Update nieuwbouw: Uit de klei!

Eindelijk kunnen we verder met de bouw van ons nieuwe clubhuis! Nadat, vlak voor kerst, het heiwerk in de grond gestampt is, werden we verrast door een wel erg natte bouwput. Wekenlang konden we hierdoor niet verder.

Intussen is het water gelukkig weer gezakt, deels door de natuur maar ook door vrijwilligers die dagen met de pompen in de weer zijn geweest. Dank daarvoor!

De grondwerker heeft inmiddels de bouwput aangevuld met zand en Bouwbedrijf Maneschijn heeft, in samenwerking met leerlingen van de BOVO, de bodemplaten van de fundering gelegd. De deels vrijwillige ijzervlechters hebben het vlechtwerk van de fundering afgerond, zodat gisteren het beton gestort kon worden. Een mooie mijlpaal!!

Dit moet vervolgens een paar dagen uitharden en dan kan er gestart worden met de betonwanden en vloeren. Let hierbij op dat er meer groot materieel aanwezig zal zijn op het sportpark. Nogmaals een dringende oproep om niet de bouwplaats te betreden!!

We komen dus eindelijk uit de klei en gaan de hoogte in en daarmee worden de contouren van het gebouw echt zichtbaar!

We houden jullie op de hoogte van de verdere vorderingen. Heb je nu vragen of wil je graag iets betekenen in het bouwproces, meld je dan bij het bestuur of de bouwcommissie.

We zijn daarnaast gericht op zoek naar metselaars, mensen in de afbouw en sjouwers! Dit clubhuis kan alleen succesvol worden opgeleverd met behulp van inzet van vrijwilligers.

Hartelijke groet,

Sabine Elferink