dat er sprake was van een onsportieve wedstrijd. In de 77ste minuut kwam Robert Veld binnen de lijnen voor Ernst-Jan Heideman. De invaller haalde met een mooie actie in de 87ste minuut de achterlijn, maar zijn voorzet was net te scherp om de andere aanvallers te bereiken. Met de moed der wanhoop gooide FC Zutphen in de ultieme slotfase alles en iedereen naar voren, maar de geconcentreerd en ook compact spelende gasten maakten deze middag een onverzettelijke indruk en gaven geen echte kans meer weg. Zo eindigde deze wedstrijd in een knappe 1-0 overwinning voor Vroomshoopse Boys, dat nu samen met DETO Twenterand en KHC met 7 punten uit 9 wedstrijden de 10e plaats op de ranglijst bezet. Zaterdag komt hekensluiter De Esch uit Oldenzaal op bezoek op de Bosrand en dan is er weer volledig inzet en passie en ook goed voetbal geboden om de begeerde driepunter te veroveren.

In Zutphen werd in de volgende opstelling gespeeld: doel: Tim Sickman; achter: Jordy Brinkman, Tom Staarman, Andjin van Veen en Robert Drenthen; midden: Harold Kivits; Lars Scholten en Leon Dogger; voor: Ernst-Jan Heideman (77: Robert Veld), Ton Kunst en Ramon de Jong. Trainersstaf: Eric van Zutphen, Arjan Paters en Reinier de Jong.

Medekoploper Vroomshoopse Boys won in de eerste klasse uit met 4-2 van Hellendoorn 2 door drie doelpunten van Christiaan Bos. Vroomshoopse Boys JO19-1 won in de eerste klasse thuis met 2-1 van DOS’37 JO19-1 uit Vriezenveen en doet mee om het kampioenschap.

//gallery.vvvroomshoopseboys.nl/#!album-203

Foto’s door Hans ten Brinke