Vrh Boys 3 – PH 4 0-0 (11-11-2017)

Op de 11ste van de 11ste gingen we de wei in tegen PH. Door strak maaiwerk en een bui voor de wedstrijd waren de omstandigheden op veld 4 perfect om er een lekker potje van te maken. We wisten van te voren dat we aan de bak moesten tegen de gasten, die met een vierde plek goed meedoen in de competitie.

Vandaag hadden we de nodige afwezigen met Bertjan, Jeffrey, Jorian en Markus. Daarnaast gingen er de nodige spelers mee met het 2e. Daarom moesten we een beroep doen op het vierde, waar Renz bij ons aansloot. We begonnen met de volgende 11. Han in de goal, daarvoor Justin, Dennis, Johan en Lars. In het midden stonden Bartjan, Jordy en aanvoerder Christiaan. De doelpunten moesten komen van Tom, Roy en Rick. Bart en Renz begonnen aan de kant en speelden allebei de gehele 2e helft.
We begonnen lekker fel aan de wedstrijd en voorin was Rick direct dreigend. Dat leverde schietkansen op voor Roy en Christiaan, maar de keeper hoefde nog niet handelend op te treden. Daarna kwam de wedstrijd in evenwicht en ontstond er een wedstrijd met veel strijd, maar weinig kansen. Uit een corner kopte/schouderde worstelaar Justin nog in, maar de bal werd van de lijn gehaald. Defensief stonden we, mede door de goede coaching van Han, heel goed en gaven we de eerste helft nagenoeg niks weg. In de opbouw speelden we bij vlagen prima, met Bartjan en Jordy als spelverdelers, maar was de laatste pass en/of de bezetting voor de goal onvoldoende. In de tweede helft gingen Lars en Tom eraf. Het spelbeeld veranderde niet veel, het bleef een wedstrijd waar beide ploegen aan elkaar gewaagd waren. We bleven goed staan verdedigend, maar konden zelf ook niet echt veel creëren. Een kopbal van Bartjan werd onder de lat weggetikt door de keeper en een knap schot van Bart werd gepareerd. Aan de andere kant had de rechtsbuiten van PH de bal voor het intikken, maar gelukkig hield Han ons in de wedstrijd. De grootste kans van de wedstrijd (voor onze kant) was voor Christiaan die werd vrijgespeeld door Bartjan. Zijn schot vanaf 11 meter vloog net langs de verkeerde kant van de paal. Aan de andere kant ontstond er nog een levensgrote kans nadat Han werd omspeeld. De uitblinkende Johan voorkwam een doelpunt door de bal van de lijn te tikken. In de laatste fase kon nog een speler van PH inrukken na commentaar op de prima leiding en moest ook invaller Tom van het veld na een gele kaart. Kansen kwamen niet meer en dus moesten beide teams genoegen nemen met een gelijkspel.

Na deze remise staan we nog steeds derde, met 2 punten achterstand op de koploper de Esch 2. Die komen over 2 weken naar de Bosrand. Nog niks aan de hand dus. Volgende week gaan we weer voor de drie punten, dan spelen we uit bij Deto om half 3.