Vrh Boys 3 – Dos 4 4-2 (5 mei 2018)

Zowaar keuze in spelers op deze mooie bevrijdingsdag. En dat komt goed uit in de wedstrijd tegen de nummer 2 van de ranglijst. We begonnen met de volgende elf: 1. Bart  2. Lars  3. Wido  4. Alexander  5. Tom  6. Markus  7. Jesse  8. Ruben  9. Rene  10. Christiaan ©  11. Niek. Bart, Jelmer en Maarten begonnen op de bank.

In de eerste helft ging de wedstrijd gelijk op. Dos speelde heel aanvallend met 4 aanvallers en aanvallende middenvelder. Daardoor hadden we verdedigend de handen vol met de aanvallers. Dat deden we goed trouwens. Zelf kregen we veel ruimte op het middenveld om te voetballen. Door te snel voor de (moeilijke) lange bal te kiezen leverde dat in de eerste helft niet al te veel kansen op. Dos kwam na een half uur spelen op voorsprong doordat een diepe bal achter onze verdediging viel en de aanvaller er eerder bij was dan onze verdediging. Dat was even een tegenvaller, het pleit voor de jongens dat ze er nog een schepje bovenop deden. Na dreigende moment van Jesse (na een fraaie pass van Alex), en Rene die de handschoenen wel vaker thuis mag laten, kwamen we op 1-1 vlak voor rust. Een prachtig schot van Niek trof doel in de kruising. Na rust kwam Bart in de ploeg voor Jesse. Vlak na rust kwamen we op voorsprong. De verslaggever heeft het doelpunt gemist, maar het schijnt een wereldgoal geweest te zijn van Rene. De frustraties van Dos richtten zich op de scheidsrechter, die daar niet van gediend was. Dit leverde de nodige kaarten op voor de Vriezenveners. Ook was er een rode kaart na een flinke charge op de goed spelende Ruben. Het overtal werd door ons benut. Een overtreding op Christiaan in de 16 meter werd bestraft met een penalty. Bart werd tevergeefs geïntimideerd door de doelman en schoot koel raak. Met ongeveer nog een half uur te spelen vielen Jesse en Maarten in voor Markus en Niek. Maarten kreeg direct een enorme kopkans uit een corner van Ruben. Alleen de bal werd recht op de doelman gekopt en dus geen doelpunt. Tom kon een aantal keren gevaarlijk doorkomen op links, maar zijn voorzetten konden niet worden benut door ons. Het werd zelfs nog even spannend toen Dos uit direct spel op 3-2 kon komen, doordat we achterin niet goed stonden. Jelmer zag het als vlagger met lede ogen aan. Hij vond het genoeg en gaf het stokje door aan broer Wido, die te maken had met kramp. Jelmer zorgde even later voor de beslissing. Bart had een mooie rush en gaf de bal op Jelmer om in te schieten. Ondanks de hitte bleef hij ijzig koel en stuurde eerst nog even een paar Dossers het Zandstuve-bos in en schoot hij droog de 4-2 op het scorebord.

Door deze overwinning staan we met drie teams op de 2e plek. Volgende week spelen we half 1 uit tegen PH in Almelo.