Vroomshoopse Boys 2 wendde onlangs ten koste van PH Almelo een dreigende degradatie af en deed vervolgens tegen het bezoekende F.C. Ommen 2 wat het moest doen. Een doelpuntrijke nacompetitiewedstrijd eindigde op de Bosrand met een verdiende 6-4 overwinning voor de mannen van trainer Edward Wassink. De volgende horde en meteen de finale wordt op zaterdag 18 juni gespeeld tegen op een neutraal terrein tegen het tweede elftal van Swift’64 uit Swifterband. Winst betekent een langer verblijf in de eerste klasse.

Het eerste vrouwenteam van Vroomshoopse Boys won uit bij HHC Hardenberg met 3-0. Het tweede Vrouwenteam van de Boys speelde thuis gelijk tegen Mariënberg Vrouwen 2 met 1-1. Bij de Boys-jeugd speelde kampioen Vroomshoopse Boys J015-1 in Zwolle de promotiewedstrijd tegen SVI JO15-1. In een spannende wedstrijd won de thuisploeg met 4-3 van het team van trainer Alexander Fokkert. Dat betekent dat Vroomshoopse Boys J015-1 ook volgend seizoen in de hoofdklasse te bewonderen is.

Het eerste elftal van Vroomshoopse Boys lijkt in de nieuwe competitie 2022-2023 tenminste vier nieuwe ploegen te mogen begroeten in de tweede klasse H. DOS’37 uit Vriezenveen degradeerde afgelopen zaterdag door thuis van Veensche Boys uit Nijkerkerveen te verliezen. Dat betekent naast vv Den Ham volgend seizoen weer een ouderwetse Twenterand-derby voor de Boys. Kampioen Oranje Nassau uit Almelo promoveerde en mogelijk komt ook kampioen SV Nieuwleusen er nog bij of anders Hellendoorn of De Zweef uit Nijverdal, die elkaar bestrijden in de nacompetitie.

Naast degradant Be Quick Zutphen dalen ook ASC’62 uit Dalfsen en De Esch uit Oldenzaal af naar de derde klasse. Beide teams redden het niet in de eerste ronde van de nacompetitie. Van de drie periodekampioenen van de tweede klasse is alleen nog streekgenoot Hulzense Boys in de race voor promotie naar de eerste klasse. Dat komt door een wonderbaarlijke ontsnapping in de eerste wedstrijd va de nacompetitie in Veenendaal bij De Merino’s. Be Quick’28 uit Zwolle en Sparta Enschede hebben het niet gered in de nacompetitie en maken naar verwachting volgend seizoen weer hun opwachting in de tweede klasse H.