Vroomshoopse Boys tegen KHC
Dit duel op De Bosrand staat aanstaande zaterdag in het teken van het voorzichtig aanhaken bij de middenmoot of voorlopig afhaken. Dat geldt in het bijzonder voor Vroomshoopse Boys. De afstand tot KHC bedraagt vier punten en een overwinning zorgt voor aansluiting bij de plaats 10 op de ranglijst, dat het ontlopen van de gevreesde nacompetitie betekent. Tegen Go-Ahead gooide Vroomshoopse Boys afgelopen zaterdag met name in het laatste half uur na de onverwachte 0-1 alle schroom van zich af. De aanval werd nadrukkelijk gezocht en dat resulteerde in meerdere doelrijpe kansen. Zoals zo vaak deze competitie brak een grote mate aan schotloosheid de formatie van het trainersduo Eric van Zutphen en Arjan Paters op. In een oefenduel tegen tweede klasser KOSC werd er onlangs in Ootmarsum lustig op los gescoord, liefst 8 keer. Dan moet het in de competitie toch ook een keer gaan lukken. De huidige 9 geproduceerde treffers zijn gewoonweg te weinig en het moyenne moet omhoog om met succes voor driepunters te gaan. Het voetbal is in gedeelten van de wedstrijd goed verzorgd, maar de finishing touch ontbreekt. Dat moet een keer veranderen en daarvoor lijken er zaterdag kansen te zijn. Het spel van KHC ligt de Boys wel en de balans van de laatste competitiewedstrijden is licht in het voordeel van de Vroomshopers.

KHC uit Kampen leed de laatste weken dikke nederlagen en de 1-7 thuis op portpark De Venen tegen koploper vv Berkum hakte er afgelopen zaterdag stevig in. De uitslag was weliswaar geflatteerd, maar toch. Trainer Herman Oosterhaar kan tegen Vroomshoopse Boys wegens schorsingen geen gebruik maken van het drietal Joel Vissscher, Burak Alp en Joshua van Marle en dat lijkt een aderlating, of zoals op de website van KHC is te lezen: dat zorgt voor een puzzel bij de trainer. Zaterdag geldt voor de thuisploeg alle hens aan dek en vanaf het allereerste fluitsignaal is het parool voor de Boys: vol aan de bak. De drie punten zijn nu hard nodig om niet verder achterop te raken en ook om de afstand met de onderste drie teams DETO Twenterand, Hulzense Boys en DE Esch in stand te houden of te vergroten. Met de wedstrijden tegen DOS’37 en FC Zutphen in het vooruitzicht, van beide teams werd eerder dit seizoen gewonnen, is het nu de hoogste tijd voor Vroomshoopse Boys om vanaf zaterdag serieus punten te gaan verzamelen in de eerste klasse D. Voorspelling: een 1.

De Esch tegen DOS’37
De thuisclub heeft de punten keihard nodig en wil graag de draad weer oppakken na de eerdere verrassende uitoverwinning op DETO Twenterand. Vorige week zaterdag bleek het sterke DUNO D een maatje te groot voor de Oldenzalers. DOS’37 is door de prima overwinning op SVZW in een veilige comfortzone beland en wil dit continueren. Een nipte overwinning voor de gasten behoort zeker tot de mogelijkheden. Voorspelling: een 2.

DUNO D tegen vv Berkum
Dit is een heuse topper in Doorwerth, waarbij beide teams in topvorm verkeren. DUNO D heeft veel individuele kwaliteit in de ploeg en moet nu winnen om de directe aansluiting niet te verliezen. vv Berkum scoort er de laatste tijd weer als vanouds lustig op los en kan tegen DUNO D. en belangrijke slag slaan. Er valt weinig krachtsverschil te verwachten. Voorspelling: een 3.

WHC tegen vv Bennekom
De thuisclub rekende afgelopen zaterdag thuis op moeizame wijze met laagvlieger DETO Twenterand af en treft nu een serieuzere opponent. vv Bennekom won ook moeizaam, maar is aan een indrukwekkende inhaalrace bezig. In Wezep zijn er zeker kansen voor de oud-hoofdklasser vv Bennekom, al zal het naar verwachting een spannende pot worden. Voorspelling: een 2.

DETO Twenterand tegen FC Zutphen
Onder leiding van de nieuwe trainer Jos van der Veen en zijn assistent en mentor Guus Hoevenberg toonde DETO Twenterand tekenen van herstel uit tegen WHC. De stemming lijkt omgeslagen in Vriezenveen, waar nu weer wat licht optimisme heerst over het verdere verloop van deze competitie. Dat moet waargemaakt worden op het veld tegen FC Zutphen, dat door een goede organisatie doorgaans moeilijk te kloppen is. Voorspelling: een 3.

Hulzense Boys tegen SVZW
De thuisploeg vecht tegen rechtstreekse degradatie en komt vaak net even ervaring tekort in de competitiewedstrijden, zoals vorige week in de slotfase bij FC Zutphen. Tegenstander SVZW verloor vorige week op basis van strijdlust van DOS’37 en dat mentale aspect lijkt onverminderd de achilleshiel van de op papier ambitieuze Wierdenaren. Tijdens het vorige duel tussen beide teams ontsnapte het toen zwakkere SVZW nog net en dat zie ik nu niet gebeuren. Voorspelling: een 3.

Go-Ahead Kampen tegen vv Nunspeet

Na de wat gelukkige ontsnapping tegen Vroomshoopse Boys wil Go-Ahead niets liever dan snel richting de veilige haven, lees: de middenmoot, afstevenen. Het spel van G0-Ahead oogt wisselvallig en dat kan dit team weleens gaan opbreken tegen subtopper vv Nunspeet. Dat team gaat in Kampen volop voor de drie punten om dit seizoen niet kleurloos te moeten beëindigen. Voorspelling: een 2.