Vroomshoopse Boys tegen Go-Ahead Kampen

De bezoekers uit Kampen spelen een uiterst wisselvallig seizoen. De met KHC gedeelde 8e plaats met 17 punten uit 14 wedstrijden valt tegen. Vorig seizoen nog werd door een volkomen onverwachte en gevoelige thuisnederlaag tegen degradant Enter Vooruit de titel verspeeld door de “Kwetters”.  Het team van aan het eind van dit seizoen vertrekkende trainer Edwin van Nijen blijkt met name defensief zo nu en dan kwetsbaar en dat werd afgelopen zaterdag weer bewezen. Tegen het bezoekende DOS’37 verdween een 2-0 als sneeuw voor de zon en uiteindelijk werd het 2-3.  Het ambitieuze team uit Kampen heeft nog steeds de nodige routiniers in de gelederen die een wedstrijd kunnen beslissen, maar er is blijkbaar meer nodig om in het rechter rijtje mee te kunnen doen.

Vroomshoopse Boys wil revanche nemen voor de  eerdere op 10 september 2016 geleden 2-0 nederlaag in Kampen. Toen was het krachtsverschil tussen beide teams niet zo groot en dat wordt deze keer ook niet verwacht. De blauw-gelen lieten uit bij koploper vv Berkum afgelopen zaterdag een goede indruk achter, maar dat was niet genoeg om een punt te veroveren. Met name het gering aantal doelpunten tot dusver (9) baart zorgen, maar er zijn tekenen dat dat gaat veranderen. Niet alleen keren voorheen geblesseerde aanvallers terug, ook het verloop van oefenduel eerder deze week tegen tweede klasser zondag KOSC biedt perspectief. Die vriendschappelijke wedstrijd in Ootmarsum werd met liefst 8-1 gewonnen en dat is alleen maar goed voor het zelfvertrouwen.

De technische staf van het eerste elftal van de Boys bestaat voor de rest van het seizoen nog uit het trainersduo Eric van Zutphen en Arjan Paters. Stagiaire Reinier de Jong heeft vanwege het vertrek van trainer Henk Dikkers vanaf deze week de B-selectie en het tweede elftal onder z’n hoede.

Tegen Go-Ahead Kampen wordt zaterdag een tot op het bot gemotiveerd thuisploeg verwacht. De punten zijn keihard nodig en alles wordt er aan gedaan om het gat met Go-Ahead Kampen van vier punten te verkleinen. Aansluiting met de middenmoot van de eerste klasse D. is de komende periode het parool. Na Go-Ahead Kampen wordt er thuis gespeeld tegen KHC en daarna op 18 februari uit de derby tegen DOS’37 in Vriezenveen. Alle hens aan dek derhalve voor deze cruciale duels en de Boys gaat ervoor. Voorspelling: een 1.

De Esch tegen DUNO D

De verrassende uitoverwinning bij DETO geeft de voorheen gedoodverfde degradant De Esch weer wat moed. Dan moet wel de negatieve spiraal van louter thuisnederlagen in Oldenzaal doorbroken worden. Dat lijkt er tegen DUNO D. niet in te zitten, want dat team herbergt bijzonder veel individuele kwaliteit en scoort opvallend makkelijk. Voorspelling: een 2.

vv Bennekom tegen vv Nunspeet

De thuisploeg wil de titelrace voortzetten, waar het de competitie eerst zo moeizaam begon. De indrukwekkende inhaalrace leidde tot een plaats in de top vier en de oud-hoofdklasser wil niets minder dan promotie bewerkstelligen. Tegenstander vv Nunspeet liet vorige week KHC kansloos en kan zich in feite geen puntenverlies meer veroorloven. Er wordt op voorhand weinig krachtsverschil verwacht. Voorspelling: een 3.

DOS’37 tegen SVZW

De goed georganiseerde thuisploeg blijkt steeds weer moeilijk te kloppen en toonde uit bij Go-Ahead het nodige karakter. Dat laatste is tegen het bezoekende SVZW nodig, want het team uit Wierden oogt geroutineerd en geslepen. Tegen de topploegen laat SVZW het echter steeds opnieuw afweten. Qua teamspirit valt de thuisploeg hoger in te schatten, maar de vraag is of dat zaterdag voldoende is voor de begeerde winst. Voorspelling: een 3.

FC Zutphen tegen Hulzense Boys

De thuisploeg pakte met de nodige vechtlust net voor de winterstop thuis de drie punten tegen Go-Ahead Kampen en kwam uit geslagen positie terug. Voetballen kunnen ze zeker in de Hanzestad en dat is beslist een wapen tegen Hulzense Boys. De promovendus speelt de laatste tijd echter uiterst gedreven en zal er alles aan doen om tenminste en punt te veroveren. Voorspelling: een 3.

WHC tegen DETO

De thuisploeg speelde een uitstekende eerste seizoenshelft en bleef in het spoor van koploper vv Berkum. De titelfavoriet kan zich in feite geen puntenverlies veroorloven tegen het laag geklasseerde DETO. Dat team verloor niet alleen van De Esch, maar nam ook direct daarna afscheid van hoofdtrainer Walter Weghorst met wie onlangs nog een verlenging van z’n contract overeen gekomen was. B-trainer Jos van der Veen is nu gepromoveerd en hij staat zaterdag voor de moeilijke taak met de roodhemden in Wezep te verrassen. Voorspelling: een 1.

KHC tegen vv Berkum

De onverwacht ruime uitnederlaag bij vv Nunspeet zorgt opnieuw voor zorgen bij KHC. Punten zijn hard nodig om uit de gevarenzone te blijven. Stadsderby’s en duels tegen teams uit Zwolle en directe omgeving bieden de toeschouwers bij KHC doorgaans wat extra. Dat zal zaterdag niet anders zijn, want het bezoekende vv Berkum brandt van ambitie om de sprong naar de hoofdklasse te maken. Het team van trainer Arno Hoekstra start zaterdag dan ook als favoriet, al verwacht ik van KHC veel tegenstand. Voorspelling: een 2.