Gemeente Twenterand gaat het kunstgrasveld 3 op sportpark De Bosrand komende zomer laten vervangen. Na 12 jaar trouwe dienst is het versleten en voldoet het veld niet meer aan de huidige eisen. Middels een meervoudige onderhandse aanbesteding zal gemeente Twenterand in de zomer van 2020 het kunstgrasveld van zowel DETO Twenterand als Vroomshoopse Boys / Omnivereniging Sportlust vervangen. In 2021 volgen de velden bij DOS 37 en Den Ham. alle 4 velden zijn in 2008 aangelegd en de voorkeur van de clubs was om deze ook tegelijkertijd te vervangen. Vanwege een  nationale SPUK regeling waarmee gemeente Twenterand (eigenaar en verhuurder van de velden) de btw kan terug vragen, zal de uitvoering verspreidt over 2 jaar moeten plaatsvinden.

De afgelopen maanden zijn er verschillende gesprekken geweest tussen gemeente Twenterand en de voetbalclubs waarna wethouder Paters de volgorde van uitvoering heeft bepaald. Het bleekt niet mogelijk om een creatieve route te vinden waarin alle 4 velden toch tegelijk vervangen konden worden. Een nieuw soort rubberen korrel tussen de grassprieten zal worden toegepast, speciale kantplanken zullen geplaatst worden zodat de rubberen korrels niet weg kunnen waaien en er wordt nog gekeken of er extra lijnen op het veld moeten komen te staan vanwege aangepaste veldafmetingen voor de jeugdteams. De aanbesteding is gepubliceerd op Negometrix (aanbestedingskalender) en zal plaats vinden in juni, de uitvoerende partijen krijgen de tijd voor uitvoering tussen 1 juli en eind september, de start van de nieuwe competitie. Een exacte planning volgt nog.  Groot voordeel is dat gedurende die periode er ook op de grasvelden getraind kan en mag worden.