Op een bij vlagen winderig sportcomplex De Bosrand liet Vroomshoopse Boys in de beginfase de bal opvallend veel aan tegenstander RKSV De Zweef uit Nijverdal. De gasten stichtten meteen gevaar en gebrek aan trefzekerheid voorkwam een hele vroege voorsprong voor De Zweef. De Boys kwam er slechts sporadisch uit. in de 14e minuut bereikte middenvelder Tom Pierik namens de Boys de opkomende rechter vleugel verdediger Jesper Derks, die van dichtbij naast schoot.

Een minuut later had de Zweef wel succes en dat was op dat moment zeker niet onverdiend. Met een voorzet vanaf rechts werd linker spits Delano Wippert gevonden, die vanuit de draai uithaalde: 0-1. De geschrokken thuisploeg verhoogde daarna het tempo en de aanvallende middenvelder Levi Aitink schoot in de 18e minuut na een vlot lopend aanval op de rechter paal. Behoudens wat kleine kansjes van dezelfde speler en Jesper en Juliën Derks bleef het spel van de Boys wat stroperig en bleef De Zweef vanuit snelle tegenstoten gevaarlijk. In de 38ste minuut was Sven Paters met een vrije trap namens de Boys vanaf 2-0 meter dichtbij de gelijkmaker, maar de bal ging net naast de rechter paal.

In de 39ste minuut verdubbelde De Zweef de voorsprong. Een verre voorzet vanaf links van Delano Wippert werd door linker vleugelverdediger Simon Kempers van de Boys keihard achter zijn eigen volstrekt kansloze Boys-doelman Rene Kok gekopt: 0-2. Enkele minuten later raakte Simon Kempers bij een kopduel zodanig geblesseerd dat hij het veld moest ruimen. Voor hem kwam Leon Dogger in het team van hoofdtrainer Robert Bosma. Met een 0-2 stand brak de rust aan.

In de tweede helft, waarbij Bert Verschoor Ramon de Jong kwam vervangen in het centrum van de aanval, waren de bordjes duidelijk verhangen wat de Boys betreft. Het vertrouwde combinatievoetbal was helemaal terug, er werd hoog druk gezet en er werden steeds meer persoonlijke duels gewonnen door de getergde thuisploeg. De Zweef kon er bijna niet meer uitkomen en beperkte zich vooral tot defensief voetbal. Dat ging gepaard met een aantal gele kaarten, die terecht werden uitgedeeld door de goed leidende arbiter Julian Vermeer uit Duiven. In de 58ste minuut werd de aanvalsdrang van de thuisploeg voor de eerste keer beloond. Levi Aitink zette vanaf de rechter kant de aanval op, die door Bert Verschoor met een hard schot werd afgerond. Via De Zweef-verdediger Roy ten Dam vloog de bal over keeper Mark Klein Boonschote in het doel.

De Boys bleef aanvallen, maar de goed georganiseerde achterhoede van De Zweef hield vooralsnog stand. In de 78ste minuut kwam bij de Boys aanvaller Stef Kikkert centrale verdediger Sven Paters vervangen en werd een verwoed slotoffensief ingezet door de thuisploeg. Dat had in de 83ste minuut succes. Vanaf links vond Stef Kikkert zijn medeaanvaller Sil Derks bij de tweede paal, die vallend inkopte: 2-2.  De thuisploeg rook de winst en was daar met een kopbal van Bert Verschoor en een schot van dichtbij van Stef Kikkert nog dichtbij. De gasten hielden stand en eindigde een in de tweede helft fascinerend voetbalgevecht in 2-2. Vroomshoopse Boys had na een tegenvallende eerste helft veerkracht getoond en blijft ongeslagen in de nog jonge competitie van de tweede klasse I. Zaterdag wordt er door de Boys in Zutphen tegen de gelijknamige ploeg uit de Hanzestad gespeeld.

Tegen De Zweef speelde de volgende Boys-formatie: doel: Rene Kok, achter: Jesper Derks, Sven Peters (78: Stef Kikkert), Robert Veld en Simon Kempers (41: Leon Dogger); midden: Mats Scholten, Tom Pierik en Levi Aitink; voor: Sil Derks,  Ramon de Jong (46: Bert Verschoor) en Juliën Derks.

Vroomshoopse Boys herstelde zich van de ruime thuisnederlaag van vorige week en won nu verdiend thuis met 3-1 van ZAC 2 uit Zwolle. Vroomshoopse Boys JO19-1 liet het na een 1-1 stand bij de rust tegen voetbalbuur vv Den Ham afweten en verloor met 3-1 op de Bosrand. De beloften van de Boys tot en met 21 jaar deden het eerder in de week beter door hetzelfde vv Den Ham uit op De Rohorst in een mooie derby met 2-1 te verslaan.

Die wedstrijd werd overigens 8 minuten voor tijd noodgedwongen gestaakt door een blessure van een Boys-speler. Die wedstrijd werd gespeeld in het kader van de Sparta Beloftencompetitie (het vroegere Beltona-toernooi), waarbij de andere tegenstanders in de voorronde Stevo uit Geesteren en TVC’28 uit Tubbergen zijn.