WHC tegen Vroomshoopse Boys

In Wezep zijn de belangen aanstaande zaterdag groot. Subtopper WHC, dat momenteel de vierde plaats van de ranglijst bezet, is in de race om het periodekampioenschap en wil koste wat het kost de nacompetitie om promotie halen. Vroomshoopse Boys is in een hevig gevecht verwikkeld om de nacompetitie voor degradatie  te ontlopen  en heeft de punten ook hard nodig. Op de openingsdag van de competitie verraste de Boys het favoriet geachte WHC door thuis met 3-2 te winnen. Dat wil het team uit Wezep niet weer laten gebeuren. De 5-1 uitoverwinning van afgelopen zaterdag op titelkandidaat SVZW, vraagt om een passend vervolg, als het aan de thuisploeg ligt. Het gat met koploper Flevo Boys is nog 11 punten, maar WHC heeft wel een inhaalwedstrijd tegoed. WHC komt WHC steeds meer op stoom en de defensie lijkt ook wat zekerder te worden.

Vroomshoopse Boys begon goed in de derby tegen DETO Twenterand, maar zoals zo vaak in deze eerste klasse werd ook die wedstrijd op details beslist. Eerst had DETO Twenterand het geluk bij een geheide buitenspelsituatie door te mogen spelen en vervolgens kregen de voorwaartsen bij het tweede doelpunt teveel ruimte van de Boys-defensie. Het woordje “äls” telt niet in de sport en daarbij wordt terug gedacht aan de doelrijpe kans van de Boys in de beginfase. Ook tegen DETO Twenterand was het veldspel in fases beslist acceptabel, maar de echte dreiging in de “zestien” en ook een goede eindpass ontbraken nog teveel. Zaterdag is het volle bak tegen het sterke WHC in  de wetenschap dat verdediger Andjin van Veen terug is na een blessure en dat de schorsing van Ernst-Jan Heideman achter de rug is. Positief blijven denken en handelen, dat gecombineerd met keihard werken als team is geboden en dan komen de punten vanzelf. Er zit genoeg potentieel in het Boys-team om met succes de strijd aan te gaan. Voorspelling: een 3.

SVZW-FC Zutphen

De ambitieuze thuisploeg was afgelopen vleugellam tegen WHC en een aantal penalty’s tegen deed de rest: 1-5. Een fikse tik voor de Zwaluwen, die nu het geschonden blazoen weer willen oppoetsen tegen hekkensluiter FC Zutphen. Dat team ging in de degradatiekraker tegen Go-Ahead Kampen pijnlijk op eigen bodem met 0-4 onderuit. Tegen SVZW moet de ploeg uit de Hanzestad uit een ander vaatje tappen, anders wordt het zaterdag een kansloze missie. Voorspelling: een 1.

SDV Barneveld tegen DOS’37

De thuisploeg behaalde een punt in en tegen ASV Dronten, waar winst verdiend was. De oud-hoofdklasser beleeft een moeizaam seizoen en wil zich graag zo snel mogelijk uit de gevarenzone voetballen. Daarvoor lijkt de wedstrijd tegen DOS’37 mogelijkheden te bieden. Bij het team van de vertrekkende trainer Jochem de Weerdt loopt het niet lekker. Thuis tegen het zwakker geachte DZC’68 was er weliswaar een veldoverwicht, maar in de slotfase ging het helemaal mis (1-3). DOS’37 heeft de punten ook nodig, maar krijgt het moeilijk in Barneveld. Voorspelling : een 1.

vv Hierden tegen ASV Dronten

De thuisploeg kent een soort van vrije val na een voortvarende competitiestart. Er gelden dit seizoen andere wetten dan in dan in de tweede klasse en daar komt de promovendus steeds meer achter. Daarvan is handelingssnelheid misschien wel het belangrijkste. ASV Dronten bivakkeert in de middenmoot en elk punt in een uitwedstrijd is meegenomen. Voorspelling: een 3.

DZC’68 tegen vv Nunspeet

De thuisploeg verraste het hoger aangeslagen DOS’37 in Vriezenveen en blijft het goed doen als promovendus. Individueel zit er genoeg klasse in het team om te overleven. Tegenstander vv Nunspeet kon het altijd lastige KHC niet naar een nederlaag spelen in Kampen en strandde op 1-1. Toch lijken de gasten de vorm en het ritme weer op te pakken en lijken licht favoriet in Doetinchem. Voorspelling:  een 2.

DETO Twenterand tegen Flevo Boys

DETO Twenterand won op een zakelijke wijze van Vroomshoopse Boys, zonder echt groots te spelen. Nu wacht de topper tegen koploper Flevo Boys, dat getuige de 35 gescoorde doelpunten vooral aanvallend sterk is. Het wordt zeker een interessante topper op Het Midden tegen DETO Twenterand, dat al een periodetitel op zak heeft. De thuisploeg wil  in ieder geval niet  verliezen. Dat zou even afhaken betekenen en dat willen de roodhemden in deze fase niet. Voorspelling: een 3.

Go-Ahead Kampen tegen KHC

De thuisploeg tankte vertrouwen door naaste concurrent en rode lantaarn-drager FC Zutphen afgelopen zaterdag kansloos te laten. Nu moet volgende stap gezet worden tegen stadsgenoot KHC, dat in de  veilige middenmoot bivakkeert. Het wordt zeker als vanouds een spannende derby, waarbij aan G0-Ahead iets meer winstkansen worden toegedicht. Voorspelling: een 1.