Vroomshoopse Boys tegen ASV Dronten

In de vakpers noemen ze een dergelijk duel een “kelderkraker’ oftewel een zes punten-wedstrijd.  Vroomshoopse Boys en ASV Dronten staan op de 11e en 12e plaats van de eerste klasse D. met respectievelijk 5 en 4 punten. De 12e plaats is er echt een om bij weg te blijven. Immers; aan het eind van de rit noodzaakt dit om deel te nemen aan de nacompetitie. ASV Dronten speelde vorig seizoen een bijrol in de hoofdklasse en degradeerde dan ook. Dit seizoen werd zwak gestart, maar de eclatante overwinning op DOS’37 gaf de Polderbewoners weer wat vertrouwen. Vorige week werd er in de ultieme eindfase sneu thuis met 1-0 verloren van de onaantastbaar geachte koploper Flevo Boys. ASV Dronten wil onder leiding van trainer Raymond Schuurman en zijn assistent John Halsema nu de opgaande lijn doortrekken. Winst tegen Vroomshoopse Boys zou daarbij enorm helpen voor de groenhemden.

Vroomshoopse Boys gaf vorige week DOS’37 teveel ruimte in de eerste helft weg bij de gevaarlijke tegenstoten en liep achter de feite aan. De veel betere tweede helft in Vriezenveen biedt weer wat houvast voor de mannen van trainer Karlo Meppelink en zijn assistenten Arjan Paters en Stephan Bloemendal. Die getoonde passie en wil om te winnen van de tweede 45 minuten tegen DOS’37 moet zaterdag meegenomen worden in de thuiswedstrijd tegen ASV Dronten. Mooi voetbal is altijd van meerwaarde voor de neutrale toeschouwers. Winst telt nog meer voor de trouwe aanhang van Vroomshoopse Boys, die niets liever ziet dat na het duel tegen WHC deze thuiswedstrijd wordt gewonnen. Daarvoor moet alles kloppen vanaf de allereerste minuut en is 100% teamspirit als vanouds gedurende 90 minuten geboden.

Volgende week zijn er inhaalwedstrijden en is er een bekerprogramma. Gelet daarop is een driepunter voor de Boys zeer welkom, mede met het oog op het resterende competitieprogramma voor de winterstop: vv Nunspeet uit, DZC’68 thuis, Go-Ahead Kampen uit, SDV Barneveld thuis en vv Hierden uit.  Voor elk punt is volop strijd noodzakelijk en ook de steun van onze supporters. Wees ervan overtuigd dat onze jongens alles geven in deze kwalitatief sterke eerste klasse D. Voor zaterdag verwacht ik een gelijk opgaande wedstrijd, waarbij het thuisvoordeel net even de doorslag zal geven. Voorspelling: een 1.

Flevo Boys tegen FC Zutphen

Tegen ASV Dronten leek de doelpuntenmachine van Flevo Boys te haperen. Toch werd de overwinning via een strafschop in de 88ste minuut over de streep getrokken in deze Flevoland-derby. Tegenstander FC Zutphen sprokkelde er afgelopen zaterdag weer een punt bij, nu thuis tegen SDV Barneveld. Tegen Flevo Boys moet FC Zutphen een prestatie van formaat leveren om datzelfde resultaat te behalen. Het onderling verschil lijkt te groot om een verrassende uitslag door FC Zutphen te realiseren. Voorspelling: een 1.

SDV Barneveld tegen Go-Ahead Kampen

De thuisploeg overtuigt nog niet na de degradatie uit de hoofdklasse. Het 1-1 gelijke spel tegen FC Zutphen voelde als een nederlaag. Tegen Go-Ahead Kampen moet  de draad van winnen weer opgepakt worden. Het team uit Kampen kwam afgelopen zaterdag eindelijk van de hatelijke nul af en deed dat thuis overtuigend tegen het sterker geachte WHC: 3-0. Nu wil Go-Ahead de volgende stap zetten, maar dat zal niet meevallen tegen SDV Barneveld. Voorspelling: een 1.

WHC tegen DOS’37

De thuisploeg stelt teleur in de competitie. Even leek het herstel zich aan te kondigen, maar de zeperd bij Go-Ahead Kampen loog er niet om. Tegen DOS’37, dat ook niet in grootse vorm verkeert, wil WHC thuis weer eens winnen. Dat zal niet meevallen, want de bezoekers lijken verdedigend de zaakjes beter op orde te krijgen. Voorspelling: een 3.

vv Hierden tegen DZC’68

De beide promovendi doen het tot dusver naar behoren. vv Hierden heeft nog een inhaalwedstrijd uit tegen DOS’37 tegoed en is daarnaast thuis doorgaans sterk. De taaie bezoekers uit Doetinchem zullen er zaterdag alles aan doen om tenminste en punt te halen. Toch lijkt vv Hierden in dit duel licht favoriet. Voorspelling: een 1.

SVZW tegen vv Nunspeet

De Zwaluwen uit Wierden lijken dit seizoen hun hoge ambities waar te maken. Met name thuis wordt relatief makkelijk gewonnen. Vorige week zaterdag was het een narrow escape met 1-0 uit bij het altijd lastige KHC. Vv Nunspeet laat deze voetbaljaargang ook goed voetbal zien en paart dit aan goede resultaten. Tegen SVZW  lijkt een winst iets te veel gevraagd, maar een gelijkspel moet in de huidige vorm mogelijk zijn. Voorspelling: een 3.

DETO Twenterand  tegen WHC

De winning mood kan een team vleugels geven. Het fris en fruitig opererende DETO Twenterand is onherkenbaar ten opzichte van het vorige moeizame seizoen. Het team zit zelfs in de slipstream van beide koplopers Flevo Boys en SVZW, die zich in feite geen misstap kunnen veroorloven met het oog op het veroveren van de eerste periodetitel. Het karaktervolle KHC is altijd moeilijk te kloppen, maar zaterdag lijkt dit in Vriezenveen wel te gebeuren. Voorspelling: een 1.