Op het neutrale terrein van SV Zalk trof Vroomshoopse Boys in de finale van de nacompetitie Swift’64 2 uit Swifterband.Een flink aantal supporters waren vanuit Vroomshoop hun favorieten achterna gereisd om de blauw-gele formatie in deze beslissingswedstrijd te ondersteunen. Ze zagen in het eerste gedeelte van de wedstrijd het fysiek sterke Swift’64 wat meeraan de bal, zonder dat dat tot doelrijpe kansen leidde.

De goed spelende Boys-defensie hield relatief makkelijk stand. Naarmate de wedstrijd vorderde werd de Boys steeds sterker en dat veldoverwicht werd net voor de rust beloond. Bert Verschoor bereikte Simon Kempers op links, die Niels Elzinga op maat bediende 1-0.

Na de rust was het weer Bert Verschoor die voor de inleidende actie tekende voor de tweede treffer van de Boys, waarbij het jonge talent Siem Pierik de trekker overhaalde. Swift’64 2 probeerde daarna de bakens te verzetten, maar dat leidde alleen maar tot meer kansen voor het vlot counterende team van trainer Edward Wassink. Eerst was weer Bert Verschoor de aangever bij de 3-0 van spits Ramon de Jong. Bij de laatste doelpunt bood Robin Drenthen medespeler Ramon de Jong degelegenheid opnieuw te doelpunten.

Deze dik verdiende 4-0 betekende klassenbehoud voor Vroomshoopse Boys 2 in de eerste klasse. Een al met al moeizaam seizoen op dit vertrouwde niveau werd zo nog goed afgesloten. De naar vierdeklasser ASV’57 in Aadorp vertrekkende trainer Edward Wassink geeft als trainer het stokje over aan Alexander Fokkert, die dus op eerste klasse-niveau kan debuteren als trainer bij de senioren van de Boys.

De eerste elftalspelers Jesper Derks, Léon Dogger, Jordy Harms en Jos Hutten van Vroomshoopse Boys waren samen met spelers van DOS’37 en vv Voorwaarts opgenomen in de Twenterand-selectie, die het in en jubileumwedstrijd opnam tegen het keurkorps van het 75-jarige vv Den Ham. Op De feestelijk versierde Rohorst in Den Ham coachte Boys-hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman samen met zijn collega Jeroen Niks van DOS’37 het gelegenheidsteam van FC Twenterand.Beiden zijn oud-trainers van vv Den Ham.