Op zaterdag 11 november speelden we een uitwedstrijd in en tegen Gramsbergen JO11-1. Vorige week was er een knappe, beetje onverdiende overwinning op JVC Dedemsvaart. Met een overwinning vandaag kunnen we ons wat vaster nestelen in de top drie van de competitie. Gramsbergen staat laatste in de competitie, dus vooraf wisten we dat er mogelijkheden zouden zijn. Iedereen was aanwezig, er werd in de week voorafgaand drie keer fanatiek getraind, dus de voortekenen waren gunstig. Tijdens de wedstrijd bleek dit ook het geval te zijn. We hadden veel balbezit en kwamen door een goal van Thayrell al snel op een 0-1 voorsprong. Gramsbergen wist niet echt hoe ze ons moesten verdedigen, waardoor met name Sven veel ruimte op het middenveld kreeg. Helaas wisten we in de eerste helft niet meer kansen te benutten. Gramsbergen werd wel een paar keer gevaarlijk middels een counter, maar D’angelo bleek een te grote sta in de weg. In de tweede helft werd het al snel 0-2 door een mooi geplaatst schot van Sven. Echter de centrale verdedigster van de tegenstander kon na een mooie individuele actie de aansluitingstreffer noteren. Daarna was het weer onze beurt om een aantal doelpunten te noteren. Drie doelpunten van Thayrell, één van Wouter en nog een doelpunt van Sven bracht de eindstand uiteindelijk op 1-7. Danell en Arjan hadden samen met D’angelo de verdediging goed in orde. Een meer dan verdiende overwinning.

Op zaterdag 18 november kwam HHC JO11-1 op bezoek. Een tegenstander van een ander formaat, gezien de stand op de ranglijst. Max was helaas geblesseerd, daarom sloot Thijs Borkent uit JO11-3 bij ons aan. In de beginfase hadden we het erg lastig. HHC had een aantal fysieke spelers, met ook nog eens een goede basistechniek met een individuele actie, oppassen geblazen dus! Zij kwamen verdiend, maar ongelukkig voor ons op een 0-1 voorsprong. D’angelo wist een afstandschot net niet te klemmen, waardoor de spits makkelijk de openingstreffer kon binnen tikken. Later kregen we iets meer grip op de wedstrijd, met name door het winnen van duels, waardoor HHC minder aan aanvallen toe kwam. Thayrell was twee keer zeer alert voor de goal waardoor we zelfs op een 2-1 voorsprong kwamen en met deze stand gingen we ook rusten. De tweede helft begonnen we matig, we verloren veel duels en speelden veel te snel de lange bal. Ook was de aansluiting vanuit achteruit vaak te laat waardoor het veld ontzettend groot werd. Dit resulteerde in een forse achterstand namelijk 2-5. Het is de jongens te prijzen dat ze ondanks deze achterstand bleven doorgaan, toch wel een kracht van dit team! Nog steeds werd de lange bal te snel en te veel gespeeld, waardoor we vooral afhankelijk waren van de duels voorin of we dicht bij de goal van HHC konden komen. Op zo’n manier wist Thayrell wel op een bijzonder knappe manier de 3-5 binnen te koppen en scoorde 5 minuten voor tijd ook nog eens de 4-5 na een hard afstandsschot. Even later wist hij met zijn rechtervoet ook nog eens de paal te raken. Alle hens aan dek voor HHC. In de laatste minuut van de wedstrijd zette Wouter goed door en wist hij vanuit een lastige hoek de 5-5 binnen te schieten, wat een comeback! Snel na de goal floot de wedstrijd af voor het einde van de wedstrijd. Het maximale resultaat vandaag, met niet altijd even goed voetbal, maar wel met veel karakter! Top gedaan!