vv Nunspeet tegen Vroomshoopse Boys

In Nunspeet is op het sportpark Witsangh de thuisploeg p[ papier favoriet. Het team van trainer Freddy Smit doet het prima in de huidige competitie na de tegenvallende voetbaljaargang 2016-2017. De huidige vierde plaats in de slipstream van nummer 3. SVZW, dat onlangs in Wierden werd verslagen, geeft vertrouwen. Er waren nogal wat persoonlijke mutaties bij de geelhemden aan het begin van dit seizoen, maar dat lijkt goed opgevangen te worden. De ervaren en geslepen topscorer Henk Baum maakt z’n reputatie maar dan waar. Hij onderstreepte dat met twee puntgave treffers tegen SVZW, waarvan één door een schitterende omhaal. vv Nunspeet speelt doorgaans vanuit een gedegen organisatie en wil natuurlijk zaterdag de opwaartse lijn doorzetten tegen Vroomshoopse Boys.

De gasten beleefden thuis tegen ASV Dronten een onbevredigende afloop. Weer werd een vroeg verkregen 1-0 verspeeld, niet voor de eerste keer tijdens deze competitie. Positief is wel de ontwikkeling van meerdere jonge talenten en dat geeft moed voor de komende tijd. Gunstig kan ook zijn, dat Vroomshoopse Boys in het recente verleden over het algemeen goed presteerde tegen vv Nunspeet. Vorig seizoen werd in Nunspeet met 2-1 gewonnen en een seizoen daarvoor werd vv Nunspeet door de Boys thuis met 4-0 geklopt. Het is waar dat resultaten uit het verleden geen garantie bieden, maar toch. Het mooie in de voetballerij is dat er steeds weer nieuwe kansen komen. De zaak is nu om optimistisch te blijven en ook van eigen kracht te blijven uitgaan. In geen enkele wedstrijd is de Boys tot dusver echt weggespeeld, maar juist op de beslissende momenten is het “net niet”. We rekenen er zaterdag op dat onze favorieten 100% gemotiveerd en geconcentreerd aan de klus tegen vv Nunspeet beginnen. Met een sterke teamspirit liggen er zeker mogelijkheden om tenminste een punt naar Vroomshoop mee te nemen. Voorspelling een 3.

KHC tegen WHC

De thuisploeg zakt wat terug na de uitstekende start in de eerste klasse D. Wellicht speelt de smalle selectie KHC parten in deze fase. Feit is dat tegen WHC de draad weer moet worden opgepakt na nederlagen tegen SVZW en DOS’37. Het wisselvallig presterende WHC staat in de middenmoot en wil zo snel mogelijk de weg naar boven weer hervinden. Deze wedstrijd biedt daartoe kansen en een nipte overwinning voor de bezoekers zit er zaterdag in. Voorspelling: een 2.

FC Zutphen tegen ASV Dronten

De thuisploeg beleeft een uiterst zwakke start in de competitie en is momenteel de rode lantaarn- drager. Het dikke verlies met 8-1 tegen koploper Flevo Boys moet weggepoetst worden. Tegen ASV Dronten zijn daartoe kansen, want dat team maakt ook nog geen verpletterende indruk en bouwt vooral op individuele kwaliteiten van enkele spelers. In Zutphen wordt een gelijkwaardige wedstrijd verwacht. Voorspelling: een 3.

DOS’37 tege Flevo Boys

De thuisploeg was erg gelukkig met de afgetekende en ook verdiende 5-2 thuiswinst op vv Hierden, al was die uitslag gezien het spelbeeld wat geflatteerd. Flevo Boys is natuurlijk andere koek en de Vriezenveners zullen zeker met een versterkte defensie proberen succes te boeken. Flevo Boys heeft een uitstekende ploeg, die vooral de valkuil van misplaatste arrogantie kent. Nu de periodetitel nadert, is de Polderploeg er alles aan gelegen om de punten  te pakken. Voorspelling: een 2.

SDV Barneveld tegen vv Hierden

De thuisploeg beleeft een uiterst teleurstellende competitieouverture. De degradant uit de hoofdklasse bevindt zich nog net boven de streep van p/d-wedstrijden en wil nog voor de winterstop oprukken richting de veilige middenmoot. Daar staat nu vv Hierden, dat tegen DOS’37 de eerste nederlaag van dit nog prille seizoen leed. In Vriezenveen bleek dat de eenheid in de ploeg hier en daar verbetering behoeft. Dat biedt vooral kansen aan de thuisploeg, die in staat moet zijn om deze wedstrijd winnend af te sluiten. Voorspelling een 1.

DZC’68 tegen SVZW

De thuisploeg doet het als promovendus en debutant niet slecht. Volgens insiders is het spelniveau goed, maar het groot aantal  tegendoelpunten baart wel zorgen. SVZW telde tegen vv Nunspeet teleur en verloor ondanks een veldoverwicht door gebrek aan scherpte thuis van vv Nunspeet. Een volgende misstap zou de ambitieuze ploeg uit Wierden te ver terugwerpen. In Doetinchem zijn de withemden favoriet. Voorspelling: een 2.

Go-Ahead Kampen tegen DETO Twenterand

Eindelijk kond de vlag in top voor het geplaagde Go-Ahead Kampen door prima overwinningen tegen WHC en SDV Barneveld. Of het lek boven is, moet tegen DETO Twenterand blijken.  Die beide overwinningen hebben het team van trainer Stephan Rahantoknam natuurlijk wel een boost gegeven. DETO Twenterand is de ploeg in vorm, die nog aast op de eerste periodetitel. In Kampen wordt het niet makkelijk, maar de ploeg uit Vriezenveen zie ik deze horde ook nemen. Voorspelling: een 2.