Vroomshoopse Boys tegen SVZW

De gasten leken op voorhand een van de topfavorieten voor de titel in de eerste klasse D., maar daar is dit seizoen niets van terecht gekomen. De prestaties gingen dit seizoen niet samen met de ambitie van de Zwaluwen uit Wierden, die zo snel mogelijk weer wilden terugkeren naar de hoofdklasse. Vooral in rechtstreekse duels met de andere teams van de top 6 werd steeds meer duidelijk dat SVZW tekort komt. Is het een gebrek aan teamspirit, is het een mentale kwestie? Wie het weet mag het zeggen. In ieder geval gaat de ervaren trainer Erik Assink dat vanaf volgend seizoen dat niet meer doen, want hij wordt dan opgevolgd door de huidige DOS’37-trainer Philip Agteres. Even nog leefde de hoop bij de Wierdenaren dat de derde periode de soelaas bood om via de achterdeur nog te promoveren. Die hoop is inmiddels vervlogen na meerdere nederlagen en een gelijkspel.

De heenwedstrijd in Wierden tussen beide teams eindigde op 15 oktober 2016 in een volkomen terechte 2-0 nederlaag van Vroomshoopse Boys. Geplaagd door blessures bracht de Boys toen niet wat het normaal kan brengen en aanvallend werd er zo goed als niets klaar gespeeld op het Lage Veld. Dat moet zaterdag anders op de Bosrand in Vroomshoop en ook moet de teleurstelling van de 1-0 nederlaag van vorige week zaterdag tegen laagvlieger DETO worden uitgewist. De Twenterand-derby kwam maar niet in de greep van de Boys, die zich met name in de eerste helft lieten aftroeven door de voor hun laatste kans vechtende thuisploeg.  Het vertrouwde initiatiefrijke spel van de Boys met passie en inzet is een absolute voorwaarde om de laatste 5 finales van deze competitie met succes te doorstaan. Het verschil met de naaste concurrent KHC bedraagt nog altijd 2 punten in Vroomshoops voordeel en dat willen we natuurlijk zo houden. Aan  de andere kant staan ploegen als DOS’37 en FC Zutphen als de nummers 8 en 9 op een afstand van 6 punten. Een overwinning kan het gat met die teams kleiner maken en daarvoor is het nodig dat de Boys met veel elan en overtuiging de resterende wedstrijden speelt. Eerdere thuiswedstrijden op de Bosrand hebben bewezen dat de strijdbare formatie van het trainersduo Eric van Zutphen en Arjan Paters veel in haar mars heeft. Het wordt zaterdag een zware strijd tegen SVZW, maar mogelijkheden op een driepunter liggen er zeker. Voorspelling: een 1.

De Esch tegen Hulzense Boys

De thuisploeg heeft koste wat het kost een aantal overwinningen nodig om het vege lijf te redden en de nacompetitie te bereiken. In de heuse degradatiekraker tegen mede-promovendus Hulzense Boys moet het nu echt gebeuren, excuses tellen niet. De gasten kunnen zich in feite geen enkel puntenverlies meer veroorloven, maar de praktijk leert dat de defensieve zwakte de rode lantaarn-drager steeds weer opbreekt. Voorspelling: een 1.

vv Bennekom tegen Go-Ahead Kampen

De thuisploeg heeft zich na teleurstellende nederlagen tegen DOS’37 en FC Zutphen weer opgericht. De degradant wil de draad van overwinningen weer oppakken om zo enigszins in het spoor van vv Berkum en WHC te blijven. G0-Ahead Kampen pakt met name thuis de punten, maar laat het in uitwedstrijden geregeld afweten. In Bennekom moet het team uit Kampen boven zichzelf uitstijgen om van dit tot dusver teleurstellend verlopen seizoen nog iets te maken. Voorspelling: een 1.

DOS’37 tegen WHC

De thuisploeg leek goed op weg in de derde periode, maar ging afgelopen zaterdag in Zutphen tegen de plaatselijke trots enigszins verrassend onderuit. Als het team uit Vriezenveen het spel zelf moet maken, begint de geel-zwarte machine nog wel eens te haperen. WHC speelt niet altijd groots, maar verstaat de kunst om op de juiste momenten toe te slaan. Het is razend knap hoe de titelrace met vv Berkum wordt volgehouden. Bij DOS’37 lijkt er weer een nipte overwinning in te zitten voor het onverzettelijke WHC. Voorspelling: een 2.

KHC tegen FC Zutphen

De thuisploeg verkeert nog steeds in zwaar weer. Alles wordt eraan gedaan om de nacompetitie voor promotie/degradatie te ontlopen en daarvoor zijn overwinningen nodig. Thuis op het sportpark de Veenen in Kampen wil KHC zaterdag toeslaan. Dat zal niet makkelijk gaan tegen het doorgaans goed georganiseerde en gepositioneerde team van FC Zutphen. De gasten willen zich snel mogelijk definitief in veiligheid spelen. Voorspelling: een 3.

DUNO D tegen DETO Twenterand

Wil de thuisploeg nog iets van deze competitie maken, moet er beslist worden gewonnen tegen DETO Twenterand. De gelijke spelen betekenden steeds weer twee verliespunten voor DUNO D. en daardoor raken de koplopers steeds verder uit zicht. DUNO D herbergt veel individuele klasse, maar dat lijkt vooralsnog niet genoeg voor directe promotie. DETO Twenterand tankte vertrouwen tegen Vroomshoopse Boys, toen de wilskracht en spirit helemaal terug waren. Of dat genoeg is tegen subtopper DUNO D. valt te betwijfelen. Voorspelling: een 1.

vv Berkum tegen vv Nunspeet

De thuisploeg voelt als koploper nog steeds de hete adem van WHC in de nek en wil de overwinningenreeks voorzetten. Thuis is het team erg sterk en aanvallend voetbal wordt dan in de meeste gevallen beloond. vv Nunspeet vecht voor de laatste kans om van de derde periode nog iets te maken. De laatste weken loopt het steeds beter bij vv Nunspeet, maar vv Berkum lijkt in de huidige vorm op dit moment net even een maatje te groot. Voorspelling: een 1.