Voorwaarts 3 ­ Vroomshoopse Boys 5  3­4 (29 sept 2019)

Onze eerste competitiewedstrijd! Gelijk aan de weersomstandigheden deze middag regende het vooraf afmeldingen. Omdat we ongeveer 30 man op papier hebben staan, kon het dynamische duo Nieuwlaar toch een elftal op papier zetten.  We begonnen in de volgende opstelling. 1. Wouter (bedankt voor het invallen!)  2. Matthias  3. Rick  4. Maarten  5. Diego  6. Freddy  7. Thijs  8. John J  9. Jeroen  10. Wouter  11. Martin. Han, John M, Frank en Gert begonnen op de bank.

Het is altijd een strijd in de Wieke normaal gesproken. Maar dit keer liep het heel anders in de eerste helft. Want we voetbalden, vast de invloed van Diego, Sambavoetbal in Westerhaar. Het balletje ging van Vroomshoopse voet naar voet op het natte kunstgras, terwijl de zwoegende tegenstander luid vloekend en tierend achter de feiten aan liep. De 0-1 viel al snel via Thijs, die een mooie aanval over links via John, Martin en Diego knap bekroonde. Daarvoor hield Wouter ons op de been, al koste hem dat wel een paar liter bloed nadat de bal op zijn neus kwam. De 0-2 werd gemaakt door Freddy die een bal onhoudbaar onderkant lat binnen knalde. De ongrijpbare vleugelflitser Thijs zorgde voor 0-3 en scoorde een hattrick met de 0-4 met een penalty nadat Martin omver werd gedrukt. Ook kregen we in die fase goede kansen via John, maar niet alles kon raak zijn. Na de 0-4 werden we wat slordig, dat was achteraf een voorbode voor de tweede helft. Dan nog even wat over de nieuwe shirts…Mooie kleuren en hip stofje, ook de rugnummers zijn populair. Toch een puntje van kritiek, want de plakkende shirts confronterend voor de wat gezondere spelers onder ons als het regent. De volledige ronding wordt pijnlijk zichtbaar, tot aan de navel aan toe. Het is dus hopen op mooi weer in het verloop van de competitie. In de rust werd de polonaise gelopen in de kleedkamer en werden de eerste potjes bier open gemaakt. Coach Nieuwlaar wilde ons nog wel waarschuwen voor onderschatting in de tweede helft, maar werd overstemd door `daar staat een paard in de gang´ dat uit de box schalde.

In de tweede helft werd  tot afgrijzen van de technische staf al snel 1-4 en 2-4. We waren het volledig kwijt. Er werd mijlenver van de man gedekt en ballen werden volledig verkeerd ingeschat. In balbezit ging de bal van Vroomshoopse voet naar Westerhaarse voet. Dit had niks te maken met de wissels, het was onderschatting. Oh ja, over de wissels, Han kwam in de spits. Gert op linksbuiten, John M op linksback en Frank op rechtsback. Tot overmaat van ramp moest Matthias ook nog het veld ruimen met een knieblessure. Het was tegenhouden, waarbij Wouter het in de goal goed deed gelukkig. Zelf hadden we wel wat kansen, maar stond ook voorin het vizier niet op scherp. Nadat de plaatselijke pizza-baas de 3-4 tegen de touwen schoot was het helemaal tegenhouden. We moesten nog 20 minuten overleven, waarvan 10 minuten met 10 man. Waar Berghuis donderdag werd gespaard, moest John M wel naar de kant voor een fijne schaartackle. Inconsequentie in Zeist, om moedeloos van te worden. Gelukkig haalden we de eindstreep, waarbij Maarten vlak voor tijd nog een bal van de lijn haalde. Zo winnen we onze eerste wedstrijd en is de karre nog altijd in beeld! Volgende week spelen we thuis om half 3 tegen Juventa 4.