Go-Ahead Kampen tegen Vroomshoopse Boys

De thuisploeg beleeft tot op heden een zeer teleurstellend seizoen. Enkele voetbaljaargangen geleden verraste Go-Ahead Kampen in positieve zin en was het dicht bij een kampioenschap van de eerste klasse. Vorig seizoen ging het al minder en nu ziet de wereld er geheel anders uit. Het is een gevecht om lijsbehoud geworden en dat hadden de “Kwetters” zich heel anders voorgesteld. Het vertrek van enkele sterke spelers, waarbij goaltjesdief Mahih Doufikar naar Flevo Boys, heeft z’n sporen nagelaten. Vooral aanvallend gaat het moeizamer en dat heeft er toe geleid dat er nog maar 6 punten zijn verzameld. Even leek het lek boven door twee achtereenvolgende overwinningen, maar intussen is het team weer in mineur na opnieuw nederlagen. Het veldspel oogt niet beroerd, maar door gebrek aan stootkracht vallen de resultaten zwaar tegen. Het besef is er volop dat er nog voor de winterstop punten gehaald moeten worden om zich wat meer in veiligheid te spelen.

Vroomshoopse Boys komt na DZC’68 opnieuw uit tegen de nummer 12 van de ranglijst, die een punt  meer bezit. Dat gebeurt in de wetenschap dat tegen Go-Ahead Kampen doorgaans goede wedstrijden worden gespeeld. Deze tegenstander ligt de Boys wel, maar dat moet natuurlijk waargemaakt worden op het veld. We hopen dat de geblesseerde spelers weer snel aanhaken bij de selectie, zodat het team van de trainers Karlo Meppelink, Arjan Paters en Stephan Bloemendal op oorlogssterkte in de Hanzestad Kampen kan aantreden. Tegen DZC’68 werd volop strijd geleverd, maar dat bleek net niet genoeg te zijn. Het mooie in de voetballerij is dat er steeds  weer nieuwe kansen komen. Bij Vroomshoopse Boys is ook het besef dat het nu 5 voor 12 is en dat resultaten nodig hard zijn voor de huidige nummer 13. van de ranglijst van de eerste klasse D. Na Go-Ahead Kampen wordt thuis gespeeld tegen SDV Barneveld en geldt de uitwedstrijd bij vv Hierden op 16 december aanstaande als de laatste wedstrijd voor de winterstop. Dat zijn drie tegenstanders, die momenteel min of meer in de buurt staan van Vroomshoopse Boys: alle hens aan dek dus. Overtuiging, de wil om te winnen, focus en drive zijn nodig, als ook een sterk collectief. We rekenen op die ingrediënten bi ons team, dat zeker weer alles zal geven om dit hernieuwde kelderduel goed af te sluiten. Voorspelling: een 2.

KHC tegen ASV Dronten

De thuisploeg presteert naar behoren dit seizoen. De zesde plaats is de beloning voor het karaktervolle spel, ook tegen op papier sterke tegenstanders. Dat smaakt naar meer en de wedstrijd  van zaterdag lijkt mogelijkheden te bieden. ASV Dronten heeft een punt minder en won afgelopen zaterdag thuis verrassend met 2-1 van subtopper vv Nunspeet. Tegen KHC zal ASV Dronten alles uit de kast moeten halen om tenminste een punt  te halen. Voorspelling: een 1.

vv Nunspeet tegen FC Zutphen

De thuisploeg is het even kwijt. Het gelijke spel thuis tegen Vroomshoopse Boys en de nederlaag uit bij ASV Dronten waren tegenvallers. De nummer 4. van de ranglijst heeft beslist wat goed te maken voor eigen publiek. De rode lantaarndrager FC Zutphen zit in zwaar weer. De 7 gescoorde doelpunten en de 27 tegentreffers geven aan dat het dit seizoen een gevecht wordt om rechtstreekse degradatie te ontlopen. Tegen vv Nunspeet lijkt de zesde nederlaag eraan te komen, maar de bal is en blijft rond. Voorspelling:  een 1.

DOS’37 tegen SVZW

SVZW-trainer Philip Agteres betreedt zaterdag de bekende grond van Het Midden in Vriezenveen, waar hij de afgelopen seizoenen werkzaam was. DOS’37 is in de winning mood en lijkt de weg naar de veilige middenmoot ingeslagen te zijn. De Zwaluwen zijn steeds aan de winnende hand, al is het veldspel niet altijd even overtuigend. Tegen DOS’37 wordt het een zware partij en een gelijkspel ligt bij deze derby het meest in de rede. Voorspelling: een 3.

SDV Barneveld tegen DETO Twenterand

De thuisploeg presteert matig als degradant uit de hoofdklasse. Het team moet zelfs naar onderen kijken en heeft de punten hard nodig. DETO Twenterand gaat gewoon door waar het de eerste periode mee geëindigd was: met winnen dus. De glimlach is terug, zo was in de sportbijlage van TC Tubantia te lezen  Zeker waar en door de geleverde prestaties krijgt het team ut Vriezenveen een enorme boost en is het zelfvertrouwen merkbaar.  Voorspelling: een 2.

DZC’68 tegen Flevo Boys

De thuisploeg won met veel inzet de strijd tegen Vroomshoopse Boys en wil nu een volgende stap zetten. In de vorige thuiswedstrijd werd bijna het sterke SVZW verslagen en datzelfde, en nu meteen positief resultaat, wil het team uit Doetinchem nu weer brengen. Flevo Boys herstelde zich tegen KHC na het teleurstellende gelijke spel tegen DOS’37  en wil nu die lijn doorzetten. Tegen DZC’68 lijkt de Polderploeg favoriet. Voorspelling: een 2.

vv Hierden tegen WHC

De thuisploeg zit in een duidelijk mindere fase na een uiterst voortvarende competitiestart. Tegen DETO Twenterand werd weliswaar goed tegenstand geboden, maar het team uit de Veluwe stond aan het einde weer met lege handen. WHC speelt een wisselvallig seizoen en speelde afgelopen zaterdag ook tegen SDV Barneveld een matig duel, dat wel winnend met 1-0 werd afgesloten. Wellicht geeft dat WHC de nodige inspiratie om het duel in Hierden te winnen. Voorspelling: een 2.