De A-selectie van Vroomshoopse Boys heeft nu vakantie en hervat op maandagavond 25 juli weer de trainingen op de Bosrand. In de begeleidingsstaf neemt Reinier de Jong als assistent-trainer de plaats van Job Lamberink in. Job volgt op zijn beurt Reinier op als jeugdhoofdtrainer bij Vroomshoopse Boys. Reinier de Jong gaat komend seizoen tevens aan de slag met de cursus TC 2. Hoofdtrainer Eric van Zutphen en assistent-trainer Arjan Paters zijn ook komend seizoen aan de A-selectie van de Boys verbonden.  De opvolger van de vertrekkende assistent-scheidsrechter René Netters is nog niet bekend. Alle spelers van de A-selectie van de Boys zijn gebleven en met de twee seizoenen opgedane ervaring op eerste klasse- niveau is dat een echte pre. Vanuit de A-jeugd van Vroomshooopse Boys zijn keeper Chiel Sickman en Ramon Bolks overgeheveld naar de A-selectie.  Marcel Braakman verkast van de A-selectie naar de B-selectie van de senioren van de Boys.

Op  dinsdagavond 9 augustus wordt er om 19.30 uur in Almelo door het eerste elftal van Vroomshoopse Boys geoefend tegen tweede klasser ON Almelo. Op zaterdag 13 augustus wordt om 14.30 uur uur geoefend bij Hulzense Boys. Op dinsdagavond 16 augustus is een oefenwedstrijd tegen DOS’37 gepland, die om 20.00 uur op de Bosrand begint. Gebekerd wordt er ook en dat begint op zaterdag 20 augustus in Coevorden tegen eerste klasser Germanicus, aanvang 17.00 uur. De daaropvolgende bekerwedstrijd is op zaterdag 23 augustus thuis tegen eerste klasser Emmen om 18.45 uur. De voorronde van de beker wordt op zaterdag 27 augustus op de Bosrand afgesloten met een thuisduel tegen de kersverse tweede klasser Gramsbergen, aanvang 14.30 uur. Op zaterdag 3 september wordt de openingswedstrijd van de eerste klasse D. van het seizoen 2016-2017 gespeeld. Tegenstander is dan vv Berkum. Een week later volgt de uitwedstrijd tegen Go-Ahead Kampen. De Twenterand-derby’s staan op het programma op 24 september thuis tegen DOS’37 en op 29 oktober 2016 thuis tegen DETO. De returns in Vriezenveen tegen deze teams zijn op 18 februari en op 1 april 2017.