Flevo Boys tegen Vroomshoopse Boys

De ambitieuze degradant uit de hoofdklasse wil zo snel mogelijk terugkeren op dat niveau. De huidige koploper uit Emmeloord heeft daartoe reële kansen, maar zag toch onverwacht de eerste periodetitel van dit seizoen uit handen glippen ten gunste van DETO Twenterand. Koploper Flevo Boys ligt intussen op koers, maar kan zich onverwachte foutjes, zoals de 4-4 uit bij SDV Barneveld na een 4-0 voorsprong, de 1-1 thuis tegen DOS’37 en de 3-1 uit nederlaag bij vv Hierden, niet meer veroorloven. SVZW ligt op de loer door een imponerende reeks van louter zeges. Door de eclatante 7-0 thuisoverwinning vorige week op DZC’68 (de ruststand was overigens slechts 1-0) wordt op basis van een beter doelsaldo de koppositie ingenomen door Flevo Boys. Afgelopen dinsdagavond werd uit door Flevo Boys bij hoofdklasser Staphorst knap met 3-1 gewonnen en werd de eindstrijd om de districtsbeker in de regio Noord bereikt. Op 14 oktober 2017 werd op de Bosrand tegen Vroomshoopse Boys lang tegen  een 1-0 achterstand aangekeken door Flevo Boys. Net voor en net na de rust werd het verschil gemaakt: 1-4. Zaterdag is de Boys uit Emmeloord Boys thuis favoriet, maar moet de toegedichte favorietenrol natuurlijk wel weer waar maken.

Vroomshoopse Boys tankte afgelopen zaterdag zelfvertrouwen met een uiteindelijk verdiende 1-0 thuisoverwinning op het taaie Go-Ahead Kampen. Nu is het zaak om met hetzelfde elan en teamspirit de resterende 4 wedstrijden, in feite allemaal finales, te spelen, te beginnen bij Flevo Boys. De zesde plaats in de derde periode is een bewijs dat de Boys aan een goede serie bezig is.  De enige kans om degradatie en nacompetitie te ontlopen is om elke duel volle bak te spelen met 100% concentratie en inzet. Jonge spelers ontwikkelen zich prima bij het eerste elftal, complimenten aan de staf. Met het oog op de nabije toekomst is dat een positief gegeven. De verdediging van de Boys oogt de laatste wedstrijden weer als vanouds: solide en gesloten. Vanuit een goede organisatie spelend, waarbij iedereen z’n taken en opdrachten uitvoert, is er beslist het nodige mogelijk. De vriendengroep van de Boys heeft al drie seizoenen bewezen de eerste klasse aan te kunnen en gaat er nu ook weer voor. Natuurlijk bezit Flevo Boys over een ijzersterke ploeg, maar zo nu en dan zijn de prestaties wisselvallig en daar liggen kansen. We verwachten een strijdbaar en karaktervol Vroomshoopse Boys in Emmeloord, die voor een verrassing kan zorgen. Voorspelling een 3.

ASV Dronten tegen SVZW

Een zesde plaats is de beloning voor het naar behoren presterende ASV Dronten. De groenheden lieten het evenwel afgelopen zaterdag lelijk afweten tegen KHC met een pijnlijke 4-1 thuisnederlaag. De Zwaluwen zijn onmiskenbaar in de winning mood, al was de 2-0 zege op DOS’37 geflatteerd en enigszins fortuinlijk te noemen. SVZW weert dat het zich geen misstappen kan veroorloven, wil het tegen ASV Dronten de drie punten pakken. Dat zal niet makkelijk worden, want de thuisploeg aast op eerherstel na de zeperd van afgelopen zaterdag. Voorspelling: een 3.

KHC tegen vv Hierden

KHC lijkt net op tijd de vorm weer te pakken te hebben,. De overwinning bij ASV Dronten was zeer welkom en het team uit Kampen lijkt nagenoeg veilig te zijn. Tegen vv Hierden willen de bespelers van De Venen de beslissende stap zeten en dat lijkt wel mogelijk. Het team uit de Veluwe hield lang stand tegen WHC, maar verloor uiteindelijk nipt met 1-0. Zaterdag zijn de punten nodig voor vv Hierden, dat nog lang niet in veiligheid is. Of dat lukt tegen KHC is zeer de vraag. Voorspelling: een 1.

FC Zutphen tegen WHC

FC Zutphen vecht voor wat het waard is om directe degradatie te ontlopen. Tegen vv Nunspeet lag een overwinning voor het grijpen, maar werden de broodnodige drie punten in de laatste minuten verspeeld. Het gelijke spel was zeker verdiend, waar een overwinning nodig was. WHC is na de zwakke start in deze zware competitie helemaal terug, maar door wat tegenvallende  resultaten de laatste tijd is het team trainer Wiljan Mossing Holsteijn veroordeeld tot de nacompetitie om promotie naar de hoofdklasse. In Zutphen wordt een spannend duel verwacht, waarbij WHC kwalitatief wat sterker lijkt.  Voorspelling: een 2.

vv Nunspeet tegen Go-Ahead Kampen

Na het teleurstellende gelijke spel bij FC Zutphen is revanche geboden voor vv Nunspeet. Dit seizoen verloopt uiterst wisselvallig en vv Nunspeet zit ineens middenin de strijd om lijfsbehoud. Bij Go-Ahead Kampen  moet interim-trainer Henk Nieuwenhuis de zaak redden en dat gaat moeizaam. Tegen Vroomshoopse Boys was het vertoonde spel zeer teleurstellend en tegen vv Nunspeet moet dat beslist anders om een kans te maken op een positief resultaat. Voorspelling: een 1.

DOS’37 tegen DETO Twenterand

De onvervalste Vjenne-derby staat weer op het programma, waarbij DOS’37 het goede optreden tegen SVZW als leidraad hanteert. Er moet tevens revanche worden genomen voor de volstrekt kansloze 6-1 nederlaag eerder bij DETO Twenterand. Het beste lijkt er echter even wat af bij de tegenstander, het team van trainer Jos van der Veen. De verdiende 2-0 thuisnederlaag tegen SDV Barneveld is daar een afspiegeling van. DETO Twenterand lijkt al teveel bezig met de aanstaande nacompetitie, zo mag de conclusie toch wel zijn. Voorspelling: een 1.

DZC’68 tegen SDV Barneveld

DZC’68, de promovendus uit Doetinchem zakt steeds verder op de ranglijst. De oor wassing bij Flevo Boys is ook slecht voor een mogelijk beslissend doelsaldo. Het groot aantal tegendoelpunten van 54 baart zorgen. Bij SDV Barneveld lijkt het lek helemaal boven te zijn. In de derde periode van de eerste klasse D. wordt op de eerste plaats afgekoerst en dat zou zelfs nog nacompetitie om promotie betekenen. De degradant uit de hoofdklasse laat naar verwachting aanstaande zaterdag de voeten weer spreken en is favoriet voor de overwinning. Voorspelling:  een 2.