SVZW tegen Vroomshoopse Boys

De thuisploeg kwam overtuigend uit de startblokken en klopte uit FC Zutphen gedecideerd met 3-0. De nieuwe trainer Philip Agteres, gekomen van DOS’37, kent de wetten en de teams van de eerste klasse D. en dat lijkt voordelen te hebben. Zaak is om de nieuwe spelers in te passen en er een hecht team van te smeden , maar dat zijn ze wel gewend bij de Zwaluwen. De wrange smaak van een teleurstellend vorig seizoen willen de withemden wegspoelen. Het fris en fruitig opererende team lijkt deze voetbaljaargang beduidend meer in haar mars te hebben.

Vorig seizoen was SVZW op het eigen lage veld heer en meester tegen de Boys en was de 2-0 in feite nog een flauwe afspiegeling van het toen eenzijdige spelbeeld. Op de Bosrand in Vroomshoop waren de rollen totaal omgedraaid. Vroomshoopse Boys won op basis van karakter en ook goed voetbal afgetekend met 3-0 en dat gold toen als een wake up-call voor SVZW, dat als los zand oogde.

De zwaar bevochten 3-2 thuisoverwinning op het sterke WHC heeft voor een boost gezorgd bij het jonge team van het trainerstrio Karlo Meppelink, Arjan Paters en Stephan Bloemendal. De knop van de over het algemeen moeizame voorbereiding werd tijdig omgezet. Dat geeft ongetwijfeld zelfvertrouwen voor de komende competitiewedstrijden. Tegen SVZW wordt weer dezelfde focus en instelling verwacht dan tegen WHC en dan liggen er beslist mogelijkheden in Wierden. In de eerste klasse D. is het niveau dermate hoog, dat goed georganiseerd voetbal een absolute must is om de gewenste resultaten te boeken.  Defensieve zekerheid dus en daarnaast initiatiefrijk spel en duelkracht en aanvallen, waar het kan. Dat moet het devies zijn. Dat is de selectie van Vroomshoopse Boys wel toevertrouwd. Al meerdere seizoenen is met grotendeels dezelfde spelers ervaring opgedaan in de eerste klasse en dat heeft ook zo z´n voordelen. Ik verwacht zaterdag een gelijk opgaand duel. Voorspelling: een 3.

SDV Barneveld tegen vv Nunspeet

Beide teams wonnen hun eerste duel, waarbij oud-hoofdklasser SDV Barneveld uit bij DOS’37 een sterke indruk maakte. De ervaring van een jaar hoofdklasse wordt meegenomen in deze competitie. vv Nunspeet kon het vorig seizoen niet echt waarmaken en wil dat nu anders doen. Het team moest enkele sterkhouders  laten gaan, maar lijkt nu het vernieuwde hoofdmacht weer klaar om een rol van betekenis te spelen in de eerste klasse D. Zaterdag is het alle hens aan dek in Barneveld, waar de thuisclub licht favoriet lijkt te zijn. Voorspelling: een 1.

DZC’68 tegen KHC

De promovendus werd vorig jaar overtuigend kampioen in de tweede klasse, maar de eerste klasse is natuurlijk andere koek. Na de 2-0 uitnederlaag bij vv Nunspeet wil DZC’68 op het vertrouwde eigen veld de eerste punten pakken. KHC won knap met 1-0 de stadsderby tegen Go-Ahead Kampen en heeft geen zin om weer zo’n moeizaam seizoen als het vorige te beleven, toen pas via de nacompetitie het klassenbehoud werd veilig gesteld. In Doetinchem verwacht ik twee ploegen, die aan elkaar zijn gewaagd. Voorspelling: een 3.

WHC tegen Flevo Boys

Het ambitieuze WHC aast op revanche en eerherstel na de uitnederlaag tegen Vroomshoopse Boys. Dat was niet verwacht, gelet ook op de bijna perfecte seizoensvoorbereiding van het team uit Wezep. Het ontketende Flevo Boys liet in de tweede helft tegen DETO Twenterand weinig heel van de gasten, die in de eerste helft nog de bovenliggende partij waren.

Zaterdag wordt er een echte kraker verwacht, waar degradant en titelfavoriet Flevo Boys de iets betere papieren lijkt te hebben. Voorspelling: een  2.

vv Hierden tegen FC Zutphen

De thuisploeg liet zich afgelopen zaterdag van haar beste kant zien. Het hoger ingeschatte ASV Dronten werd uit op 1-1 gehouden.  Thuis acteert vv Hierden doorgaans nog sterker en de Veluwe-bewoners treffen in FC Zutphen en tegenstander, die de echte vorm nog niet te pakken heeft. De voorbereiding ging als uiterst moeizaam en thuis tegen SVZW kwam FC Zutphen er met name in de tweede helft niet aan te pas. Voorspelling: een 1.

DETO Twenterand tegen ASV Dronten

Het team van trainer Jos van der Veen ging een helft goed mee met het sterke Flevo Boys. In de tweede helft liepen de Polderbewoners uit naar 5-1 en dat was een fikse tegenvaller voor de roodhemden. Tegen de oud-hoofdklasser ASV Dronten wordt in Vriezenveen op de eerste driepunter gejaagd. Dat wordt zeker geen makkelijke opgave en van de geroutineerde gasten wordt het nodige weerwerk verwacht. Toch zit er een nipte overwinning voor de thuisploeg in. Voorspelling: een 1.

Go-Ahead Kampen tegen DOS’37

De “Kwetters” begonnen teleurstellend aan de competitie door van naaste rivaal KHC te verliezen. Dat vraagt om revanche en dat is de opdracht die zaterdag geldt. DOS’37 speelde met de nieuwe trainer Jochem de Weerdt op de bank thuis op het Midden zeker niet onverdienstelijk tegen hoogvlieger SDV Barneveld. Uiteindelijk moest DOS’37 het kwalitatief en ook conditioneel afleggen. Een sterke defensieve organisatie is de laatste seizoenen het handelsmerk van DOS’37 geweest. Of dat tegen Go-Ahead Kampen genoeg is, is de vraag. Voorspelling: een 1.