FC Zutphen tegen Vroomshoopse Boys

De thuisclub kende een matige voorbereiding en ging de eerste competitiewedstrijd thuis kansloos thuis met 3-0 onderuit tegen SVZW. Daarna volgde zichtbaar herstel in het uitduel tegen promovendus vv Hierden, dat met 2-2 werd afgesloten.  Het team van trainer Taco Lourens wil die lijn thuis nu doortrekken tegen Vroomshoopse Boys. Vorig seizoen werd juist die onderlinge wedstrijd in Zutphen met 1-0 verloren en doorgaans heeft FC Zutphen de nodige moeite met de speelwijze van Vroomshoopse Boys. Net als de gasten is handhaving het parool en daarom is een driepunter in deze fase van de competitie juist tegen een vergelijkbare tegenstander bijzonder welkom.

Vroomshoopse Boys gaat naar Zutphen in de wetenschap dat na de prima thuiswinst op WHC er uit bij  SVZW alleszins acceptabel werd gepresteerd. Door een arbitraire dwaling werd verloren, waarbij toch ook gold dat er zelf aanvallend weinig werd gecreëerd.  Toch biedt het vertoonde spel beslist perspectief en dat gegeven biedt zeker kansen in de Hanzestad. De teamspirit is een sterk wapen bij de Boys en daarbij komt goed combinatievoetbal, speldiscipline en een wil om te winnen. SVZW toonde aan dat FC Zutphen defensief kwetsbaar oogt en daar liggen de kansen voor de Boys. De afgelopen seizoenen hebben ook geleerd dat bespelers van het fraaie sportpark ‘t Meijering het organisatorisch goed voor elkaar hebben, waarbij bijna altijd verzorgd voetbal te zien is. Het wordt naar verwachting zaterdag een gelijk opgaand duel, waarbij Vroomshoopse Boys iets meer winstkansen toegedicht worden. Voorspelling: een 2.

ASV Dronten tegen WHC

De thuisclub stelt tot dusver teleur in deze competitie met een gelijk spel tegen vv Hierden en een uitnederlaag bij DETO Twenterand. Van de degradant uit de hoofdklasser was meer verwacht, al verliep het vorig seizoen op dat niveau ook al erg tegenvallend. De ambitieuze gasten uit Wezep hadden zich veel meer voorgesteld van de competitiestart in de eerste klasse D. Na het niet ingecalculeerde verlies tegen Vroomshoopse Boys volgde een afgetekende en gevoelige 4-1 thuisnederlaag tegen Flevo Boys. In Dronten wil WHC zich revancheren voor deze valse start. Voorspelling: een 2.

Flevo Boys tegen SVZW

De Polderbewoners zijn al een raket uit de startblokken gevlogen. Zowel DETO Twenterand als WHC werden op forse nederlagen getrakteerd. De titelfavoriet wil nu ook SVZW aan de zegekar binden. Dat zal niet meevallen, want het geroutineerde team uit Wierden speelt verzorgd voetbal, al gaat het nog teveel in één  tempo. Dat biedt kansen voor Flevo Boys, dat de kunst verstaat om juist in een hoog tempo met de nodige positiewisselingen tegenstanders stuk te spelen. Voorspelling: een 1.

KHC tegen SDV Barneveld

KHC kent een prima start met twee nipte 1-0 overwinningen tegen stadsgenoot Go-Ahead Kampen en DZC’68. De kracht van KHC komt dit seizoen weer tot uiting. De spelers zijn bereid voor elkaar en vor de club door het vuur te gaan en de sterke duelkracht doet de rest. SDV Barneveld liet zich afgelopen zaterdag thuis verrassen door vv Nunspeet. Het zal het team uit de Veluwe de nodige moeite kosten om tegen KHC een punt mee naar huis te nemen. Voorspelling: een 3.

vv Nunspeet tegen DETO Twenterand

De thuisploeg wil niets liever dan de draad van twee seizoenen geleden weer oppakken, toen het dichtbij promotie naar de hoofdklasse was. Het vertoonde spel en de resultaten geven daartoe aanleiding. Na DZC’68 werd ook het op papier sterke SDV Barneveld geklopt. DETO Twenterand herstelde zich knap van de forse uitnederlaag bij Flevo Boys en versloeg thuis ASV Dronten en dat was verdiend.  Er wordt een spannende wedstrijd verwacht met vv Nunspeet in lichte mate favoriet. Voorspelling: een 1.

DOS’37 tegen vv Hierden

De thuisploeg toonde karakter bij Go-Ahead Kampen en de drie punten kwam de geel-zwarte formatie toe. Thuis tegen vv Hierden liggen er zeker kansen, al laten de bezoekers tot dusver zien dat ze kunnen meekomen op dit hogere niveau. Het gelijke spel, thuis tegen FC Zutphen viel wat tegen na het gelijke spel in de uitwedstrijd bij ASV Dronten. Het wilskrachtige DOS’37 lijkt zaterdag de beste papieren te hebben. Voorspeling: een 1.

DZC’68 tegen Go-Ahead Kampen

De promovendus DZC’68 uit Doetinchem moet nog wat wennen aan de eerste klasse, zo leren de nederlagen tegen vv Nunspeet en KHC. Tegenstander Go-Ahead Kampen startte de competitie met veel nieuwe spelers en de nodige ambitie, maar stelt tot op heden zwaar teleur. De bezoekers willen koste wat het kost van de hatelijk nul af en zijn ook favoriet tijdens dit duel van deze hekkensluiters in de eerste klasse D. Voorspelling: een 2.