Vrh Boys 3 – Wilhelminaschool 3 2-0 (4 november 2017)

Dit weekend stond de thuiswedstrijd tegen de nummer 8 van de ranglijst op het programma. Een mooie gelegenheid om de domper van vorige week weg te spelen met elkaar. Ook belangrijk om te winnen om aan te haken bij de concurrentie die gaan voor de titel. Allereerst was het zaak om een keeper te regelen. Na wat whappjes links en rechts kwamen we (op de wedstrijddag) uit bij de keeper van het 5e, Julian van der Plas, die ons uit de brand hielp. Frank vlagde bij ons, omdat Pol bezig was met de muur. Verder waren er nogal wat afwezigen. Van deze afwezigen willen we ploeggenoot Jeffrey benoemen, waarmee het gelukkig weer beter gaat. Beterschap kerel en tot binnenkort!
Naast Julian speelden vandaag Jorian, Alex, Dennis en Johan achterin. Midden stonden Markus, Danny en Niek. Voorin begonnen Bart, Roy en Rick. Tom, de licht geblesseerde Bartjan en de van een blessure herstelde Lars startten op de bank.
Het leek er in de wedstrijd niet echt op dat we de slechte wedstrijd van vorige week wilden wegspelen. Het was wat passief, vaak een stapje te laat en veel onnodig balverlies. Tegen deze tegenstander kwamen we ermee weg. We kregen in de eerste helft wel wat kansen. Zo schoot Markus op aangeven van Roy de bal op de lat en kreeg Rick een kans om te schieten met links. Helaas ging deze bal naast. Ook werd de doorgebroken Bart op het laatst nog bijgehaald en werd het schot geblokt. Achterin gaven we de (gehele wedstrijd) niks weg. Julian maakte zijn debuut, maar gelet op zijn coaching en meevoetballen leek het alsof hij al jaren deel uitmaakt van de selectie. Prima gekeept dus. Na ongeveer een half uur spelen kwamen we op voorsprong. De voorzet was van Jorian en de keeper kon de bal niet klemmen. Roy stond op de goede plek om in te schieten en zijn eerste treffer van het seizoen in te schieten. Dus daarmee is hij hopelijk ook af van al die hatelijke tagjes op Facebook over spitsen die droog staan.
In de tweede helft kwam Tom in plaats van Bart en ging Dennis naar het middenveld. Johan ging centraal spelen. De tweede helft ging wat beter dan de eerste helft. De tegenstander had zichtbaar moeite om ons te volgen en had vele overtredingen nodig. Daarbij gingen ze vaak over de schreef wat hen in totaal 3 gele kaarten opleverde. Kansen te over in de tweede helft, maar toch konden we maar niet scoren. Een schotkans van Niek (op aangeven van Dennis) ging voorlangs. Schietkansen voor Danny, Dennis en Roy werden gepakt door de keeper. Niek die, vlak voor zijn wissel, tevergeefs de keeper wilde omspelen. De beste kans was voor Tom na aangeven van Alexander. Hij omspeelde de keeper als een echte spits, maar het afmaken was helaas wat lastiger. Hij schoot de bal op de paal. Intussen had Lars zijn rentree gemaakt bij het derde. Staman had inmiddels genoeg gezien aan de kant, riskeerde een nog zwaardere blessure aan zijn lies en viel 5 minuten voor tijd in. Hij wilde aan alle onzekerheid een einde maken. Bart begreep dat en speelde Bartjan vrij. Een wilde tackle van een Hengeloer bracht hem ten val. Terechte penalty. Staman heeft lak aan voetbalwetten en ging zelf achter de bal staan. De bal werd feilloos binnen geschoten en daarmee was de wedstrijd gespeeld.
We zijn blij met de driepunter en doen volop mee om het kampioenschap in de vierde klasse. Volgende week wacht nummer 4 PH thuis om half 3. Dan kunnen we het ons niet veroorloven om op halve kracht te spelen, dan wordt inzet verlangd van een ieder.