De uitslag van de halve finale in de nacompetitie om een plaats in de eerste klasse was voor ons beslist niet zoals gewenst. Vroomshoopse Boys tegen vv Den Ham was op 9 juni 2018 qua organisatie echter pure winst. De 2200 toeschouwers (!) werden op uitstekende wijze opgevangen en begeleid op de parkeerplaats, langs de Flierdijk, bij de kassa’s, bij de lotenverkoop, in de kantine, in de bestuurskamer en rondom het prima geprepareerde hoofdveld van de Bosrand.

Er is door vele Boys-vrijwilligers op 9 juni een ware topprestatie geleverd en we kunnen trots zijn op al die pro deo-werkers met een blauw-geel hart. Op woensdag 21 juni werd dat tot uitdrukking gebracht in 37 boeketten bloemen, die door de Blommerije uit Vroomshoop thuis werden bezorgd bij al die vrijwilligers, een mooie geste van de vrijwilligerscommissie. Daarbij zaten ook een aantal wat grotere boeketten bij voor vaste koppels, zodat het aantal vrijwilligers zeker boven de 40 was. In feite overschrijden we de 50 vrijwilligers door de inzet van de veldploeg, die als dank op sappige gehaktballen werden onthaald.

Mooi was ook dat er op 9 juni geen wanklank om en bij het veld werd gehoord, alleen maar gejuich, helaas deze keer vooral van de zijde van vv Den Ham. Dat wordt de volgende keer in de tweede klasse vast weer anders. We danken al die vrijwilligers voor de hartverwarmende inzet op 9 juni en de dagen ervoor en erna. Met zo’n potentieel kunnen we na een welverdiende vakantie met een gerust hart de nieuwe voetbalcompetitie 2018-2019 ingaan. Ook kunnen we daardoor vol vertrouwen toeleven naar het 75-jarig jubileum van onze vitale vereniging Vroomshoopse Boys.