Vroomshoopse Boys tegen vv Duno

De laatste wedstrijd van de eerste competitiehelft van het seizoen 2016-2017 wordt door Vroomshoopse Boys thuis gespeeld tegen vv Duno uit Doorwerth. Dat is een relatief kleine club (220 leden), een accommodatie met maar twee velden, maar wel deel uitmakend van de top drie van deze competitie. De laatste vier seizoen werd er drie keer gepromoveerd, dat zegt veel. Dankzij sponsor en suikeroom DUNO Air blijkt de promovendus dankzij sterke en steeds vernieuwde selecties steeds weer een hoogvlieger te zijn. De individuele kwaliteiten van de spelers staan buiten kijf en dat betaalt zich uit. Vorige week werd het sterk geachte DOS’37 thuis met 3-1 verslagen. Een week daarvoor had vv Duno het uit heel lastig tegen FC Zutphen en won nipt met 4-3. Het team van trainer Lodewijk de Kruif wil de aansluiting met vv Berkum en WHC behouden en zal op de Bosrand vol voor de drie punten gaan.

Het spel van Vroomshoopse Boys bevindt zich onmiskenbaar in een opgaande lijn. Van de vier laatste wedstrijden werden er drie gewonnen. Een knappe prestatie en de blessures binnen de selectie werden prima opgevangen. Nu wordt het tijd tegen een hoger aangeschreven ploeg punten te pakken. De ranglijst van eerste klasse D. van het zaterdagvoetbal weerspiegelt een tweedeling met een top zes vv Berkum, WHC, vv Duno, vv Bennekom, SVZW en vv Nunspeet. Er is al een flink gat geslagen met de rest met daarbij Go-Ahead Kampen in een soort niemandsland. In het met 2-0 gewonnen duel tegen Hulzense Boys liet de Vroomshoopse Boys zien dat het de nodige teamspirit en voetballend vermogen heeft. Focus op resultaat en concentratie zijn wapens die benut kunnen worden en tot resultaat kunnen leiden. De dik verdiende overwinning in Hulzen had ook de prettige bijkomstigheid dat de aansluiting tot de middenmoot van de eerste klasse D. tot stand is gekomen. FC Zutphen is achterhaald en de achterstand op zowel DOS’37 als KHC bedraagt slechts een punt.

Er is weer van alles mogelijk voor de Boys en daarbij zou en driepunter tegen vv Duno enorm helpen natuurlijk. Nog één keer alles geven en dan kan het team van de trainers Eric van Zutphen, Arjan Paters en Reinier de Jong met een gerust gevoel de winterstop in. Het zal zaterdag spannend worden op de Bosrand, maar toch geloof ik in een aangename verrassing van de Boys tegen het sterke vv Duno. Voorspelling: een 1.

De Esch tegen vv Berkum
De nummer laatst uit Oldenzaal weet wat het te doen staat. Om te kunnen overleven in deze zware klasse zijn overwinningen noodzakelijk. In wedstrijden tegen Vroomshoopse Boys en Go-Ahead Kampen was men al dicht bij een verrassing, maar dat mislukte net. Koploper vv Berkum steekt niet meer in de allerbeste vorm, maar moet op basis van het surplus van kwaliteit deze klus kunnen klaren. Voorspelling: een 2.

vv Bennekom tegen DETO
De thuisploeg behaalde vorige week een knap 1-1 gelijkspel bij koploper vv Berkum.  De ambities zijn zichtbaar en organisatorisch steekt het team goed in elkaar. DETO Twenterand daarentegen verkeert qua resultaten in een dal en ogenschijnlijk lukt er niets meer bij het ook al door blessures noodgedwongen verjongde team. Het vertrouwen lijkt even weg en dat zullen de Vriezenveners moeten hervinden om aan de bedreigde zone te kunnen ontsnappen. Dat zie ik vooral na de winterstop gebeuren en nog niet in Bennekom. Voorspelling: een 1.

DOS’37 tegen Hulzense Boys
Een van de tegenvallers in deze competitie is degradant DOS’37. Met een jaar ervaring in de hoofdklasse in de pocket was er meer van deze Vriezenveense  club verwacht. DOS’37 wil omhoog in deze klasse en rekent zich zeker tot de  middenmoot, zo niet subtop. Dan zal er in ieder geval zaterdag gewonnen moeten worden tegen Hulzense Boys, dat eerder DETO op Het Midden verraste. Zover komt het zaterdag denk ik niet, omdat de nummer 13. van de ranglijst de laatste weken van slag lijkt en niet uitstraalt dat het ware geloof in een goede afloop aanwezig is. Voorspelling: een 1.

FC Zutphen tegen Go-Ahead Kampen
De thuisploeg is na meerdere verliespartijen afgezakt op de  ranglijst. De gevreesde serie tegen sterkere team pakt niet goed uit qua resultaten. Thuis is de formatie van trainer Taco Lourens doorgaans sterk en dat geeft moed om met een positief resultaat de winterstop in te gaan. Go-Ahead Kampen speelt een uitermate wisselvallig seizoen en won afgelopen zaterdag ook al bijzonder moeizaam thuis van De Esch. In Zutphen hangt een draw in de lucht. Voorspelling: een 3.

WHC tegen vv Nunspeet
De thuisploeg won afgelopen zaterdag heel knap uit bij SVZW. Dat geeft de burger moed en is een bevestiging van een sterk seizoen. Steeds meer wordt duidelijk dat het team uit Wezep dit seizoen tot de titelkandidaten behoort. Voor vv Nunspeet is dit een wedstrijd waar het erom gaat om aan te haken bij de top van de ranglijst of terug te vallen richting de middenmoot. Winst is eigenlijk noodzakelijk om die doelstelling te verwezenlijken. Ik voorzie zaterdag echter weinig krachtsverschil. Voorspelling: een 3.

KHC tegen SVZW
De thuisploeg won afgelopen zaterdag afgetekend met 3-0 in Vriezenveen van DETO en dat geeft zeker een boost. Een overwinning op SVZW helpt KHC geweldig om met een gerust hart de eerste competitiehelft af te sluiten. De bezoekers laten het met name tegen directe concurrenten afweten, maar winnen wel steeds afgetekend van de lager ingeschatte ploegen. Dat verwacht ik zaterdag ook, al zal het voor de withemden niet makkelijk worden tegen KHC. Voorspelling:  een 2.