Hulzense Boys tegen Vroomshoopse Boys

Dat Hulzense Boys het dit seizoen moeilijk heeft als debutant van de eerste klasse D. is eigenlijk geen verrassing. De promotie vorig seizoen vanuit de tweede klasse was al een prestatie van formaat voor deze club, die het net als de Boys uit Vroomshoop met louter eigen spelers doet. Op dit kwalitatief fiks hogere niveau moeten er andere potten op het vuur komen en dat valt niet mee tegen clubs, die met fikse begrotingen voor hun spelersgroep werken. Tegen promovendus De Esch werd thuis met 4-0 uitgehaald, een bewijs dat er beslist het nodige voetbal zit in het team van aan het eind van dit seizoen naar vv Den Ham vertrekkende trainer Jorgen Kok.  Tegen titelkandidaat vv Bennekom werd in Hulzen met slechts 0-1 verloren, maar vorige week waren de roodhemden met 5-1 volstrekt kansloos tegen het toch in dit seizoen niet in grootse vorm stekende KHC. Met name de defensie is het zorgenkindje met 38 tegendoelpunten als indicatie. Tijdens de voorbereiding op dit seizoen werd thuis geoefend tegen Vroomshoopse Boys en toen kwam er een 0-0 eindstand op het scorebord. Dat geeft Hulzense Boys ook hoop op een goed resultaat, dat beslist nodig is om van de degradatieplaatsen weg te komen.

Vroomshoopse Boys voetbalde afgelopen zaterdag een uur heel goed mee met vv Bennekom. Daarna gaf het surplus aan individuele kwaliteit de doorslag en won de nummer 2. thuis uiteindelijk nog ruim van de jeugdige formatie van het trainerstrio Eric van Zuphen, Arjan Paters en Reinier de Jong. Met het oog op de nabije toekomst was een pluspunt het meespelen van de youngsters Juliën Derks en Ramon Bolks van JO19-1.

Zaterdag is het in Hulzen typisch zo’n wedstrijd, waarbij een driepunter voor Vroomshoopse Boys een opmaat kan vormen voor een succesvol seizoen met als ultieme doel handhaving in de eerste klasse D. Het scorend vermogen is vooralsnog een aandachts- en zorgpunt en het aantal van tot op dit moment slechts 7 treffers moet beslist omhoog. We hopen dat zaterdag weer enkele geblesseerde spelers weer tot de selectie behoren, zodat we op oorlogssterkte Hulzense Boys kunnen bestrijden. In de uitwedstrijd tegen FC Zutphen liet de Boys zien wat teamspirit kan doen. De resultaten in de beide finales voor de winterstop met volgende week de thuiswedstrijd tegen subtopper DUNO D. zijn van groot belang met welk gevoel we de winterstop ingaan. Het beeld van het eerdere oefenduel tegen Hulzense Boys  liet zien dat er in competitieduel zeker mogelijkheden liggen, maar dat moet altijd weer in de praktijk waar gemaakt worden tussen de vier hoekvlaggen. Met behulp van onze supporters, die Vroomshoopse Boys een warm hart toedragen, moeten drie punten mogelijk zijn, al zal het niet makkelijk worden tegen de enthousiaste thuisploeg. Voorspelling: een 2.

Go-Ahead Kampen tegen De Esch

De “Kwetters” uit Kampen beleven een mindere periode en benaderen absoluut niet de vorm van het vorig seizoen. Meer dan een middenmootpositie zit er op dit moment niet in. Tegenstander De Esch heeft tot op dit moment  tien verliespartijen op haar conto staan, al is het spel zeker niet altijd matig. Het komt op details aan en naar verwachting is dat aspect bij de thuisploeg beter verzorgd. Voorspelling: een 1.

vv Berkum tegen vv Bennekom

Dit is een echte topper in Berkum tussen de nummers 1 en 2. van de eerste klasse D. vv Berkum is er alles aan gelegen om met een overwinning een gat van 5 punten te slaan. De 30 gescoorde doelpunten wijzen in de richting van een echte aanvalskracht. vv Bennekom acteert in uitwedstrijden doorgaans wat moeizamer dan thuis en gaat een zware middag tegemoet. Organisatorisch staat de formatie uit Bennekom echter als een huis. Voorspelling: een 3.

Duno D. tegen DOS’37

Trainer Lodewijk de Kruif van DUNO D. bekende na de uiterst moeizaam gewonnen uitwedstrijd tegen FC Zutphen dat hij het stugge DOS’37 vreest. Dat zal best eens zo kunnen uitpakken, want de geel-zwarte formatie uit Vriezenveen is niet zo eenvoudig te verslaan.Aan de andere kant worden de punten door DOS’37 niet zo vlot veroverd, maar vooral bij elkaar gesprokkeld, vooral doordat de aanvalslinie nog niet zo geweldig draait. Ik verwacht het nodige evenwicht in Doorwerth. Voorspelling: een 3.

vv Nunspeet tegen FC Zutphen

De thuisploeg heeft de vorm en het ritme te pakken en zoekt na een prestatief wat mindere periode nu aansluiting bij de  big five in de eerste klasse. Tegenstander FC Zuphen verraste vorige week bijna DUNO D., maar had toen het thuisvoordeel. Uit loopt het deze competitie wat minder en in Nunspeet zie ik het team uit de Hanzestad niet verrassen. Voorspelling: een 1.

SVZW tegen WHC

De thuisploeg klimt geleidelijk naar de top, al kent het vooral problemen tegen teams uit de top-vijf van de eerste klasse D. De ambitieuze ploeg van de scheidende trainer Eric Assink snakt naar de koppositie, maar dan moeten de resultaten nog beter en vooral ook constanter worden. Tegenstander WHC heeft eveneens 24 punten en maakt dit seizoen een uiterst gedreven en ook frisse indruk. In Wierden acht ik bij de clash tussen de nummers 3. en 4. de thuisploeg licht favoriet. Voorspelling: een 1.

DETO Twenterand tegen KHC

De thuisploeg verkeert in zwaar weer en voetbalt vooral in fases goed mee met de tegenstanders. Dat is niet genoeg en de drastisch verjongde ploeg kan dat blijkbaar momenteel niet een gehele wedstijd opbrengen. Tegenstander KHC won afgelopen week opvallend makkelijk  van Hulzense Boys en boekte de week daarvoor een knap gelijkspel tegen stadsgenoot Go-Ahead Kampen. De schwung lijkt terug en op karakter zie ik de gasten deze middag toeslaan. Voorspelling: een 2.