Beste spelers en ouders,

Bij deze de nieuwe voorlopige indeling van de jeugdteams voor het seizoen 2023-2024. Een spannend moment voor veel jeugdspelers en vaak ook voor de ouders. Graag willen we via deze weg uitleggen op welke wijze deze indeling tot stand is gekomen.

In eerste instantie bekijken de coördinatoren de aantallen voor komend seizoen. Op deze manier wordt het aantal teams bepaald. Vervolgens inventariseren de groepshoofden en coördinatoren bij de trainers/leiders in hun leeftijdscategorie naar de bevindingen van hen. Gevraagd wordt hoe de ontwikkeling is van de spelers en in welke mate zich dat verhoudt met de rest van het team. Ook worden de wensen van de trainers/leiders geïnventariseerd. Ook de jeugdscout van de Vroomshoopse Boys geeft zijn mening over de spelers. De coördinatoren en groepshoofden maken vervolgens een indeling. Bovenstaande vindt voornamelijk in de periode maart/april plaats. In mei worden de spreekwoordelijke ‘puntjes op de i’ gezet. Bij twijfel worden coördinatoren, trainers, leiders, keeperstrainer of de scout om extra advies gevraagd. Ook zijn er in sommige leeftijdsgroepen trainingen geweest om het onderlinge niveau te bekijken.

Al met al is het elk jaar weer een complexe puzzel. We zijn ervan overtuigd dat we een goed onderbouwde indeling hebben. Het kan zijn dat er vragen zijn over de indeling. Deze kunnen gesteld worden aan de betreffende coördinator. Die zal de vraag bespreken met desbetreffende groepshoofd/betrokkenen en komt terug met een reactie. Onze vraag is, mochten er vragen of onduidelijkheden zijn, om uiterlijk maandag 5 juni contact op te nemen met desbetreffende coördinator.

Hieronder de namen en telefoonnummers van de coördinatoren: Dringend verzoek om na 18:00 uur te bellen.

JO19 & JO17: Ruben Drenthen – 06 – 13300488
JO15 : Justin Beldman – 06 22731817
JO13 : Ricardo Prenger – 06 – 30799004
JO11 & JO10: Danian Reeb – 06 – 11261618
JO9 & JO8: Dirk Jan van Ziel – 06 – 30119612
MO: Mariëlle Roelofs –  06 – 37289297

Praktische informatie:

• We zijn voor verschillende teams nog op zoek naar enthousiaste trainers, leiders & grensrechters. Lijkt het je leuk een team op zaterdag te begeleiden of wil je zelf een training verzorgen; laat het desbetreffende coördinator weten!
  • Informatie met betrekking tot oefenwedstrijden, trainingstijden en trainingsdagen hoort u z.s.m. via de leider / trainer of via de website van Vroomshoopse Boys, houdt deze dus goed in de gaten.
  • Net zoals afgelopen jaar gaan diverse pupillenteams op maandag aansluiten bij de circuittraining onder leiding van Johan Diek. Dit zijn: JO11-3, JO11-4, JO11-5, JO10-1, JO10-2, JO10-3, JO9-2, JO9-3, JO9-4, JO9-5 en JO8-1,

Deze circuittraining gaat ook in juni door, deze start op maandag 5 juni.

Namens de jeugdafdeling van de Vroomshoopse Boys,
Arriën Kuilder, Arjan Paters en Tim van der Kolk