Vroomshoopse Boys tegen KHC

De formatie uit Kampen ontsnapte vorig seizoen via de nacompetitie aan degradatie. Dit seizoen gaat het aanzienlijk bezig qua resultaten en 7 punten uit 4 wedstrijden mag gezien worden. Het team uit Kampen, een echte “Tradionsverein” staat garant voor een flinke portie werklust en een goede teamspirit. Vorig seizoenen waren de duels tussen KHC en Vroomshoopse Boys spannende gevechten. De laatste keer besliste de inmiddels afgezwaaide routinier Harold Kivits in de laatste minuut dit altijd weer onderhoudende en vaak ook zinderende duel.

Vroomshoopse Boys weet wat het te doen staat: gaan voor de driepunter. Vorige week werd er uiterst voortvarend gestart tegen titelfavoriet Flevo Boys met een snelle 1-0 voorsprong. Daarna liet de Boys uit Vroomshoop teveel zich terugdringen en het team ging achteruit lopen. Zoals Johan Cruijff ooit zei: alleen als je de bal hebt, kun je scoren. We verwachten zaterdag van de thuisploeg weer het gebruikelijke beeld van druk op de bal en de tegenstander. Tegen WHC werkte deze aanpak goed en op dezelfde focus op het resultaat met daarbij initiatiefrijk voetbal wordt ook nu weer gerekend. De selectie van het trainerstrio Karlo Meppelink, Arjan Paters en Stephan Bloemendal heeft beslist de nodige potentie, maar dan moet iedereen het beste uit zichzelf halen. Die instelling zal er zeker weer zijn zaterdag en een overwinning zal Vroomshoopse Boys enorm helpen op weg naar de middenmoot van de eerste klasse D. Er wordt zaterdag een gelijk opgaand duel verwacht met toch meer winstkansen voor de thuisclub. Voorspelling: een 1.

ASV Dronten tegen DOS’37

De thuisploeg had zich meer voorgesteld na de terugkeer in de eerste klasse vanuit de hoofdklasse. De 12e plaats op de ranglijst is ronduit teleurstellend en het wordt de hoogste tijd dat er punten gepakt worden. Tegenstander DOS’37 kreeg afgelopen zaterdag een oorwassing van jewelste tegen plaatsgenoot DETO Twenterand. De instelling van de geel-zwarten liet volgens kenners te wensen over en dat zijn ze niet gewend op Het Midden in Vriezenveen. Nu wordt alles op alles gezet om revanche te nemen. Of dat lukt uit tegen ASV Dronten is de vraag. Voorspelling een 3.

Flevo Boys tegen vv Nunspeet

De Emmeloorders haalden na een zwak begin overtuigend uit tegen Vroomshoopse Boys. Eerder liet Flevo Boys tegen DETO Twenterand en een helft tegen SVZW zien dat het team thuis ijzersterk is. vv Nunspeet komt tot op heden goed voor de dag in deze voetbaljaargang. Er lijkt ten opzichte van vorig seizoen progressie geboekt te zijn door de geelhemden. Tegen koploper Flevo Boys lijkt dat toch nog te weinig voor een goed resultaat. Voorspelling: e en 1.

WHC tegen DZC’68

De thuisploeg herstelt zich steeds meer van de uiterst zwakke competitiestart en begint weer punten te pakken. Die opgaande lijn wil het team uit Wezep zaterdag maar al te graag doortrekken. DZC’68 doet het als promovendus uitstekend,. Het afgetekende kampioenschap van vorig seizoen blijkt geen incident te zijn en het strijdlustige team uit Doetinchem bezet een keurige 7e plaats op de ranglijst. WHC krijgt het lastig, maar lijkt deze competitiewedstrijd toch in winst om te kunnen zetten. Voorspelling: een 1.

vv Hierden tegen Go-Ahead Kampen

De thuisploeg wordt tot op heden nooit weggespeeld op dit hogere niveau en wil tegen hekensluiter Go-Ahead kampen de eerste driepunter binnenhalen. De ploeg uit Kampen is tot op heden de grote teleurstelling van dit seizoen. Het vertrek van topscorer Madith Doufikar naar Flevo Boys blijkt een grote aderlating te zijn en er wordt nauwelijks gescoord. Zaterdag zijn de punten hard nodig voor de Kampenaren, maar ik schat vv Hierden door het thuisvoordeel iets hoger in. Voorspelling: een 1.

SVZW tegen SDV Barneveld

Het bemazzelde gelijke spel uit bij Flevo Boys heeft SVZW blijkbar het nodige vertrouwen gegeven. ASV Dronten moest er op het lage Veld in Wierden met 3-1 aan geloven en nu willen de withemden tegen degradant SDV Barneveld de volgende slag slaan. De Barnevelders legden het vorige week verassend met 3-1 thuis af tegen DZC’68 en spelen tot dusver in deze competitie nog niet constant genoeg. Voorspelling een 1.

DETO Twenterand tegen FC Zutphen

De thuisploeg is op stoom en de overtuigende 6-1 overwinning tegen naaste buurman DOS’37 geeft uiteraard een boost. Een mate van overschatting van de eigen kwaliteiten, hoe licht ook, lijkt het grootste gevaar in het thuisduels tegen het tobbende FC Zutphen. De blessures van basisspelers in dat team worden blijkbar nog niet voldoende opgevangen en FC Zutphen zit in een zware periode. Punten zijn nodig, maar dat zie ik tegen een ontketend DETO Twenterand nog niet gebeuren. Voorspelling: een 1.