Vrh boys JO9-1 blijft winnen!

Deze zaterdag werd de reis ingezet naar Hulsen om daar een competitiewedstrijd te spelen tegen de jongens van Hulzense boys JO9-1. Coach Jos en assistent Ernst Jan waren terug en hadden weer een perfect wedstrijdplan voorbereid. De eerste minuten van de wedstrijd was het aftasten al waren wij iets gevaarlijker. Vooral linker aanvaller Sem liet zich zien met enkele goede acties waarbij hij de achterlijn haalde en daarna een strakke voorzet gaf. Het was dan ook geen verassing dat de 1 – 0 van Sem zijn voet kwam. Cameravrouw Ellen die bijna alle goals deze middag had gefilmd miste net de goal van haar zoon, hopelijk komt dat goed thuis. Hierna probeerde Hulsen nog wat terug te doen maar keeper Tigo stond enkele keren goed op z’n plek. Evan had daarna nog wat pech met de afwerking maar het was goaltjesdief Bjorn die ons naar een comfortabele 0 – 2 voorsprong schoot waarna we naar de eerste rust gingen. Het leek of als we wat in slaap gevallen waren want het was Hulzen die na de rust in de aanval ging terwijl wij toekeken. Met kunst en vliegwerk door vooral Deon, Sam en keeper Tigo wisten we de aansluitingstreffer nog te voorkomen maar het duurde niet lang totdat deze toch viel. 1 – 2. Hierna gingen de oogjes gelukkig weer open want er werd weer jacht gemaakt op een derde treffer. Na goed terugleggen van Bjorn wist Sam met een daverende knal dan ook de 1 – 3 te maken. Hierna knakte er wat bij Hulsen want ze kwamen er niet meer uit. Bjorn maakte er 1 – 4 van en het leek allemaal in kannen en kruiken. Hulsen verraste echter direct daarna met een strak schot in de bovenhoek die onze dansende keeper Evan te machtig was. Gelukkig wist middenvelder Pim de marge weer te herstellen door met zijn nieuwe wondersloffen de 2 – 5 te maken. Bjorn maakte hierna zelfs de 2 – 6 dus het leek gespeeld. Leek! Want zoals een oude voetbalwet voorschrijft is het pas afgelopen als het eindsignaal heeft geklonken. We vonden het allemaal wel leuk en prima en wouden het potje even lekker relaxt uitvoetballen. Hulsen voelde en rook dit natuurlijk en binnen no time moest Evan twee keer de bal uit het net vissen. trainer Jos en leider Ernst Jan moesten hun pupillen dus nog wel aansporen om weer vol gas te geven want Hulsen was fanatiek op zoek naar de aansluitingstreffer. Onze jongens pakten het gelukkig weer op want er werd weer voor elke meter gestreden en goed gevoetbald. Het was spits Bjorn die met zijn vierde treffer van de middag de eindstand op 4 – 7 zette. Een goede overwinning met mooi spel en mooie goals. Wat wil je nog meer.