Vroomshoopse Boys tegen WHC

De bezoekers uit Wezep beleven een prima seizoen na de teleurstellende voetbaljaargang 2015-2016. De nieuwe trainer Wiljan Morsing Holsteijn heeft zichtbaar nieuw elan en ook voetballend vermogen teruggebracht bij het ambitieuze WHC.  Momenteel is het team uit Wezep verwikkeld in een enerverende tweestrijd met vv Berkum om de koppositie. Op 11 maart werd na een spannend gevecht na een aanvankelijke voorsprong met 3-2 nipt uit bij de koploper verloren. Toch gaat het tegenwoordig stilaan wat moeizamer met WHC in 2017, met name wat het aspect scorend vermogen betreft. Uit bij Hulzense Boys werd op 4 maart moeizaam met 0-1 gewonnen. Afgelopen zaterdag waren er op eigen veld weliswaar veel doelrijpe kansen tegen laagvlieger De Esch, maar moest een omstreden penalty in de extra tijd voor de 2-1 overwinning zorgen.

Vroomshoopse Boys zit in een prima periode met 10 punten uit de laatste 4 wedstrijden. Vorige week zaterdag werd een uitstekende teamprestatie geleverd met de verdiende 2-1 uitoverwinning op vv Nunspeet. De teamspirit en de wil om te winnen zijn volop aanwezig bij het karaktervolle team van de trainers Eric van Zutphen en Arjan Paters. Het vertrouwde initiatiefrijke combinatievoetbal is weer helemaal terug en dat geeft vertrouwen voor de resterende zeven competitiewedstrijden. Vorige week verving de 36-jarige doelman Han Meinderink op eminente wijze de geschorste jonge keeper Tim Sickman, die nu weer beschikbaar is. Mooi hoe in dergelijke gevallen weer een pasklare oplossing binnen de club wordt gevonden.  Zaterdag rekenen we weer op een tot in de tenen gemotiveerde thuisploeg, die graag de sprong naar de veilige middenmoot wil maken.

De huidige tiende plaats op de ranglijst van de eerste klasse D. biedt op papier veiligheid en houvast, maar er zijn beslist nog een aantal punten en ook driepunters nodig voor direct klassenbehoud in deze loodzware eerste klasse D. KHC heeft nu twee punten achterstand op de Boys en FC Zutphen en Go-Ahead Kampen staan op een geringe en een overbrugbare afstand, al heeft het team uit Kampen een wedstrijd minder gespeeld. Tegen de huidige nummer 2. WHC zal het zaterdag zwaar worden vor Vroomshoopse Boys, maar met een 100% focus en dito instelling liggen er zeker mogelijkheden op een verrassende uitslag. Voorspelling: een 1.

De Esch tegen FC Zutphen

De thuisploeg ging afgelopen zaterdag in de 94ste minuut ongelukkig met 2-1 ten onder tegen WHC, waar het zelf daarvoor kansen had gekregen om de winnende treffer te maken. Het veldspel van de promovendus wordt steeds beter, maar wordt nog niet beloond. FC Zutphen boekte afgelopen zaterdag een knappe 1-0 thuisoverwinning op vv Bennekom. De gasten zijn met name defensief kwetsbaar, maar compenseren dat vaak met goed en geraffineerd aanvallend spel. Voorspelling: een 3.

vv Bennekom tegen KHC

De thuisploeg leed twee dure nederlagen uit tegen DOS’37 en FC Zutphen. Dat betekende voorlopig afhaken om de titelstrijd en een valse start in de derde periode. Toch wel wat teleurstellend vor de ambitieuze degradant. De oud-hoofdklasser is erop gebrand om weer een driepunter te halen. KHC zit in zwaar weer na de 1-0 thuisnederlaag tegen DOS’37 en moet nu vol aan de bak om promotie-degradatiewedstrijden te ontlopen. Zaterdag zie ik de grootste winstkansen voor vv Bennekom, dat zich geen misstap meer kan permitteren.  Voorspelling: een 1.

DOS’37 tegen vv Nunspeet

Door twee knappe overwinningen in de laatste weken met een verjongde formatie heeft DOS’37 weer wat meer lucht gekregen wat betreft de stand op de ranglijst. Nu wordt zelfs de eerste plaats bezet in de strijd om de derde periode en dat is uiteraard een aantrekkelijk gegeven voor de strijdbare geel-zwarten uit Vriezenveen. vv Nunspeet leed afgelopen zaterdag een gevoelige thuisnederlaag tegen Vroomshoopse Boys en lijkt het even helemaal kwijt te zijn. Het team uit Nunspeet moet zich vooral weer mentaal oprichten om nog een rol van betekenis te kunnen spelen in de derde periode en om de P/D plaatsen op afstand te houden. Voorspelling: een 3.

Go-Ahead Kampen tegen Hulzense boys

Bij de thuisploeg is wisselvalligheid troef, ondanks de aanwezigheid van de nodige individuele klasse in het team. Bij DETO Twenterand werd moeizaam gelijk gespeeld en ook thuis maakt het team uit de Hanzestad bepaald geen verpletterende indruk. Hulzense Boys komt ondanks de goede wil steeds net iets tekort op de beslissende momenten en moet nu echt eens punten  gaan halen om nog in de buurt van de 12e plaats te komen. In Kampen zie ik de thuisploeg net iets meer inhoud bezitten. Voorspelling: een 1.

DUNO D. tegen SVZW

De thuisploeg toont soms weer iets van haar klasse en scorend vermogen. Hat gaat iets moeizamer met DUNO D. dan voor de winterstop, maar toch blijft dit team een serieuze kandidaat voor de titel en rechtstreekse promotie naar de hoofdklasse. De huidige 3e plek met een geringe achterstand op vv Berkum en WHC biedt perspectief. SVZW is mentaal niet sterk genoeg, zoals de eigen trainer Erik Assink vorige week na de kansloze nederlaag tegen vv Berkum concludeerde. Dat is dit seizoen een repeterend verhaal voor de Zwaluwen, naar verwachting ook zaterdag in Doorwerth. Voorspelling: een 1.

vv Berkum tegen DETO Twenterand

De thuisploeg overtuigde afgelopen zaterdag bij SVZW en ook daarvoor in mentaal opzicht thuis tegen naaste concurrent WHC. Dit makkelijk scorende team is op dit moment topfavoriet voor de titel, vooral nu vorm en ritme volop terug zijn na een wat mindere periode. DETO Twenterand richt zich na de opzienbarende trainerswissel weer wat op, maar overtuigt nog niet echt. Eerste opgave voor de geplaagde roodhemden is om weg te blijven van de rechtstreekse degradatieplaatsen en daar liggen zeker mogelijkheden voor DETO Twenterand. Zaterdag wordt normaliter een heel moeilijk verhaal tegen het ijzersterke vv Berkum, maar het is en blijft voetbal. Voorspelling: een 1.