Het bericht kwam niet geheel onverwacht, maar het is toch even slikken als je te horen krijgt dat de competities dit jaar niet worden hervat.  Het bestuur is de afgelopen weken al bezig geweest om de consequenties van de maatregelen helder te krijgen.

Wat de gevolgen voor onze financiële positie zullen zijn, is nog moeilijk in te schatten. Onze kosten lopen door, maar onze inkomsten missen we. Grootste aderlating hier , geen inkomsten uit de kantine. Wel huurkosten velden en kleedkamers enz..

Het bestuur houdt nauw contact met de overige Twenterandse clubs. In veel dingen kunnen we elkaar bijstaan en kennis delen.

Het bestuur is en gaat intensief in overleg met de gemeente Twenterand. Er wordt o.a. onderzocht  of de regelingen die er nu zijn ook van toepassing zijn op sportclubs.

Ook vanuit de KNVB zijn er een aantal financiële maatregelen getroffen, om de clubs te ondersteunen. Tevens kijkt men naar de mogelijkheden van een noodfonds.

Het mag duidelijk zijn dat we ook als voetbalclub in financieel zwaar weer terecht kunnen komen  en dat we op dit moment niet meer dan een inschatting van de gevolgen kunnen doen.

Het belangrijkste op dit moment is dat we ons houden aan de maatregelen. Blijf gezond.