Vrh Boys 3 – Deto 4 2-0 (21 april 2018)

Het kostte de staf weer veel beltegoed, maar we konden er 11 bij elkaar krijgen deze warme zaterdag. Gerjan trok de kicksen weer een keer aan en vanuit het 7e konden we rekenen op Riorden en Ronald. Omdat we over veel spitsen met conditiegebrek beschikten, besloten we maar om er 4 op te stellen. 1-3-3-4 dus. De opstelling was: 1. Bart  2. Johan  3. Maarten  4. Lars; 5. Alexander ©  6. Markus  7. Ronald; 8. Rick  9. Bart  10. Gerjan  11. Riorden. Wido, Jelmer en de bikkels Justin en Danny (allebei al 90 minuten in het 2e) begonnen aan de kant.

Het was afzien op het kunstgras met de warmte. Dit kwam met name omdat we door onze speelstijl er een open wedstrijd van maakten. Met name Markus en Alex moesten verdedigend het nodige compenseren op het middenveld. We hadden wel de overhand in de wedstrijd. Bart kreeg al na 5 minuten spelen een grote kans. Gerjan zag de loopactie van Bart (nog net voordat zijn kuiten vol liepen) en zette Bart voor de keeper. Maar door het stroperige veld lukt het niet om de bal langs de keeper te krijgen. Daarna kwamen we op voorsprong door direct spel. Een lange bal op Gerjan werd doorgekopt op de pijlsnelle en gevaarlijke Riorden die de bal knap in de verre hoek schoot. Vervolgens lieten we de mooiste kansen liggen om verder afstand te nemen. Gigantische grote kansen werden door ons gemist. Deto kreeg veel ruimte en ondanks dat de organisatie goed stond achterin moesten we kansen weggeven. Gelukkig hadden we Bart als sluitpost, die enkele knappe reddingen had voor rust.

In de rust moest Markus er af, omdat hij bij Ria gehaktballen mocht draaien. Wido was zijn vervanger, hij vulde dit goed in. Na rust was het spel iets minder, maar bleven de kansen komen. Ronald had een goede kans na een 1-2 met Gerjan, alleen volgde een schot in de grond in plaats van tegen de bal. Gerjan had ook een grote kans na een prima pass van Rick, maar ook zijn inzet kwam niet tussen de palen. Justin kwam in het veld voor Ronald en Jelmer voor Gerjan. Deto had nog een reuzekans, maar Bart kon een tegentreffer voorkomen door een knappe reflex op de doellijn. Vlak voor tijd beslisten de wedstrijd door een treffer met links van Bart. Een wedstrijd van de gemiste kansen, maar gelet op het positieve resultaat is dat niet zo erg.

Dinsdagavond spelen we om half 7 in Wierden tegen SVZW.