Vrh Boys 3 – Berghuizen 2 0-2 (27 mei 2018)

Alweer de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen. We speelden om des keizers baard tegen de nummer 2 van de competitie. Vanuit het 7e kregen we hulp van Robert en Justin en Jarin en Jesse uit A1 konden nog de 2e helft spelen.

We begonnen met de volgende 11: 1. Bart  2. Justin  3. Johan  4. Robert  5. Lars  6. Wido  7. Rick  8. Markus  9. Roy  10. Alexander ©  11. Tom. Bart, Justin, Maarten en Jarin en Jesse begonnen aan de kant.

Berghuizen is een geduchte tegenstander met veel voetbal in de ploeg. Zelf speelden we ook lekker mee, zodat het een leuke wedstrijd was om naar te kijken. Na ongeveer 10 minuten kwamen we schlemielig op achterstand. Lars raakte een terugspeelbal op Bart niet goed, waardoor de spits oog in oog stond met Bart. De spits omspeelde Bart en Bart legde hem vervolgens neer. De penalty werd onberispelijk ingeschoten.

Daarna hadden we de zaakjes verdedigend goed voor elkaar. Vooral Johan toonde zich weer een rots in de branding in onze defensie. Het probleem bij ons zit ‘m in het creëren van kansen. We hebben moeite om de spitsen te bereiken en daarnaast schieten we te weinig op doel als we rond de zestien zijn. Ook vandaag was dat duidelijk te zien. Toch kregen we nog een goede kans uit een corner, maar de ingevallen Bart kreeg de bal niet langs de grote keeper. Aan de andere kant had Berghuizen nog een grote kans, maar Johan en Bart konden met vereende krachten een tegendoelpunt voorkomen.

In de tweede helft gingen we achterin 1 op 1 spelen en werd het middenveld verzwaard met een extra middenvelder. Jarin ging centraal achterin spelen (voor Robert), Justin kwam voor Markus en Jesse viel in voor Rick.Het doel was om meer overwicht te krijgen. Dit lukte niet helemaal naar behoren, want de wedstrijd bleef in balans. We kregen een goede kans via Bart en Alexander, maar beide inzetten troffen geen doel. 20 minuten voor tijd besliste Berghuizen de wedstrijd. Bart stond een stukje voor de goal en de spits maakte daar gebruik van. Bart kon de inzet nog raken, maar de bal viel onderkant lat binnen. In het vervolg waren er nog een aantal gele kaarten voor beide teams. Maar dit had verder geen invloed meer op het spel, een uiteindelijke terechte 0-2 nederlaag was het gevolg.

Volgende week de laatste wedstrijd van dit seizoen, 14.30 uur in Vriezenveen tegen Dos ’37.