Vroomshoopse Boys 4 van kampioen naar schlemiel in competitie

Hoelang is het geleden….. Het vierde (toen nog het zesde) speelde volop mee voor de prijzen in de competitie. Won wedstrijd naar wedstrijd en als kers op de taart wonnen ze ook nog aan het eind van het seizoen de bekerfinale tegen HHC 6. In een bloedstollende finale waarbij het vierde (lees zesde) eerst nog op voorsprong kwam door een doelpunt van Alexander, eindigde de wedstrijd toch in een 1-1 eindstand. Hierdoor moesten penalty’s genomen gaan worden. Bij deze reeks scoorde Marc “The Chair” Stoelwinder de winnende en kon het vierde (lees zesde) juichen met de beker in de hand zoals hiernaast is te zien.

Een nieuw jaar breekt aan.
Er hebben zich drie transfers voor gedaan. Na veel geruchten van onder andere Bert-Jan Smid, Simon van den Berg, Bart-Jan Staman, Melvin Gerrits en Harald Boerties heeft het vierde maar met één naam een deal weten te sluiten. Namelijk Harald Boerties kwam het team versterken en ging maandelijks drie kannen bier betalen voor de derde helft. Dit leek een goede deal en het management van het vierde ging akkoord met deze voorwaarden. Om toch het salarisplafond uit de weg te blijven moesten er spelers vertrekken. Stephan Bloemendal en Marc Stoelwinder kwamen de eerste training dit seizoen op de club en hun werd medegedeeld dat ze zich niet om hoefde te kleden maar gelijk op zoek konden naar een nieuwe uitdaging. Dit werd niet van alle partijen even goed geaccepteerd maar hé het vierde heeft ambities en willen vooruit met z’n allen, de neuzen in de zelfde richting, namelijk richting de kantine!

Het bekertoernooi stond voor de deur, een toernooi waarbij de jongens van het vierde wel wisten wat er moest gaan gebeuren. Maar zoals zo vaak wordt de favoriet meteen uitgeschakeld in het jaar erop. Ook dit jaar was dit het geval. Het vierde verloor twee van de drie groepswedstrijden en vloog linea recta het bekertoernooi uit. Weg ambities in dit toernooi maar nu kon de volle focus op de competitie worden gelegd.

De competitie ving aan en het bleek dat het vierde wel uit een ander vaatje moest tappen. (namelijk een Grolsch vaatje maar dat terzijde) De eerste competitie kreeg het succesteam van de Vroomshoopse Boys meteen de deksel op de neus en verloor van HHC 7 met 3-4. Niks aan de hand, elke kampioen verliest wel is een wedstrijd. De tweede wedstrijd werd dan ook gemakkelijk gewonnen van Excelsior’31 6 met 1-3.

De volgende wedstrijd op het programma was de derby des derby’s namelijk Den Hamlap (ook bekend uit de vorige competitie) kwam op de bezoek bij de Bosrand. De week ervoor kwamen wederom de leuke spreuken over de groepsApp. En bracht Camiel verschillende hamlap offers naar de goden onder het duidelijke geschreeuw van KAPOT KAPOT KAPOT. Het vierde ging de wedstrijd met volle overtuiging in maar ook deze wedstrijd kwamen de volle drie punten niet boven drijven. Het vierde speelde namelijk 1-1 tegen de aartsvijand.

De teamsfeer binnen de groep zakte en er begonnen mensen elkaar dingen te verwijten waardoor de motivatie binnen de groep naar -24 zakte. Dit deed de groep niet ten goede en verspeelde ook de komende weken weer punten. Er werd gelijk gespeeld tegen hekkensluiter Kloosterhaar (3-3) er werd verloren van Excelsior’31 9 (3-0) ook van buurdorp Voorwaarts werd er verloren (1-3) en van een ander buurdorp DETO kon ook niet gewonnen worden (6-3) de laatste lag overigens vooral aan de scheidsrechter want met acht man tegen twaalf man kun je niet voetballen. Maar ook dit terzijde vier wedstrijden op rij verloren en het zelfvertrouwen was inmiddels ook -24.

De neuzen moesten weer richting de kantine want met de neuzen richting de grond kun je niks zien. Het vierde moest de teamsfeer weer verbeteren en zorgen dat het doel duidelijk was van voetbal namelijk; Voetbal is winnen, Voetbal is plezier, Voetbal is 3e helft en Voetbal is strijd.Deze vier kernwaarden van het vierde moesten weer duidelijk worden en iedereen kreeg de opdracht deze kernwaarden op een duidelijke plek te tatoeëren op hun lichaam. Zo gezegd zo gedaan en de zaterdag erop stond iedereen met een getatoeëerde borstkas op het veld. Hiervan werd meteen de vruchten geplukt want het vierde won weer een wedstrijd. Dit keer van Hellendoorn 5 (7-2). Het vierde moest door gaan met deze onmiddellijke stijgende lijn en wisten ook afgelopen weekend te winnen van Enter Vooruit 6 (1-3).

Het vierde staat inmiddels op een zevende plaats maar de weg naar boven is ingezet. Dus wie de revolutie van het vierde mee wil maken moet de komende weken deze pagina in de gaten gaan houden want ook de komende weken zullen er winstverslagen worden toegevoegd aan de pagina. Wel te beginnen met hoogvlieger en nummer twee van de competitie SVVN 5 die een tweede plek bekleed in de competitie.

Van uw plaatselijke redacteur.