DOS’37 tegen Vroomshoopse Boys

De thuisclub zit in zwaar weer na twee dikke nederlagen met 6-1 (uitgerekend tegen buurman DETO Twenterand) en met 6-0 tegen ASV Dronten. De scribent op de website van DOS’37 laat er geen gras over groeien en stelt dat er een geheel andere mindset nodig is tegen “het stugge en gedreven Voomshoop”. Feit is dat de nieuwe trainer Jochem de Weerdt de Vriezenveense formatie nog niet echt aan het voetballen heeft gekregen. De afgelopen seizoenen was juist de defensieve sterkte het wapen bij uitstek van DOS’37, maar dat lijkt dit seizoen geheel anders. Het aantal van 15 tegendoelpunten na vijf wedstrijden vormt een dissonant. De getergde geel-zwarte formatie wil er alles aan doen om deze zwakke seizoenstart om te buigen, zeker in deze tweede Twenterand-derby van het nog prille seizoen.

Vroomshoopse Boys haalde vorige seizoen twee nipte overwinningen op DOS’37 en wil die lijn zaterdag vanzelfsprekend doortrekken. Tegen KHC werd wat ongelukkig verloren en liet het team van de trainers Karlo Meppelink, Arjan Paters en Stephan Bloemendal de strijdvaardige tegenstander uit Kampen na en verdiende voorsprong weer terugkomen in de wedstrijd. De resultaten in beide uitwedstrijden tot nu toe (1-0 nederlaag tegen SVZW en een 0-0 gelijkspel tegen FC Zutphen) bieden aanknopingspunten. Vanuit een sterke organisatie spelend liggen er beslist mogelijkheden tegen DOS’37, waarbij de Boys van de eigen kracht moet uitgaan. De op elkaar ingespeelde karaktervolle ploeg heeft de nodige teamspirit, kan goed combinatievoetbal brengen en weet wat een focus op een positief resultaat betekent. Die ingrediënten zijn nodig om zaterdag de Twenterand-derby tot een goed einde te brengen, al wordt het zeker niet makkelijk. Punten zijn ook nodig om van de onderste drie plaatsen weg te blijven. Immers: dit seizoen degradeert de nummer 14 en gaan de nummers 12 en 13 op voor de nacompetitie. Alle hens aan dek dus op Het Midden in Vriezenveen, waar een spannende strijd wordt verwacht. Voorspelling: een 2.

ASV Dronten tegen Flevo Boys

De thuisploeg behaalde tegen DOS’37 met 6-0 de eerste overwinning van dit seizoen. Een opsteker voor de degradant uit de hoofdklasse, die tot afgelopen zaterdag opvallend weinig potten kon breken. Tegenstander Flevo Boys speelde volgens de eigen trainer Inne Schotanus de zwakste wedstrijd van het seizoen tegen vv Nunspeet, maar won wel met 1-0. In de voorgaande wedstrijden draaide de aanvalslinie van Flevo Boys als een tierelier. Gelet op de aanvalskracht van de koploper lijken de drie punten zaterdag naar Emmeloord te gaan. Voorspelling: een 2.

KHC tegen SVZW

De thuisploeg won sinds mensenheugenis een keer bij Vroomshoopse Boys en dat geeft het team uit Kampen vertrouwen. Vorig seizoen nog werd SVZW na en 3-1 achterstand thuis met 4-3 geklopt door het team van trainer Herman Oosterhaar. SVZW liet het afgelopen week in de eerste helft afweten tegen SDV Barneveld, maar herstelde zich op imponerende wijze in de tweede helft. Dat geeft de Zwaluwen een boost en ook de wetenschap dat er in Kampen iets te halen valt. Dat zal niet meevallen tegen KHC, dat met name thuis doorgaans sterk voor de dag komt. Voorspelling: een 3.

FC Zutphen tegen SDV Barneveld

FC Zutphen beleeft, mede door een flink aantal geblesseerde basisspelers, moeilijke tijden. Het negatief doelsaldo van 12 en de twee schamele punten bevestigen dat. Er zal nu toch eens een resultaat en dan het liefst een driepunter geboekt moeten worden, in dit geval tegen SDV Barneveld. Dit uit de hoofdklasse gedegradeerde team  behaalde tot nu toe 6 punten en is en ook niet zo overtuigend gestart in deze competitie. In de Hanzestad lijkt SDV Barneveld  echter favoriet. Voorspelling: een 2.

vv Nunspeet tegen vv Hierden

De thuisploeg kam net tekort in de uitwedstrijd bij Flevo Boys en haakt daardoor voorlopig af in de strijd om de bovenste plaatsen. Toch zijn de resultaten en het vertoonde spel zodanig dat nog het nodige van de geelhemden verwacht mag worden. vv Hierden boog een achterstand tegen hekkensluiter Go-Ahead Kampen knap om in een 4-2 overwinning. De eerste overwinning na drie gelijke spelen geeft de burger moed in Hierden. In Nunspeet lijkt de thuisploeg in deze Veluwe-derby toch iets sterker te zijn. Voorspelling: een 1.

DZC’68 tegen DETO Twenterand

Als debutant doet DZC’68 uit Doetinchem het zeker niet slecht en ook uit bij WHC werd de nodige weerstand geboden. Nu is het zaak om met een overwinning wat weg te komen van de onderste plekken. DETO Twenterand is een ware metamorfose in vergelijking tot het vorige moeizame seizoen. Er werden al verschillende ruime overwinningen behaald en de Vriezenveners zijn vast van plan om op die ingeslagen weg door te gaan. De 14 gescoorde doelpunten laten zien dat de roodhemden aanvallend dit seizoen aanmerkelijk beter uit de voeten kunnen. Voorspelling: een 2.

Go-Ahead Kampen tegen WHC

De thuisploeg beleefde een competitieouverture, die niemand  had voorspeld. De nederlagen regen zich aaneen en het ambitieuze team staat troosteloos onderaan met nul punten. Zaterdag moet de zoveelste ommekeer plaatsvinden, maar de voortekenen lijken niet gunstig te zijn. WHC krijgt steeds meer vorm en ritme en is na een zwakke start bezig met een opmars richting de bovenste vijf. Tegen Go-Ahead Kampen moet dat een positief vervolg krijgen en dat zie ik ook wel gebeuren. Voorspelling: een 2.