Tijdens de Tv-uitzending “De Eretribune” van FOX 6 viel op zaterdag 8 april het doek voor het dappere en ook creatieve Vroomshoopse Boys 6. Samen met 1165 recreatieve teams uit het gehele land had het team van leider Jos Veldhuis meegestreden in de Kampioenskoorts. De laatste tien werd door Boys 6 als enige team uit het oosten van Nederland bereikt met maar liefst 1303 digitale stemmen, een prachtige vijfde plaats. Daarnaast werden vele originele acties werden gehouden, waarbij de spraakmakende Hallo-Hallo-act van Jos Velthuis als winnende leider voor de spiegel zelfs Hans Kraaij jr. in vervoering bracht. De spelers Robert Drees en Dennis Jozic zaten afgelopen zaterdagavond vol verwachting in de Fox-studio, waar Dennis in onvervalst Vroomshoops de kandidatuur van Boys 6 toelichtte. De vakjury sprak eindelijk het verlossende woord en Be Quick 2 uit Zutphen werd eerste. De aanstaande kampioenswedstrijd van dit team wordt over een drietal weken live uitgezonden door Fox Sports. Be Quick Zutphen 2 had maar liefst 4104 stemmen vergaard en voerde acties tot in Afrika toe. Ook was het team in de wolken met een vliegtuigen met een reclamesleep erachter. Tegen zulke hoogvliegers als sponsors kon Boys 6 niet op, al kregen beide spelers wel twee badhanddoeken mee van Vroomshoopse Boys. Die werden samen met een door het team aangeschafte duikbril overhandigd aan de blij verraste presentatrice Helen Hendriks, die het verzoek kreeg om in duikpak samen met de selectie van Boys 6 te gaan douchen op de Bosrand.

Vroomshoopse Boys 6 liet zich de afgelopen periode uitermate goed zien en de Kampioenskoorts heerste wel degelijk bij dit team en de vele supporters. Als terechte beloning voor die hartverwarmende inzet kregen Robert Drees en Dennis Jozic in de Tv-studio een waardebon van € 750 uitgereikt door de medeorganisator Keuken Kampioen, dat samen met een Derbystarbal, bidons en hesjes. Van het geldbedrag wordt binnenkort ongetwijfeld een groot kampioensfeest georganiseerd. De kampioenskoorts, nu niet voor de TV, maar in de competitie is er nog volop. De voorsprong op de naaste belagers DOS’37 9 en DETO 8 en bedraagt al 14 punten. Het lijkt een kwestie van tijd of de kampioensvlag kan in top. In ieder geval behoeft de speeldatum niet meer afgestemd te worden met FOX Sports, dat scheelt weer in de planning.