ASV Dronten tegen Vroomshoopse Boys.

De thuisploeg  presteert de laatste tijd naar behoren en de veilige haven komt in zicht voor de Polderbewoners. Toch is het gat van de formatie van trainer Raymond Schuurman met de gevarenzone met Go-Ahead Kampen en DZC’68 nog maar 5 punten. Een nacompetitie met als inzet handhaving of degradatie wil ASV Dronten uiteraard ontlopen. Daarom is een thuisoverwinning op Vroomshoopse Boys zeer welkom. Op de Bosrand in Vroomshoop werd  na een aanvankelijke 1-0 achterstand uiteindelijk na en sterke tweede helft met 3-1 gewonnen en dat succes wil ASV Dronten herhalen.

Vroomshoopse Boys liet tegen SVD Barneveld zien dat er voldoende karakter in de ploeg zit. In de ultieme slotfase werd een verdiend punt veroverd en dat geeft vertrouwen. De teamspirit was helemaal terug en in de 11 resterende finales moet het echt gaan gebeuren. Enkele geblesseerde basisspelers lijken op de terugweg en de daardoor bredere selectie is klaar voor een overlevingstocht in de eerste klasse. In de laatste oefenwedstrijd tegen de sterke tweede klasse Enter Vooruit werd meer dan een half uur volop acceptabel veldspel getoond. Daarna volgde, ook door de vele wissels, een terugval en dat moet de Boys nu juist in Drenten voorkomen. Spelend vanuit een sterke organisatie liggen er zeker mogelijkheden, zoals de eerste helft van de thuiswedstrijd  aantoonde. Punten en dan het liefst driepunters zijn in deze cruciale fase van de competitie broodnodig om nog de gewenste sprong naar plaats 11 op de ranglijst te maken. In Dronten wordt een strijdvaardig Vroomshoopse Boys aan de aftrap verwacht. Onze favorieten zullen zeker 100% geven om voor een op het oog verrassend resultaat te zorgen. Voorspelling: een 2.

KHC tegen DETO Twenterand

De thuisclub heeft ook nog punten nodig om de nacompetitie te ontlopen. De eerst zo geoliede blauwwitte machine hapert zo nu en dan na de zo sterk begonnen competitie. Het is nu zaak voor de karaktervolle ploeg uit Kampen om de rug te rechten en thuis te winnen. DETO Twenterand bevindt zich in een wat mindere periode, al was de tweede helft tegen WHC sterk. Daarbij komt ook nog eens de prima 1-0 bekerzege afgelopen dinsdagavond bij  hoofdklasser Sparta Nijkerk. Dat maakt dat DETO Twenterand op sportpark De Venen in Kampen iets hoger ingeschat kan worden dan KHC. Voorspelling: een 2.

DZC’68 tegen vv Hierden

De thuisploeg maakt als debutant en alleszins aanvaardbaar seizoen door. Al moet het team uit Doetinchem gezien de stand op de ranglijst op zijn tellen gaan passen. De formatie van interim-trainer Henk Timmer uit Hierden verraste onlangs het favoriet geachte SVZW, door in Wierden met 3-1 te winnen. Tegen directe concurrent DZC’68 wil vv Hierden dit kunststukje herhalen, maar in de Achterhoek verwacht ik vooral evenwicht tussen beide teams. Voorspelling: een 3.

vv Nunspeet tegen SVZW.

De thuisploeg is samen met DETO Twenterand “the best of the rest” met een straatlengte afstand op de nummer 4. DETO Twenterand. Tegen DOS’37 stelden de geelhemden teleur en nu wordt het vizier volledig op de afsluitende derde periode gericht. Het duel tegen SVZW is echter een wedstrijd in de tweede periode en de Zwaluwen doen er alles aan om in het kielzog van koploper Flevo Boys te blijven. Uitwedstrijden liggen SVZW tegenwoordig blijkbaar wat beter en in Nunspeet zit er een overwinning in voor de withemden.. Voorspelling: een 2.

DOS’37 tegen WHC

DOS’37 kreeg eindelijk weer wat kleur op de wangen door de 3-1 thuisoverwinning op vv Nunspeet. Deze lijn willen de Vriezenveners doortrekken, maar de formatie van de scheidende trainer Jochem de Weerdt treft het niet dat WHC, de ploeg in vorm, op bezoek komt. WHC schakelde eerder deze week hoofdklasser Excelsior’31  thuis na strafschoppen uit in het bekertoernooi. De op drift geraakte ploeg uit Wezep gaat vol voor de tweede peridode  en wie weet, nog voor meer. Voorspelling: een 2.

Go-Ahead Kampen tegen SDV Barneveld

De thuisclub zette door de mindere resultaten hoofdtrainer Stephan Rahantoknam aan de dijk en assistent Arjen Bredewold volgde hem uit solidariteit. De interim-trainer Henk Nieuwenhuis moet weer voor nieuw elan en betere resultaten zorgen. Dat moet dan direct thuis tegen SDV Barneveld gebeuren, dat de punten ook nog hard nodig heeft. De degradant uit de hoofdklasse zag een zeker lijkende overwinning tegen Vroomshoopse Boys nog verdampen en aast nu op revanche. Een geod streven, maar ik voorzie zaterdag weinig krachtsverschil. Voorspelling: een 3.

FC Zutphen tegen Flevo Boys

Op papier lijkt dit duel op het gevecht tussen David en Goliath, al liep dat verrassend af. De thuisploeg hoopt op zo’n scenario en speelt om rechtstreekse degradatie te inlopen en zal zeker alles geven tegen de gedoodverfde kampioenskandidaat. SDV Barneveld liet eerder zien wat er soms mogelijk is in dergelijke wedstrijden en kwam na een 4-0 achterstand tegen Flevo Boys bij de rust terug tot 4-4. Het ambitieuze Flevo Boys ruikt al ergens de stal c.q. de titel en promotie en gaat zeker vol gas geven in Zutphen. De huidige voorsprong op SVZW en DETO Twenterand moet in stand blijven en die opdracht  lijkt Flevo Boys wel toevertrouwd. Voorspelling: een 2.