DZC’68 tegen Vroomshoopse Boys

De thuisploeg uit Doetinchem, die haar gloednieuwe sportpark Zuid als thuishaven kent, maakt zich op voor het vieren van het 50-jarig jubileum. Volgend weekend is het zover en dan is DZC’688 vrijgesteld van competitieverplichtingen. De groei en bloei van een halve eeuw uit zich met een imposant ledental van liefst 1500. Vorig seizoen werd de promotie vanuit de tweede klasse bewerkstelligd naar de eerste klasse en dit seizoen is nog rechtstreekse handhaving mogelijk. vv Nunspeet is als nummer 11. tot een punt genaderd met weliswaar een wedstrijd meer gespeeld. Die wedstrijd werd afgelopen zaterdag in Zutphen gespeeld, waar de plaatselijke voetbaltrots met 4-0 nog verder in het moeras werd geduwd, c.q. gezogen. DZC’68 had die overwinning op de hekkensluiter hard nodig, want stilaan zakte het team af naar een klassering, die de verplichting geeft om nacompetitie te spelen. Eerder In Vroomshoop werd met 3-2 gewonnen in een ongemeen spannend duel, waarin beide teams aan elkaar waren gewaagd.

Vroomshoopse Boys wil zich na het sterke optreden in de uitwedstrijd tegen Flevo Boys opnieuw laten gelden. Bij een overwinning is nacompetitie dichtbij. Daarnaast wordt DZC’68 dan tot op drie punten genaderd met een wedstrijd minder gespeeld. Eerst de voeten laten spreken en dan pas gaan rekenen is het devies. Als hetzelfde elan en teamspirit als tegen KHC, vv Nunspeet en Flevo Boys kan worden opgebracht liggen er zeker kansen in Doetinchem. Drie finales wachten nog voor de Boys, tegen DZC’68 uit, vv Hierden thuis en SDV Barneveld uit. Daarom alle hens aan dek en zoals de laatste wedstrijden spelend vanuit een gedegen organisatie en met snelle omschakelmomenten moet er veel mogelijk zijn. Vroomshoopse Boys speelt na een wat mindere periode weer fris en fruitig en wil die lijn doorzetten. Het wordt net als op de Bosrand vast weer een spannende pot voetbal. Toch geef ik onze favorieten een iets grotere kans, dat vooral op basis van het vertoonde spel in de laatste weken. Voorspelling: een 2.

KHC tegen Flevo Boys

KHC wisselt mooie overwinningen  met vrij kansloze nederlagen af. Toch presteert het team uit Kampen dit seizoen naar behoren, al is het nog niet helemaal veilig. Tegen Flevo Boys wil men het laatste stapje zetten. De koploper overtuigde allerminst tegen Vroomshoopse Boys, maar ontsnapte. Een week daarvoor was DZC’68 nog met 7-0 gedeclasseerd door de ambitieuze Polderploeg. Flevo Boys weet dat het geen fouten meer mag maken in de titelrace met SVZW en gaat volop voor de winst. Voorspelling: een 2.

vv Hierden tegen DETO Twenterand

De thuisploeg staat relatief veilig, maar heeft nog zeker één  overwinning nodig. Dat moet dan maar gebeuren tegen DETO Twenterand, waar eerder deze competitie verrassend van gewonnen werd. De Vriezenveense formatie zocht en vond na en wat mindere reeks eerherstel bij naaste buur DOS’37 en wil die vorm nu vast houden voor de naderende nacompetitie om promotie naar de hoofdklasse. Er wordt een gelijk opgaand duel verwacht, met de thuisploeg licht favoriet. Voorspelling: een 1.

Vv Nunspeet tegen ASV Dronten

Voor de geelhemden is het erop of er onder. Nog meer nederlagen kan wel eens zwaar weer betekenen. De 2-2 tegen Go-Ahead was een welkom punt, waar op meer was gehoopt. ASV Dronten kan vrijuit spelen en heeft de doelstelling van handhaving inmiddels bereikt. In Nunspeet verwacht ik evenwicht, waarbij ASV Dronten de sportieve plicht gaat vervullen. Voorspelling: een 3.

DOS’37 tegen FC Zutphen

De thuisnederlaag in de ultieme derby tegen DETO Twenterand kwam niet geheel onverwacht, maar was wel bitter. Tegen het kwakkelende FC Zutphen wordt op eerherstel gejaagd, temeer daar de punten nog nodig zijn. De geel-zwarte formatie speelt niet altijd even overtuigend dit seizoen en wil in ieder geval de competitie goed afsluiten. Tegenstander FC Zutphen verkeert in zwaar weer en heeft de stormbal gehesen. Twee overwinningen in de laatste beide competitiewedstrijden zijn een must om aan de dreigende rechtstreekse degradatie te ontsnappen. Voorspelling:  een 1.

SDV Barneveld tegen WHC

De opdracht voor SDV Barneveld  is simpel: winnen van WHC om mee te blijven doen in de strijd om de derde periodetitel. De thuisploeg is aan een sterke serie bezig en wil niets liever dan het toetje halen. Wie weet wordt dan een plaats in de hoofdklasse heroverd. WHC is in de competitie in feite uitgespeeld en bereidt zich alvast voor op de nacompetitie. Toch zal het team uit Wezep zich zo maar niet gewonnen geven in Barneveld. Voorspelling: een 3.

G0-Ahead Kampen tegen SVZW

De thuisploeg heeft net nog de reddingsboei gegrepen en is bijna veilig. De onrust voor en na de trainingswissel behoort eindelijk tot het verleden en het vertrouwen lijkt wat terug gekeerd bij het team uit Kampen. SVZW geeft alles om de titel te halen, al gaat het soms met horten en stoten, zoals onlangs nog met de late ontsnapping tegen ASV Dronten. Toch lijkt het team uit Wierden mentaal sterker te zijn geworden en juist dat gegeven kan voor de felbegeerde titel zorgen. Voorspelling een 2.