Voorbeschouwing op speelronde 6 van de eerste klasse D.

Vroomshoopse Boys tegen vv Nunspeet

Vorig seizoen waren het doelpuntrijke duels tussen deze beide teams. Op de Bosrand werd vv Nunspeet gedecideerd met 4-0 verslagen door de Boys. In Nunspeet daarentegen won de thuisploeg in een tumultueuze wedstrijd met dikke cijfers. vv Nunspeet verzuimde de titel te pakken door het in de slotfase van de voetbaljaargang af te laten weten. Dit seizoen is het team op revanche uit, al hielpen de nederlagen op de openingsdag tegen KHC uit en afgelopen zaterdag DOS’37 thuis nog niet echt. vv Nunspeet behoort onmiskenbaar tot de titelfavorieten en staat bekend om het technisch verzorgde voetbal, maar voor een kampioenschap wordt nog meer gevraagd, zoals mentale hardheid.

Vroomshoopse Boys streed voor wat het waard was in Wezep, maar moest uiteindelijk met 1-0 het hoofd buigen tegen WHC. Met name de eindpass en het scorend vermogen moeten nog beter bij het team van de trainers Eric van Zutphen, Arjan Paters en Reinier de Jong. Ambitieuze youngsters als Jelle Drees en Robin Drenthen breken dit seizoen door en dat is een pluspunt en een bevestiging van een kwalitatief sterke selectie. Tegen vv Nunspeet moet dankzij de goede teamspirit de Boys ver kunnen komen. Focus en concentratie zijn geboden om de benodigde punten te pakken. In deze fase is dat nodig om niet in de problemen te komen. Vertrouwen om te winnen scoort beter dan de angst om te verliezen en met deze instelling kom je ver. Dat is ons team zonder meer toevertrouwd. Het zal zwaar worden tegen vv Nunspeet, maar gezien het thuisvoordeel zie ik een nipte overwinning zitten. Voorspelling: een 1.

De Esch tegen WHC

De promovendus uit Oldenzaal maakt zware tijden door. Na de verrassende uitoverwinning op DUNO D. zijn er nederlagen gevolgd en worden veel tegendoelpunten geïncasseerd. WHC scoort opvallend makkelijk, al ging het tegen Vroomshoopse Boys moeizaam. Het veldspel is nog niet altijd om naar huis te schrijven, maar de mannen uit Wezep presteren beduidend beter dan vorig seizoen. Voorspelling: een 2.

vv Bennekom tegen FC Zutphen

Vorm en ritme lijken terug bij de thuisploeg, die bepaald niet voortvarend aan dit seizoen begon. De oud-hoofdklasser wil zaterdag die opgaande lijn doortrekken. FC Zutphen presteert naar behoren deze competitie, al lijkt het team op eigen veld vooral in goede doen te zijn. Het team uit de Hanzestad moet boven zichzelf uitstijgen om in Bennekom te verrassen. Voorspelling: een 1.

DOS’37 tegen KHC

De thuisploeg tankte vertrouwen tegen vv Nunspeet door uit met 0-2 te winnen. De zege was verdiend en tegen KHC wil DOS’37 weer toeslaan. Die kansen zijn zeker aanwezig omdat het team uit Kampen nog niet in normale doen in. Na de overwinning tegen Nunspeet tijdens de eerste wedstrijd in deze competitie, kwam er slechts nog één punt bij, thuis tegen Vroomshoopse Boys. Voorspelling: een 1.

DUNO D. tegen Hulzense Boys

Twee promovendi spelen tegen elkaar in Doorwerth, waarbij de thuisclub de beste papieren lijkt te bezitten. Vorige week werden de favoriet geachte Zwaluwen in Wierden te kijk gezet door DUNO D., een knappe prestatie. Hulzenze Boys heeft nog moeite om aan te klampen aan het niveau van de eerste klasse. Het aantal tegentreffers van 22 spreekt boekdelen. Voorspelling: een 1.

vv Berkum tegen SVZW

Een prachtige affiche in Berkum, waar twee verklaarde titelfavorieten elkaar ontmoeten. vv Berkum mocht nog gelukkig zijn met de 0-0 bij DETO, traditioneel een moeilijke tegenstander. Tegen het getergde SVZW moet de scoringsdrift van de thuisploeg er weer uitkomen. Dat zal niet makkelijk gebeuren, omdat het team uit Wierden de nodige individuele klasse herbergt. Voorspelling : een 3.

Go-Ahead Kampen tegen DETO

De thuisploeg, vooraf ingeschat als een van de titelkandidaten, speelt nog wat wisselvallig dit seizoen. De vorige kansloos verloren thuiswedstrijd tegen vv Berkum was daarvoor illustratief. DETO beleeft tot dusver een matig seizoen, maar de 0-0 tegen vv Berkum was beslist moedgevend. Dat kan weer nieuw elan vrij maken bij de Vriezenveners. Voorspelling: een 3.