Vroomshoopse Boys tegen De Esch
De promovendus uit Oldenzaal startte op eigen veld dramatisch in de eerste klasse D. tegen DETO (1-6), maar herstelde zich de week erna knap tegen het sterke DUNO D (1-2). Toen was de koek blijkbaar op, want er werd geen enkel punt meer behaald. De thuisnederlaag tegen topper vv Nunspeet op 29 oktober was nog dragelijk (0-1), maar vorige week werd in Kampen met 5-2 verloren van KHC, dat onderin voor de punten vecht. Het verlies van de Esch werd nog pijnlijker, toen bekend werd dat directe concurrent Hulzense Boys uit verrassend van DETO had gewonnen. Het team van de aan het eind van dit seizoen scheidende trainer Erik Hazewinkel wil voor de ommekeer zorgen in Vroomshoop, Bij winst is De Esch Vroomshoopse Boys tot op één punt genaderd. Voorwaarde is dan wel dat de defensie van De Esch stand houdt, want het aantal tegendoelpunten van 39 stemt nu niet bepaald vrolijk.

Dan Vroomshoopse Boys, dat zich vorige week uit tegen FC Zutphen een geweldige teamspirit toonde. Vor elke meter werd gestreden en voetballend kwamen onze favorieten goed uit de voeten, met name in de eerste helft. De fraaie kopgoal van Ton Kunst uit een strakke corner van Ramon de Jong bleek in Zutphen beslissend voor de winst. Zaak is nu die opgaande lijn door te trekken tegen De Esch, waarbij van onderschatting geen sprake kan zijn. Dat zullen de trainers Eric van Zutphen, Arjan Paters en Reinier de Jong hun manen zeker voorhouden. Dit team kan in potentie uitstekend voetballen, maar dan moet wel alles kloppen, waarbij een goede focus op het resultaat een eerste vereiste is. We hopen ook dat het scorend vermogen bij de Boys de komende periode gaat toenemen, alhoewel resultaten ook vaak beginnen met een goede en gedegen organisatie achterin en een goede middenveldbezetting. Daar hebben we de spelers voor, die er zeker zaterdag weer voor zullen gaan. Met een overwinning op De Esch zet Vroomshoopse Boys een stap richting de veilige middenmoot van deze zware klasse D, maar je krijgt in de voetballerij niets voor niets. Op 19 november zijn er geen competitieverplichtingen voor Vroomshoopse Boys. Vanaf 26 november resten tot de winterstop nog uitwedstrijden tegen Bennekom en Hulzense Boys en een thuiswedstrijd op 10 december tegen DUNO D. Een fikse uitdaging, die met behulp van de supporters met vertrouwen aangegaan wordt. Voorspelling: een 1.

SVZW tegen vv Nunspeet
De nummers 5. en 6 van de eerste klasse D. treden op het lage veld tegen elkaar in het strijdperk met slechts één punt verschil op de ranglijst. SVZW speelt meestal goed, met name thuis, maar kent ook z’n mindere fases in de tot dusver gespeelde wedstrijden. vv Nunspeet weet dat het niet in Wierden mag verliezen om verder achterop te raken bij de bovenste ploegen en heeft de nodige technische bagage in het team. Voorspelling: een 3.

Hulzense Boys tegen vv Bennekom
De thuisploeg behaalde vorige week tegen DETO de tweede overwinning van dit seizoen. Dit zal zeker een boost geven aan de immer enthousiast en gedreven spelende roodhemden uit Hulzen. Of dat genoeg is tegen het gerenommeerde vv Bennekom valt te betwijfelen. De oud-hoofdklasser heeft de aansluiting tot de koppositie hervonden en wil die opmars doorzetten. Voorspelling: een 2.

DETO tegen DOS’37
Dit is de onvervalste derby van Vriezenveen, gemeente Twenterand en van het Midden, die ongetwijfeld weer veel toeschouwers zal trekken. De thuisclub is van de leg getuige de thuisnederlaag vorige week tegen Hulzense Boys. De scribent van DETO sprak zelfs over een droevige eerste helft, waarbij de spelers het thuis spelende team als kippen zonder kop rondliepen. Tegenstander DOS’37 kon het vorige week niet bolwerken bij het sterke Bennenkom,, maar straalt toch meer stabiliteit uit. Voorspelling: een 2.

vv Berkum tegen FC Zutphen
Onaantastbaar is de thuisploeg niet meer en het scoren, normaal het handelsmerk, wordt wat minder in deze competitie. Toch staat er een sterk team, dat al een periodetitel binnen heeft en graag de sprong naar de hoofdklasse wil maken. Daartoe Daarvoor bezit vv Berkum ook de kwaliteiten. Middenmoter FC Zutphen verkeek zich vorige week op de wilskracht van Vroomshoopse Boys en begint nu met enige vrees aan een reeks tegen hoog op de ranglijst geklasseerde tegenstanders. Voorspelling: een 1.

DUNO D. tegen WHC
Weer een mooie clash, deze keer tussen de nummers 2. en 3, waarbij de thuisploeg op papier licht favoriet is. DUNO D. heeft individueel hele knappe spelers, die het verschil kunnen maken. WHC speelt tot op heden een sterk seizoen en is niet makkelijk te kloppen. Een interessante krachtmeting tussen individuele klasse en teamwork, waarbij weinig verschil zal zijn. Voorspelling: een 3.

Go-Ahead Kampen tegen KHC
Bij de stadsderby van Kampen staan bij beide team vraagtekens. Go-Ahead Kampen is in een soort van vrije val geraakt en heeft het lek blijkbaar nog niet boven. KHC herstelde zich vorige week van een bijzondere matige reeks door De Esch gedecideerd te kloppen. In deze wedstrijd (aanvang 18.00 uur) zie ik vanwege het thuisvoordeel winstkansen voor Go-Ahead Kampen, al zal de overwinning naar verwachting nipt zijn. Voorspelling: een 1.