Vroomshoopse Boys tegen SDV Barneveld

De bezoekers ut Barneveld, een grote vereniging  met 1100 leden, keerden vorig seizoen na een hernieuwd uitstapje naar de hoofdklasse terug in de eerste klasse. Daar was het kennelijk eerst even wenen voor de formatie van trainer Johan de Man. Na de min of meer valse start in de competitie begint het steeds beter te lopen voor SDV Barneveld. De 8e plaats is daarvan een afspiegeling, maar echt goed loopt het nog niet bij  de Barnevelders. Met name het scorend vermogen is niet voldoende, al staat daar tegenover dat het team met veel vertrouwde namen wel ingespeeld is. Het gelijke spel thuis tegen KHC van afgelopen zaterdag was een tegenvaller. SDV Barneveld wil zich zo snel mogelijk definitief veilig spelen en wie weet nog te stunten in de derde periode.

Vroomshoopse Boys zit in zwaar weer. De onnodige thuisnederlaag tegen naaste concurrent FC Zutphen hakte er flink in. Er werd afgelopen zaterdag voortvarend begonnen en dat zagen we eerder en vaker dit seizoen. Toch werd de formatie van de trainers Karlo Meppelink, Arjan Paters en Stephan Bloemendal weer verrast door een tegenstander, die vanuit de omschakeling en de counters toesloeg. Heel snel moet nu een goede serie beginnen en de ploeg heeft daar de kwaliteit voor. Er wordt hard getraind, maar het moet er natuurlijk op de zaterdagen uitkomen. Hopelijk behoren ook de blessures binnen de selectie binnenkort tot het verleden. In deze situatie is iedereen nodig met als doelstelling dat de resterende 12 competitiewedstrijden de benodigde punten gaan opleveren.

Het gat met de nummers 11. en 12 vv Hierden en DOS’37 moet niet te groot worden. Allereerst moet FC Zutphen gepasseerd worden op de ranglijst, dat een duel meer heeft gespeeld. Daarvoor is een echte  teamspirit nodig en is er ook overtuiging nodig bij de Boys om wedstrijden winnend af te sluiten. In een situatie waarin Vroomshoopse Boys zich nu bevindt is het vooral nodig om positief te blijven denken en handelen. Iedereen is daarvoor nodig, ook de supporters. Driepunters helpen enorm om het beeld te veranderen en om weer vertrouwen te tanken. Zaterdag kan zo’n kantelpunt zijn en daar reken ik op. Voorspelling: een 1.

ASV Dronten tegen DZC’68

De thuisploeg werd afgelopen zaterdag gefileerd door WHC en de 6-1 nederlaag loog er niet om. Tegen promovendus DZC’68 is eerherstel geboden  voor de groenhemden uit de Polder. DZC’68 liet van zich spreken door Go-Ahead Kampen uit met 4-1 te verslaan. Dat leidde meteen tot een crisis bij de “Kwetters” en hoofdtrainer Stephan Rahantoknam en zijn assistent Arjen Bredewolt, die zich solidair verklaarde, ruimden het veld. DZC’68 zit in de winning mood en heeft individueel behendige spelers en dat kan weleens de doorslag geven in Dronten. Voorspelling: een 2.

DOS’37 tegen vv Nunspeet

DOS’37 vindt zich na drie achtereenvolgende nederlagen ineens terug in de bedreigde zone in de eerste klasse D.  Het team uit Vriezeneven van de scheidende trainer Jochem de Weerdt draait niet en incasseert teveel tegendoelpunten. Zaterdag zijn de punten hard nodig en DOS´37 is zich daarvan terdege bewust. vv Nunspeet bleef vorige week op het Midden knap overeind bij DETO Twenterand en lijkt in vorm te zijn. Meer dan de subtop zit er dit seizoen niet in, maar een vijfde plaats lijkt zeker binnen handbereik. Voorspelling:  een 3.

WHC tegen DETO Twenterand

De thuisploeg draait als een tierelier en wil koste wat kost de tweede periode veroveren. Er wordt als vanouds lustig gescoord en thuis in Wezep werden de laatste tijd ruime overwinningen behaald. Met DETO Twenterand is er bepaald een roemrucht voetbalverleden en ook al met het oog daarop wil de thuisploeg dit duel winnend afsluiten. DETO Twenterand lijkt sinds het veroveren van de periodetitel iets minder te presteren  en de echte scherpte lijkt er even af. Ik voorzie een nipte overwinning voor WHC. Voorspelling: een 1.

SVZW tegen vv Hierden

SVZW moet dit thuisduel winnen om in het kielzog te blijven van koploper Flevo Boys. De topper tegen die ploeg kon afgelopen zaterdag niet winnend afgesloten worden in Wierden en daarom zijn nu de punten hard nodig voor de Zwaluwen in dit inhaalduel. Met interim-trainer Jan Timmer aan het roer, ook in Hierden werd hoofdtrainer Peter Epe de laan uitgestuurd,  verraste laagvlieger vv Hierden vorige week zaterdag DOS’37 door thuis te winnen.  Die lijn willen de Veluwebewoners doortrekken tegen SVZW. Dat zie ik echter niet gebeuren op het Lage Veld. Voorspelling een 1.